یادداشت؛

خروج منابع مس از بانک های رفسنجان/مرغ رستمی یک پا دارد

  • شناسه خبر: 67174
خروج منابع مس از بانک های رفسنجان/مرغ رستمی یک پا دارد

با روی کار آمدن مدیریت جدید در شرکت ملی صنایع مس ایران، تصمیماتی گرفته می شود ازجمله بردن حساب های این شرکت از بانک های رفسنجان و استان که این تصمیمات به ضرر مردم منطقه تمام می شود.

با روی کار آمدن مدیریت جدید در شرکت ملی صنایع مس ایران، تصمیماتی گرفته می شود از جمله بردن حساب های این شرکت از بانک های رفسنجان و استان که این تصمیمات به ضرر مردم منطقه تمام می شود.

به گزارش روراستی، چند وقتی است که مدیران شرکت مس در حاشیه سازی حرف اول را می زنند و در شهرستان رفسنجان و به ویژه در بین کارگران مجتمع عظیم مس سرچشمه رفسنجان التهاب ایجاد کرده اند.

در حالی که رفسنجان از مسائل زیادی رنج می برد و سالهاست این شهرستان دچار خشکسالی و نبود محصول است، دو سالی سرمازدگی و سیل هم به مشکلات کشاورزان افزوده و امسال در اکثر قریب به اتفاق باغات پسته حتی یک خوشه پسته هم نبود، اما نیم نگاهی هم که از شرکت مس به سمت رفسنجان روانه می شد با مدیریت جدید برداشته شده است.

این در حالی ست که با وجود عظیم ترین مجتمع مس در ایران و دارا بودن بالاترین ذخایر مس و تولید بالا، رفسنجانی ها باید خیال شان راحت باشد که اگر محصول نیست، مس جبران می کند و خساراتی که چند دهه از محل آلایندگی ها نصیب شان شده را نادیده نمی گیرد و الان وقت جبران است.

اما نه تنها مسؤولان مس این کار را نکردند بلکه منابع مالی حاصل از تولید انفالی که عمده آن متعلق به مردم این شهرستان است را هم از بانک ها خارج کردند که مردمان این شهر حتی نتوانند از بانک ها تقاضای وام کنند.

امروز علی رستمی با امام جمعه محترم شهرستان دیدار کرد که امیدوار بودیم در این دیدار ورق مس برگردد و نگاهش به رفسنجان معطوف شود. اما گویا در این دیدار هم چیزی عاید رفسنجان نشده و مرغ رستمی یک پا دارد. چرا که پس از این دیدار کل حساب های شرکت مس از رفسنجان برده شده است.

طبق شنیده ها: گفته می شود به بهانه سود سهام، منابع مالی را از بانک های رفسنجان و استان خارج کردند اما به نظر می رسد این موضوع فاصله زیادی با آنچه که حقیقت است داشته باشد چراکه از زمانی که مجمع عمومی برگزار شده هشت ماه فرصت بوده که سود سهام را بپردازند در حالی که بیش از هشت ماه فرصت بوده است و می شد تا پایان سال به صورت اقساط سود سهام پرداخت شود و این بهانه هیچ توجیهی ندارد.

از طرفی چند هزار میلیارد تومان منابع شرکت ملی مس ایران در بانک های آذربایجان غربی است و دست نخورده باقی مانده گویا به خاطر سر و صدای مسؤولان این استان از این امر در استان آذربایجان غربی چشم پوشی شده است.

به نظر می رسد مسؤولان شرکت مس از نجابت مردم و مسؤولان رفسنجان و ملایمت و ملاطفتی که تا کنون در باره این موضوع به خرج داده شده، سوءاستفاده می کنند.

پس بهتر است به جای احداث ساختمان های چند صد میلیاردی در تهران از محل ثروت مردم رفسنجان و دیگر شهرهای مس خیز استان کرمان و کشور، ضمن بازگردان پول ها به بانک های رفسنجان، نگاه ویژه ای نسبت به تولید و توسعه در مجتمع مس داشته باشند و به جای این حاشیه سازی ها، برای جوانان اشتغال زایی و امیدسازی کنند.

برچسب ها:
بانک های رفسنجان سرمایه رفسنجان علی رستمی مجتمع مس رفسنجان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادر

    بهتر است بگید این بابا از وارفتگی مسئولین رفسنجان و خیانت افراد دیگری در استان سوء استفاده میکند نماینده محترم ما هم تمام هم و غمش شده رسیدگی به کتابخانه های عمومی ! با تبانی یک عده که نمیشه اسم برد این کارها انجام میشه هدف هم استفاده نکردن مردم رفسنجان ازثمرات معادن است . بخل و تنگ نظری بیداد میکنه !