جایگاه رکن چهارم دموکراسی در رفسنجان کجاست؟

  • شناسه خبر: 66395
جایگاه رکن چهارم دموکراسی در رفسنجان کجاست؟

رکن چهارم دموکراسی، رسانه و مطبوعات عنوان شده است که باید دید در رفسنجان این رکن در چه جایگاهی قرار دارد.

رکن چهارم دموکراسی، رسانه و مطبوعات عنوان شده است که باید دید در رفسنجان این رکن در چه جایگاهی قرار دارد.

روراستی/یاداشت: رسانه و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح شده و آزادی بیان نکته‌ای است که همواره در کشور نسبت به آن تأکید می شود.

رسانه ها نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند و تأثیرگذاری رسانه در جامعه از همه ارکان بالاتر است. گاهی برای خاموش کردن التهاب در جامعه یا کمک به حفظ امنیت روحی و روانی آحاد جامعه رسانه ها از طرح بسیاری از موضوعات خودداری می کنند و گاهی مطالبه یا انتقادی را وارد می کنند که بلافاصله از سوی مسؤول مربوطه برچسب تشویش اذهان عمومی می خورند و این مطالبه را امنیتی جلوه داده و طرح شکایت و میز محاکمه را پیش می گیرند.

اما اینکه می بینیم جلوی آزادی بیان برای منافع عده ای خاص گرفته می شود دور از انصاف است و آن وقت دیگر نمی توان گفت رکن چهارم دموکراسی جایگاه اصلی خود را دارد.

زمانی که رسانه ها دست به انتقاد از عملکرد مسؤولان می زنند گاهی این نقدها به مذاق برخی مسؤولان خوش نیامده و به جای اصلاح اشکالات موجود و پذیرفتن آن، رسانه ها را پای میز محاکمه می کشانند و محاکمه پشت محاکمه برایشان رقم می زنند.

اما خفه کردن رسانه ها در قلم زدن و تبیین و تشریح برخی موارد که به حق به ضرر جامعه بوده کما اینکه اثرات منفی برخی موضوعات هم مشهود بوده و بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده است، را به عینه دیده ایم!دور از عقلانیت است.

با توجه به رویدادهایی که به ویژه در چند ماه اخیر در رفسنجان رخ داده است؛ می توان گفت « رکن چهارم دموکراسی در رفسنجان یا باید در برابر اقداماتی که به ضرر جامعه در حال رخ دادن است سکوت کند و بدون هیچ عکس العملی فقط تماشاگر باشد، یا منفعت طلبی کند و همگام با تخلفات در حال روی دادن حرکت کند و یا اینکه بنویسید و در پیچ و خم دادگاه ها جوابگو!»

اکنون می توان جایگاه اصلی رکن چهارم دموکراسی در رفسنجان را پیدا کرد.

برچسب ها:
انتقاد دموکراسی رسانه روراستی مطبوعات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :