امام جمعه رفسنجان:

توسعه شهرستان رفسنجان اراده جدی می خواهد

  • شناسه خبر: 65956
توسعه شهرستان رفسنجان اراده جدی می خواهد

امام جمعه رفسنجان گفت: سرمایه لازم برای توسعه و کارآفرینی در رفسنجان وجود دارد، اما جای اراده جدی برای توسعه خالی‌ست.

امام جمعه رفسنجان گفت: سرمایه لازم برای توسعه و کارآفرینی در رفسنجان وجود دارد، اما جای اراده جدی برای توسعه خالی‌ست.

به گزاش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: باید از دختر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) برای ازدواج تقلید کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از ازدواج‌ها به موقع و به هنگام انجام نمی‌شود و سختگیری‌ها و چشم و هم‌چشمی‌ها موجب شده سن ازدواج بالا برود. پدر و مادرها باید کمک کنند ازدواج جوانان به تأخیر نیفتد و از توقعات بی‌جا و آداب و رسوم غلط که جلوی ازدواج‌ها را می‌گیرد و موجب ناهنجاری‌های اخلاقی، روانی و اجتماعی می‌شود باید پرهیز کرد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه در امر ازدوجا جوانان مسؤولان هم نباید بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی جوانان برای شروع زندگی خانه است.شرایط زندگی جوانان را فراهم کنید. مسکن مهر تجربه موفقی بود که چند سالی این کار متوقف شد و جامعه با این همه مشکلات مواجه شده است.

امام جمعه رفسنجان با قدردانی از شرکت آبفا به‌دلیل عمل به وعده که قرار بود در تیرماه چاه سوم را وارد مدار کنند، تصریح کرد: از اداره برق هم به‌دلیل همکاری در تأمین برق چاه‌های جدیدالاحداث و همه کسانی که در این راستا همکاری کردند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: ادارات با تعامل و همکاری با یکدیگر نتیجه‌های خوبی برای جامعه به ارمغان می‌آورند و موجب دلگرمی مردم می‌شوند.

عسکری افزود: طبق فتوای رهبری، زیاده‌روی در مصرف آب و برق خلاف شرع است و مردم باید با این مسأله آشنا باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی شهرستان رفسنجان معضل بیکاری‌ست و این معضل در رفسنجان به‌دلیل ظرفیت بالای صنعت و معدن قابل حل است، اظهار داشت: ذخایر عظیم معدنی در رفسنجان وجود دارد و بازار فروش و مصرف مس در داخل و خارج هست. نیروی انسانی متقاضی کار و تحصیلکرده هم در شهرستان داریم که از بیرون نباید نیروی کار مجتمع مس رفسنجان تأمین شود. همچنین سرمایه لازم هم برای توسعه و کارآفرینی وجود دارد. اما جای اراده جدی برای توسعه خالی‌ست.البته یک‌سری تصمیماتی از سوی مسؤولان کشوری مس اعلام شده که باید زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

عسکری متذکر شد: بیماری کرونا دوباره در حال سر برآوردن است. کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند هرچه زودتر اقدام کنند و سهل‌انگری نشود. حتما مراعات مسائل بهداشتی صورت گیرد که این بیماری به جامعه برنگردد.

امام جمعه رفسنجان در پایان یادآور شد: مسئولان مشکلات جامعه را قبل از آنکه مردم بخواهند اعتراضی داشته باشند، پایش کنند ونسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

 

 

برچسب ها:
اراده امام جمعه رفسنجان توسعه حجت الاسلام عسکری خطبه های نماز جمعه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :