روراستی گزارش می دهد:

اجتماع مردم رفسنجان در بزرگداشت ۹ دی+تصاویر

  • شناسه خبر: 63496
اجتماع مردم رفسنجان در بزرگداشت ۹ دی+تصاویر

اجتماع مردم رفسنجان به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در میدان ابراهیم برگزار شد.

اجتماع مردم رفسنجان به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در میدان ابراهیم برگزار شد.

به گزارش روراستی، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان امروز در اجتماع بزرگ مردم رفسنجان به‌مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در میدان ابراهیم (ع) اظهار کرد: قهرمانی و بزرگ‌منشی ملت شریف رفسنجان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب که همیشه بابصیرت در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی پیش‌قدم بودند و نمونه آن در ۸ دی‌ماه یک روز قبل از حماسه ۹ دی‌ماه شاهد بودیم را می‌ستائیم.

وی با اشاره به رقم‌خوردن فتنه‌های متعدد در طول انقلاب تا کنون ادامه داد: یوم‌الله شهادت و تشییع باشکوه پیکر سردار دل‌ها حاج‌قاسم عزیز که سمبل بصیرت و ولایتمداری در عصر ما بود را گرامی می‌داریم.

رنجبرکریمی تصریح کرد: در بین نعمت‌های الهی یک نعمت چشم‌نوازی می‌کند و خداوند به‌واسطه آن نعمت بر انسان‌ها منت می‌نهد و در بین ایام نیز بعضی از روزها مظهر تجلی قدرت الهی قرار می‌گیرد و آن روزها مبارک و شریف می‌شوند و در اذهان می‌مانند.

وی بیان کرد: یوم‌الله نهم دی مردم دیدند عده‌ای اغتشاش‌گر و فتنه‌گر فضا را به بهانه تقلب در انتخابات غبارآلود کردند و به‌واسطه این کار، دشمن زبان‌بریده زبانش دراز شد، دشمنی که در پستوهای خود خزیده بودند، به میدان آمد و فتنه‌گران کاری کردند دشمنی که مأیوس و ناامید شده بود، جرأت پیدا کند و آن فتنه‌ها را در سال ۸۸ ایجاد کرد، به مجلس امام حسین (ع) و به ساحت مرجعیت توهین شد و شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران شکل گرفت و مرگ بر ضدولایت فقیه جای خود را به مرگ بر اصل ولایت فقیه داد و در نهایت هم این شعار بلند شد که “انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است”.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: ملت ایران در این تاریکی و فتنه خروج کرد و هویت دینی و انقلابی خود را به رخ جهانیان کشید و مسلما ۹ دی یوم‌الله است و از روزهایی‌ست که باید مرتب متذکر و یادآور باشیم که چه فتنه‌ای شکل گرفت و می‌توانست به کجاها ختم شود اما با بصیرت و روشنگری و رهبری امام خامنه‌ای این فتنه‌ها ناکام ماند، اما تمام نشده است.

وی ابراز کرد: تا قیامت هرزمان که ندای الهی بلند شود مسلما شیطان هم حضور پیدا می‌کند، چه باید کرد که اسیر شیاطین نشویم و چه تدبیری بیندیشیم که فتنه‌ها تکرار نشوند، اولین نکته که تأکید قرآنی دارد، تقوای الهی را در همه زمینه‌ها به‌کار بگیریم؛ همان تقوایی که حاج‌قاسم را عزیز ملت کرد و به عالی‌ترین درجه ولایتمداری و بصیرت رساند.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر تلاش نکنیم که در دایره ولایت الهی قرار بگیریم نتیجه‌اش اخوت شیطانی می‌شود.اخوت شیطانی‌ست که مالک اشترها را تندرو خطاب می‌کند و ابوموسی‌ها را اعتدال معرفی می‌کند پس یا ما در دایره ولایت الهی یا در دایره اخوت شیطانی قرار می‌گیریم که اگر در دایره اخوت شیطانی قرار گرفتیم آرام‌آرام به سقوط نزدیک و اگر اهل خواص باشیم زمینه‌ساز فتنه می‌شویم که در سال ۸۸ آن را مشاهده کردیم.

وی با تأکید بر همراهی و همگامی با ولایت و فصل‌الخطاب قراردادن امر او، تصریح کرد: اگر همین نکته را در اتفاقات سال ۸۸ خواص جامعه رعایت می‌کردند و با رهبر زمان و لی فقیه‌شان همراه بودند کار به آن تاریکی ختم نمی‌شد اما بعضی افراد سکوت کردند برخی در مقابل امر ولی ایستادند و بیانیه دادند و مردم را به خیابان‌ها کشاندند.

رنجبرکریمی خطاب به نخبگان جامعه اظهار داشت: هرجا حادثه‌ تلخ یا شیرین در طول انقلاب رخ داده، بلافاصله جریانی تحت عنوان جریان تحریف ایجاد شده و سعی می‌کنند با روایت‌های گوناگون، با خواب‌های گوناگون و…جنگ روایت راه بیندازند. حاصل جنگ روایت را برای رسیدن به تحریف مدنظر در پیش می‌گیرند تا تحریف منجر به انکار شود. اگر واقعیت تحریف شد و  تحریف سبب انکار شد آن وقت حق جای خود را به باطل می‌دهد و جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم عوض می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین حوادث ۸۸ عده‌ای پس از فروکش‌کردن آتش فتنه شروع کردند این فتنه بزرگ و حماسه ۹ دی را تغییر دهند و بگویند دعوای انتخاباتی بود، نه، اینجاست که نخبگان و خواص جامعه، اساتید بزرگ حوزه و دانشگاه و معلمان باید با تبیین دقیق و به‌موقع و در جای خود به‌ویژه امروز که عصر اطلاعات و فضای مجازی‌ست جلو تحریف را سد کنند تا حق نمایان و زمینه انحراف از بین برود.

رنجبرکریمی خطاب به مسؤولان و کسانی که به برکت خون شهدا و امنیت و استقلالی که کشور پیدا کرده در مدیریت‌های مختلف مشغول خدمت هستند، گفت: ما مردم عزیز، صبور و مقاومی داریم که عزیزترین هستی خود را در راه این نظام دادند، در رفسنجان قریب به یک‌هزار نفر بهترین جوانان خون خود را پای نظام دادند که شهید سلیمانی فرمود اگر تمام این رفسنجان را زیر و رو کنید هرگز نمی‌توانید مانند حاج‌علی محمدی‌پور پیدا کنید، لذا باید خدمت به مردم را بزرگترین افتخار برای خود بدانیم، مدیری که روحیه کار جهادی ندارد و می‌خواهد از پشت میز مجموعه را مدیریت کند و خودش را نوکر مردم نمی‌داند، لایق این مدیریت نیست و باید جایش را به کسی که اهل کار جهادی‌ست واگذار کند.

وی متذکر شد: مردم به گردن من و شما حق بزرگی دارند و ما مدیون این خون‌ها هستیم باید تمام تلاش و همت خود را به‌کار گیریم تا غمی از دل مردم برداریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
9 دی اجتماع مردم رفسنجان فتنه 88 میدان ابراهیم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :