روراستی گزارش می دهد:

ممانعت جدید شهرداری رفسنجان از نصب دکل مخابرات؛ این بار خیابان قیام!

  • شناسه خبر: 63520
ممانعت جدید شهرداری رفسنجان از نصب دکل مخابرات؛ این بار خیابان قیام!

در حالی مردم در نقاط مختلف رفسنجان از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه گله مندند که هربار برای اجرای زیرساختی توسط مخابرات، شهرداری مانع تراشی کرده و مانند همیشه ضرر اختلافات دو ارگان به مردم می رسد.

در حالی مردم در نقاط مختلف رفسنجان از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه گله مندند که هربار برای اجرای زیرساختی توسط مخابرات، شهرداری مانع تراشی کرده و مانند همیشه ضرر اختلافات دو ارگان به مردم می رسد.

به گزارش روراستی، پس از اختلاف شهرداری و مخابرات بر سر نصب دکل در محل موزه و تخریب فونداسیون و نادیده گرفتن هزینه های میلیونی مخابرات و ارجاع پرونده مربوطه به دادگستری کرمان، این بار نصب دکل در خیابان قیام (پارک قیام) خبرساز شد.

گویا دزد گرفتند!

شب گذشته در حالی که پیمانکاران برای اجرای فنس کشی دور دکلی که قرار بود در چند روز آینده به بهره برداری برسد و مردم منطقه از آنتن دهی بالا منتفع شوند، مجددا عوامل شهرداری در محل حضور یافته و ممانعت می کنند.

به گفته عواملی که برای فنس کشی دور دکل حضور داشتند، یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پیکان سواری در محل توقف کرده و چند نفر از آن پیاده می شوند و گویا دزد گرفتند، با ما برخورد کردند، ابتدا ما را هول دادند و سپس تهدید به کتک کردند! و در نهایت وسایل کارمان را برداشته و سوار وانت کرده و با خود بردند.

هیچ یک از پروژه های مخابرات بدون هماهنگی با شهرداری و بدون مجوز اجرا نمی شود

برازش رئیس شرکت مخابرات رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار روراستی اظهار کرد: در خصوص ماجرای دکل موزه، صفر تا صد قضیه را به اطلاع مردم رساندیم و شکایت هم کردیم که پرونده را به کرمان ارجاع دادند اما هنوز خبری از نتیجه شکایت ما نیست.

وی ادامه داد: در خصوص دکل موزه اگر هم بر فرض کار مخابرات غیرقانونی بود، شایسته شهردار نبود که خودش بایستد و دستور تخریب آن را بدهد!

رئیس شرکت مخابرات رفسنجان با اشاره به اینکه در پارک قیام هم دو، سه ماه از نصب فونداسیون تا نصب دکل می گذرد و به مرحله فنس کشی رسیدیم، افزود: قرار بود مرحله کابل ریزی اجرا و دکل زیر بار برود و آماده بهره برداری بود که متأسفانه از ادامه کار جلوگیری کردند و وسایل را برداشتند و بردند و برخورد فیزیکی هم با پیمانکار ما داشته و تهدید به کتک کردند.

وی تصریح کرد: در این وضعیت که ملت اوضاع اقتصادی خوبی ندارند ما در تلاشیم و شبانه روزی کار می کنیم که بتوانیم نقاط کور را پوشش دهیم که حداقل مردم در حوزه آنتن دهی تلفن همراه مشکل نداشته باشند، اما متأسفانه هربار عوامل شهرداری سر راه ما سبز می شوند، که لازم است فرماندار در این خصوص برخورد کند.

برازش با ذکر این مطلب که مخابرات یک ارگان خدمات رسان است و طبق مصوبه مجلس همه ارگان ها ازجمله شهرداری برای همکاری با آن باید پای کار باشند که بتواند پروژه هایش را اجرا کند که مردم از خدمات آن بهره مند شوند، افزود: مردم و همچنین ارگان ها ذینفعان خدمات مخابرات هستند و نباید برای ما مانع تراشی شود و چوب آن را مردم بخورند.

وی نسبت به قانونی بودن پروژه های مخابرات ابراز کرد: زمانی که جایی قرار است دکل نصب شود، بدون تفاهم نامه با شهرداری کاری انجام نمی شود، ابتدا صحبت می شود، جانمایی شده و اجاره آن هم مشخص است و کارشناسان جی‌.پی‌.اس طول و عرض جغرافیایی را مشخص می کنند، اما نمی دانم چه فکری دارند زمانی که دکل به مرحله بهره برداری می رسد با شدت برخورد می کنند و ملایمتی در کارشان نیست.

برازش ادامه داد: ما هیچ یک از کارهایمان در هیچ حوزه ای، علی الخصوص بی‌.تی‌.اس که زیرساخت برای مردم است بدون مجوز کار انجام نمی دهیم.

منافع مردم به خاطر کج سلیقگی ها زیر سوال نرود

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص این ماجرا اظهار کرد: طی تماس نماینده مجلس، در جریان این ماجرا قرار گرفتم و با شهردار مطرح کردم که وی در جریان این موضوع نبود. از طریق رابط شورا پیگیر شدم با محمدی شهردار منطقه صحبت کردند و گفتند مجوز داشتند اما مجوز داخل پارک نبوده و به همین دلیل پلیس ساختمان تذکر داده و از ادامه کار ممانعت کرده است.

وی اشاره ای به موضوع دکل موزه هم داشت و تصریح کرد: در خصوص موضوع دکل موزه به مهندس خدایی هم گفتیم شورا و شهرداری حاضرند در یک مکان دیگر جانمایی کنند و قضیه حل شود که آقایان نیامدند.

رحیمی با تأکید بر اینکه درست است منافع مردم نباید به خاطر کج سلیقگی یا نقض قانون توسط یک مأمور در یک دستگاه زیر سوال برود، ادامه داد: اما اگر مجوز دکل در خیابان قیام مربوط به جای دیگر بوده و داخل پارک نصب کردند کار درستی نبوده است.

رئیس شورای شهر رفسنجان در پایان گفت: این موضوع را بررسی می کنم و نتیجه را اطلاع رسانی خواهم کرد.

اما مردمی که در اطراف این دکل حضور داشتند هم به خبرنگار ما گفتند: به دلیل اینکه دور این دکل فنس کشی و محصور نبوده بچه های ما از پله هایی که دکل دارد(نردبان) بالا می رفتند و برای اینکه اتفاق ناگواری نیفتد، مخابرات را در جریان گذاشتیم که حفاظی برای آن ایجاد کنند که خطر رفع شود.

اهالی منطقه از اینکه قرار است موضوع دکل منطقه شان به سرنوشت دکل موزه دچار شود هم ابراز نگرانی کردند و مانند همیشه از پوشش نامطلوب تلفن همراه گله مند بودند.

امید است دو ارگان خدمات رسان شهرداری و مخابرات که هر دو برای جلب رضایت مردم در میدان هستند، به خاطر رضایت مردم اختلافات خود را حل کنند و به فکر زیرساخت های اصلی شهر باشند.

شایان ذکر است: این موضوع با حضور عوامل نیروی انتظامی در محل صورتجلسه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آنتن دهی تلفن همراه دکل مخابرات شهرداری مخابرات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :