مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این سازماندهی که 70 درصد سینماهای کشور در تهران باشد، طبیعی نیست و این قواره ناقص جلوی رشد سینمای انقلاب را گرفته است.
به گزارش خبرنگار روراستی حامد بامروتنژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت : مردمی بودن و اتکا به مردم در یک عملیات فرهنگی واقعی است.
وی بیان داشت: در بیش از 30 سال عمر انقلاب اسلامی ما را در دعوای فرم و محتوا گذاشتند که فرم چگونه باشد و محتوا چه چیزی باشد.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: ما سازماندهی را از دست دادهایم و این سازماندهی که 70 درصد سینماهای کشور در تهران باشد، طبیعی نیست و این قواره ناقص سازماندهی، جلوی رشد سینمای انقلاب را گرفته است.
وی تأکید کرد: این قواره باید سالم شود و عمار این کار را کرده و سینما را کنار مردم آورده، در خانه فیلم پخش میکند در مسجد و در خانه شهید و… فیلمها را میگذارد تا مردم ببینند.
بامروتنژاد تصریح کرد: اگر حساب کنیم، پرفروشترین فیلم در سینمای ایران یکمیلیارد تومان درآمد داشته با ضرب و تقسیم میفهمیم که از جمعیت بیش از 70 میلیونی کشور تنها کمتر از یک درصد آن را دیدهاند.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، «کلید حل مشکلات کشور دست سینماست» و با تلاش عمار 95 درصد اکران، مردمی است.
وی بیان داشت: مسجد پایگاه فرهنگی اوایل انقلاب بود؛ در آن دوران گروه سرود، تعزیه و کارهای هنری دیگر در مساجد انجام میشد و میتوانیم اکران فیلم را هم در مسجد بیاوریم.
بامروتنژاد اظهار کرد: عمار نه تنها مردم را با سینما آشتی داد، بلکه جبهه فرهنگی انقلاب را با مردم آشتی داد.
وی در پایان یادآور شد: تا چند سال پیش وقتی صحبت از فیلم ارزشی میشد، همه ذهنها به سمت دفاع مقدس میرفت، اما امروز از مشکلات یک شهر تا ارتباط با امام جمعه، فرار مغزها و… همه اینها اثرات ارزشی است که با هنر سینما میشود به تصویر کشید.