در حوزه مس متأسفانه به‌ جز خیانت اتفاقی نیفتاد

  • شناسه خبر: 65576
در حوزه مس متأسفانه به‌ جز خیانت اتفاقی نیفتاد

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از طرح های مس گفت: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از طرح های مس گفت: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد.

به گزارش روراستی محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در گردهمایی رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار در محل حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار کرد: فضای خوبی در استان کرمان برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند جریان مواجهه ما با آمریکا سر موضوع هسته‌ای است و فکر می‌کنند اگر در مذاکرات هسته‌ای توافق کنیم با آمریکا مشکلمان حل است نه این‌طور نیست.
پورابراهیمی تصریح کرد: در عرصه ماهیتی هم آن‌ها با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند لذا در عرصه اقتصادی هرچه در توان داشتند در مبارزه با ایران به کار گرفتند .
وی بیان کرد: دشمن طراحی کاملا هوشمندانه در قالب جنگ اقتصادی را در اواخر دولت آقای احمدی نژاد علیه ایران آغاز کرد و درطول یک دهه اخیر توسط آن‌ها این عملیات تحریم علیه ایران انجام شد و صدمات زیادی به اقتصاد ایران وارد کردند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید در درون این ساختارهای اقتصادی را تقویت می‌کردیم تا اثر تحریم‌ها کم شود لذا به دلایل عدم آمادگی و شرایط موجود در ایران این اثرات تبدیل به شوک‌های ارزی شد و در یک دهه اخیر ارزش پول ملی ایران ۲۵ برابر شد یعنی هر برابر حدود صددرصد شوک ارزی شد و هیچ کشوری توان مقاومت با این وضعیت را ندارد.

وی تصریح کرد: به فرمان رهبری و عزم دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی فصل جدیدی در اصلاح ساختار نظام اقتصادی در کشور شروع‌ شده است.
پورابراهیمی افزود: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و ما از لحاظ تولید مس رتبه پنجم ذخایر دنیا را باید داشته باشیم و با ۱۷ میلیارد تن ذخیره مس اما تولیدکننده بیستم دنیا هستیم.
وی گفت: امروز در طول ده سال اخیر تولید سنگ‌آهن در استان کرمان از یک میلیون تن به ۲۴ میلیون تن و گندله از دو میلیون تن به ۱۸ میلیون تن و فولاد از صفر به ۶ تا ۸ میلیون تن در استان کرمان رسیده‌است و این‌ها در شرایط تحریم اتفاق افتاد و اگر عزم و اراده وجود داشته باشد شبیه نتیجه سنگ‌آهن در مسئله مس هم اتفاق خواهد افتاد.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی؛ خیل عظیمی از بیکاران به ما مراجعه می‌کنند و رهبری هم بزرگ‌ترین تحول اقتصادی کشور را معادن اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه اولین اولویت مجلس است تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه به‌ زودی در دولت نهایی می‌شود و به مجلس می‌آید اولویت ما در کشور سامان‌دهی وضعیت معیشتی مردم است .

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان هم در این رزمایش به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برخی از رزمندگان و شهدای جنوب استان کرمان ( بم، جیرفت و غیره) که در گردان های مختلف اعم از گردان ۴۱۲ از گردان های تشکیل شده در رفسنجان بود حضور داشتند امّا مظلوم واقع شده و در شهر خودشان غریب بودند .
وی افزود: باید سپاه ثارالله برنامه ای جهت معرفی این شهدا به کار گیرد.

برچسب ها:
پوربراهیمی خیانت در مس سرکت ملی مس مجتمع مس سرچشمه نماینده کرمان و راور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    مگه رهبر انقلاب تاکید نکردن مجلس در انتصابات دولت دخالت نکند. ولی شما در عزل سعد محمدی نقش کلیدی ایفا کردین شماها فقط شعار میدین اگه جایی نفع نداشته باشه براتون اون بده وکارای نداره