برگزاری سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 65480
برگزاری سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در رفسنجان + عکس

به مناسبت گرامیداشت سوّم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان در روز فتح خرمشهر، سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در رفسنجان آغاز به کار کرد.

به مناسبت گرامیداشت سوّم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان در روز فتح خرمشهر، سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در رفسنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش روراستی محمدهادی اردبیلی مدیر اسبق مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این آئین اظهار کرد: صنعت مس در سرچشمه یکی از صنایع بزرگ در کشور است که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشت و به وسیله آمریکایی ها مدیریت می شد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها که از ایران بیرون رانده شدند موقع رفتن بر دیوارهای شهر مس سرچشمه به زبان انگلیسی نوشتند که ما برمی گردیم و این صنعت را راه اندازی می کنیم.
اردبیلی بیان کرد: آن ها معتقد بودند ایرانی ها بدون دانش آمریکایی ها هرگز نخواهند این صنعت راه راه اندازی کنند، امّا با دانش مهندسان داخلی و آمادگی کارخانه ذوب آهن اصفهان توانستیم اولین انفجار معدن مس را در سرچشمه بعد از پیروزی انقلاب رقم بزنیم و بعد از آن کارخانه تغلیظ و کارخانه ذوب را راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد:در همان سال های ابتدایی با استفاده از دانش بنیان ها توانستیممشخصات فنی سیستم موجود در تجهیزات و ماشین آلات مس سرچشمه که کاملاً وابسته به آمریکا بود را ثبت کنیم و با راه اندازی کارگاه های ریخته گگری و فلزی از دانش کاارخانه ذوب آهن اصفهان، آن تجهیزات و قطعه های مورد نیاز صنعت مس را در داخل بومی سازی کردیم و از وابستگی به بیگانگان رهایی یافتیم.

محمد محمودی مومن آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مس سرچشمه رفسنجان در این آئین بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران افتخار دارد این سمپوزیوم را مقارن با سوم خرداد سالرزو آزادسازی خرمشهر و تولید نخستین آند مس در سرچشمه برگزار می کند.
وی افزود: موضوع پژوهش مورد تأکید مدیران شرکت مس بوده و به جهت بهره گیری از تجربیات و در راستای بازآفرینی االگوهای صنعت و دانشگاه و تعاملات سازنده با دانشگاه برگزاری این سمپوزیوم در دستور کار قرار گرفت.
محمودی مومن آبادی خاطرنشان کرد: امیدورایم این سمپوزیوم و گردهمایی علمی تخصصی بتواند در راستای خلق ثروت و کارآفرینی برای جامعه باشد.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: سوّم خرداد سال ۶۲ مقارن با تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان است که توانمند متخصصان داخلی را می رساند.
وی افزود: سمپوزیوم همایش افراد متخصص و خبره در یک زمینه خاص است؛ تولید مواد معدنی مانند مس، فولاد و نقره سابقه دیرینه در قدیم الایام و تاریخ بشردارند امّا دانش بنیان نبودند.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هرچه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر و متنوع تر شد؛ وقتی علم به کمک صنعت آمد استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.
وی گفت: در آموزه های دینی هم آمده است که علم و صنعت، دانش و کار باهم هستند و جدایی آن ها از هم می تواند به نابودی آن ها بیانجامد علمی که در صحنه عمل بروز نکند و به کمک عمل نیاید هر دو خنثی و نابود می شوند هم زحمت دانشمندان بی اثر می ماند هم عل عاملان در صحنه کار و تلاش می سوزد و از بین می رود.


حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: بسیاری از رساله ها، تحقیقات و پایان نامه های علمی امروز در کتابخانه ها خاک می خورد و به صحنه نیامده اند و نیز از نیروهای انسانی و توانمندی دانشمندان به کار گرفته نشده اما این دو نهاد علم و دانش در کنار صنعت مشکلات را برطرف می کند درواقع اگر علم به کمک غذا و دارو، صنایع نظامی و غیره برود و دانش یبنیان شود استقلال کشور، استفاده بهتر از سرمایه های انسانی و خدادادی فراهم خواهد شد.

وی گفت: برای اینکه دانشجو بتواند پایان نامه ای بنویسد نباید وقتش در انتخاب موضوع هدر برود و باید متناسب با نیازهای جامعه از جمله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در همه زمینه ها به وی داده شود تا دانشجو بر روی این موضوع کار کند و این پایان نامه مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها:
دانش بنیان صنعت مس و دانشگاه سمپوزیوم توسعه همکاری مس سرچشمه نخستین آند مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :