بازار پسته سامان دهی شود

  • شناسه خبر: 6163
بازار پسته سامان دهی شود

فرماندار رفسنجان گفت : پیشرفت و توسعه شهرستان منوط به درآمدهای حاصل از این محصول صادراتی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کشاورزان متحمل ضرر نشوند. به گزارش خبرنگار روراستی حمید ملانوری در جلسه ستاد پسته در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت : فصل برداشت پسته رو به اتمام است و بزرگترین حرکت اقتصادی […]

فرماندار رفسنجان گفت : پیشرفت و توسعه شهرستان منوط به درآمدهای حاصل از این محصول صادراتی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کشاورزان متحمل ضرر نشوند.
به گزارش خبرنگار روراستی حمید ملانوری در جلسه ستاد پسته در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت : فصل برداشت پسته رو به اتمام است و بزرگترین حرکت اقتصادی شهرستان باید به نفع کشاورز وتوسعه شهرستان نتیجه دهد.
وی تصریح کرد : با توجه به اینکه خسارت ‌های امسال به محصول پسته کمتر بوده تولید 2و نیم برابر شده ودر نهایت 70هزار تن برداشت محصول پسته در شهرستان است.
وی بیان داشت : این محصول همواره در مقاطع خاص درگیر کود و سم، در یک دوره گرفتار عوامل طبیعی و … بوده اما پس از پایان برداشت محصول گرفتار نرخ گذاری و بازار می‌شود که مهم ‌ترین دغدغه کشاورزان بازار پسته است و باید سامان‌دهی شود.
ملانوری عنوان کرد : با توجه به هزینه‌های هنگفتی که کشاورزان صرف می‌کنند تا محصول به بار بنشیند می‌طلبد تا با همفکری همه دست اندرکاران محصولی که عرضه می‌شود بازار بیشتر به نفع کشاورزان باشد.
عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران هم گفت : در یک ماه گذشته 4300 تن پسته به کشورهای خارجی صادر شد.
سید محمود ابطحی در نشست ستاد پسته در فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه 70 درصد کل پسته تولید شده از سطح باغات پسته خیز کشوردر ماه های مهر وآبان عرضه می‌شود افزود : طبق آمار گمرک ایران 40درصد این مقادیر صادر می‌شود.
وی بیان داشت : عرضه وتقاضا قیمت پسته را تعیین می‌کند و زمانی که شکافی بین عرضه وتقاضا ایجاد شود قیمت پایین می‌آید.
ابطحی افزود : در بیست روز اول مهرماه جاری تاکنون 4هزار و300تن پسته از رفسنجان صادر شده این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل صادرات یک هزار و 800تن بوده است.
وی با بیان اینکه کار اقتصادی باید عقلایی باشد تصریح کرد : باید تا می‌توانیم عرضه را کم‌ تر کنیم وتولید کنندگان محصول را به تدریج وارد بازار کنند.

برچسب ها:
روراستی، رفسنجان ، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :