بیشتر طلافروشیهای رفسنجان فاقد گواهینامه کالیبراسیون برای ترازوها هستند

  • شناسه خبر: 6451
بیشتر طلافروشیهای رفسنجان فاقد گواهینامه کالیبراسیون برای ترازوها هستند

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت : گواهی کالیبراسیون ترازوی طلافروشی‌ها از ملزومات است که بیشتر این واحدها فاقد گواهینامه برای ترازوها بودند

به گزارش خبرنگار روراستی ناهید سربازپور در جلسه شورای استاندارد شهرستان افزود : : در نمونه‌ برداری‌های انجام شده در سال گذشته از طلافروشی‌ها، 60 درصد از طلاهای موجود در طلافروشی‌ها مطابق با استاندارد نبودند و یک واحد تولیدی طلا در شهر رفسنجان به دلیل باطل شدن پروانه تعطیل شده است.
وی تصریح کرد : در بازدید از پارک‌ها، مهدکودک‌‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نیز ناهماهنگی وسایل بازی با استاندارد مشاهده شده و هیچ‌کدام از آن‌ها گواهی استاندارد نداشتند که در این زمینه اخطار کتبی به مسئول مکان مربوطه داده شده است تا نسبت به استاندارد و ایمن‌سازی وسایلی که با سلامت بچه‌ها سروکار دارند، اقدام کنند.
وی متذکر شد : کنترل کیفیت مصالح ساختمانی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره استاندارد است و این مواد در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بررسی می‌شوند.
ناهید سربازپور افزود : مصالح ساختمانی شهرستان رفسنجان به جز موارد جزیی استاندارد نیستند و از واحدهای تولید شن و ماسه تنها یک مورد استاندارد است.
سربازپور گفت : رسالت اداره استاندارد، کنترل کیفیت کالاها و حمایت از مصرف کنندگان است و با هر واحدی که نسبت به این امر اهمال‌کاری کند، برخورد می‌شود.
فرماندار رفسنجان هم در این نشست گفت : نسبت به استاندارد کالاها باید دقت شود چراکه این امر در ایجاد رقابت نیز موثر است.
حمید ملانوری با بیان اینکه استانداردسازی کالاها از نکات اصلی و اساسی محسوب می‌شود، گفت: نسبت به استاندارد کالاها باید دقت شود چراکه این امر در ایجاد رقابت نیز موثر است.
وی ادامه داد: استانداردسازی مصالح ساختمانی و استاندارد در ساخت و سازها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا خانه‌هایی مقاوم داشته باشیم.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان از استان‌های حادثه‌خیز کشور در زمینه بلایای طبیعی از جمله زلزله است و شهرستان رفسنجان نیز دارای گسل است نسبت به امر مقاوم‌سازی و نظارت بر ساخت و سازها باید تاکید و نظارت ویژه صورت گیرد.
وی ادامه داد: نظارت بر ترازوهای اصناف هم اهمیت زیادی دارد به ویژه در زمینه ترازوی طلافروشان امری ضروری به شمار می‌رود.
ملانوری تاکید کرد : تا یک ماه آینده تمام ترازوهای طلافروشی‌ها باید کالیبره باشد چراکه این بحثی جدی و حساس است.

برچسب ها:
طلافروشی،رفسنجان،ترازوهای غیر استاندارد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :