دریافت تندیس ویژه اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار ایران توسط «مژده سرچشمه پور»

  • شناسه خبر: 68014
دریافت تندیس ویژه اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار ایران توسط «مژده سرچشمه پور»

مژده سرچشمه‌پور بانوی کارآفرین رفسنجانی است که با ایده کشت گیاهان دارویی و ترویج آن در سراسر کشور به بانوی قهرمان تولید ملی تبدیل شد و در کنار سایر افتخاراتش، در روزهای اخیر لوح و تندیس بانوی نمونه ملی در حوزه کارآفرینی در بخش کشاورزی را از کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار کسب کند.  

مژده سرچشمه‌پور بانوی کارآفرین رفسنجانی است که با ایده کشت گیاهان دارویی و ترویج آن در سراسر کشور به بانوی قهرمان تولید ملی تبدیل شد و در کنار سایر افتخاراتش، در روزهای اخیر لوح و تندیس بانوی نمونه ملی در حوزه کارآفرینی در بخش کشاورزی را از کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار کسب کند.

به گزارش روراستی، مژده سرچشمه‌پور بانوی جوان رفسنجانی‌ست که طی یک دهه اخیر نام او را زیاد شنیده‌ایم، موفقیت‌هایی که او در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کارآفرینی کسب کرده بی‌نظیر است و اگرچه در این راه مشکلات زیاد و سنگ‌اندازی‌های سر راهش گذاشته شده اما دست از تلاش برنداشته و به راهش ادامه داده است.

سرچشمه‌پور روزهای روشن زیادی را برای بانوان سرزمینش رقم زده و دستی به بال زنانی که سرپرست خانوار بودند گرفته و آنها را به شغلی رسانده است و اکنون به‌دلیل همین اثرگذاری‌‌هایش در جمع بانوان اثرگذار کشور قرار گرفته و لوح تقدیر بانوی نمونه ملی در حوزه کارآفرینی در بخش کشاورزی را در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار ایران کسب کرده است.

کنگره زنان تاثیرگذار اولین‌بار در کشور برگزار و نمایشگاهی در رابطه با تولیدات کارآفرینان ایران دایر شد.

سرچشمه‌پور می‌گوید:در  بین ۹۰۰ زن مدیرعامل شرکت‌ها که شناسایی شده بودند ۱۰۰ نفر به‌عنوان برترین‌ها در نمایشگاه شرکت داشتند.

وی ادامه می‌دهد: از زیرمجموعه‌های تمام وزارتخانه‌ها در مجموع تعداد ۲۰ نفر انتخاب شدند و لوح تقدیر دریافت کردند و از بین ۲۰ نفر ۱۰نفر هم تندیس و هم لوح به‌عنوان نمونه ملی دریافت کردند.

بانوی نمونه ملی که در وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان کارآفرین برتر ۱۴۰۱ در حوزه گیاهان دارویی معرفی شد، به بخشی از فعالیت‌هایش در حوزه ترویج گیاهان دارویی می‌پردازد و اضافه می‌کند:

از سال ۹۲ ترویج کشت جایگزین را شروع کردم و در یکی از روستاهای رفسنجان به تولید ۴۰ نوع گیاه دارویی با مدیریت مصرف آب پرداختم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به بحران آب کار پژوهشی انجام دادم بعد از آنکه به نتیجه رسیدم کشت جایگزین را به روستاهای مختلف ترویج دادم.

وی از شرکت در نمایشگاهی در سال ۹۳ در برج میلاد یاد کرد که برای اولین‌بار تولید چیپس میوه بدون افزودنی را به معرض نمایش گذاشته بود و افزود: در آن سال استقبال خوبی از این محصول شد و از سراسر کشور سفارشاتی به شرکت ما ارسال می‌شد.

سرچشمه‌پور بعد از اینکه دید کشت الگو در این روستا(علم‌آباد رفسنجان) جواب می‌دهد تصمیم به ترویج آن در روستاهای خنامان و راویز و دیگر روستاهای دارای پتانسیل کشاورزی گرفت و در مساجد روستاها اهالی را دور هم جمع کرد و به آنان مشاوره داد.

روستاهای رفسنجان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گیاهان دارویی دارند و یکی از این گیاهان که پرسود و فایده هم از نظر درمانی و هم اقتصادی است، آنغوزه است همچنین کشت زعفران نیز در مناطق مختلف رفسنجان رونق گرفت.

سرچشمه‌پور صفر تا صد تولیدات روستاها را پشتیبانی کرد و پای در مسیرترویج گیاهان دارویی در روستاهای مختلف استان گذاشت.

کارآفرین معاصر، عنوان دیگری بود که در پی تلاش‌ها و موفقیت‌های این بانوی نمونه ملی در حوزه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی انجام داده بود در سال ۹۵ به او تعلق گرفت.

سرچشمه‌پور خاطرنشان می‌کند: ایده فرآوری پیاز و سیر را با توجه به اینکه محصول روی دست کشاورزان می‌ماند و خراب می‌شد به کشاورزان جنوبی ارائه کردم که نسبت به خلال پیاز و پودر سیر تولیدات داشته باشند که اگر محصول به فروش نرفت با فرآوری آن ارزش افزوده ایجاد کنند و زحمت یک ساله آنان برباد نرود.

شرکت در همایش‌های بین‌المللی از افتخاراتی‌ست که سرچشمه‌پور به‌عنوان یک بانوی نمونه از استان پهناور کرمان در آن حضور می‌یافت و موفق شد از بنیاد اروپا اصالت‌نامه مدیریت در تراز جهانی را کسب کند که هم نام ایران هم استان و هم رفسنجان بدرخشد.

سرچشمه‌پور پس از سال‌ها تلاش گیاهان دارویی  را بین‌المللی کرده و نام محصولات شرکتش(شاهین‌طب) در مناطق مختلف دنیا آشناست.

این بانوی موفق اظهار می‌کند:. از سال ۹۸ مشاور گیاهان دارویی در کل کشور بودم و خیلی از روستاهای کشور زیر نظر ما تولید انجام می‌دهند و محصول را خودمان خریداری می‌کنیم و صادرات آن در نقاط مختلف ایران و جهان را انجام می‌دهیم.

سرچشمه‌پور توانسته ضمن اشتغال در روستاها، در مناطقی که زنان علاقه‌مند به تولید گیاهان دارویی بودند، اما زمینی برای تولیدات این گیاهان ندارند، آنان را هم مشغول کار کند.

وی در این رابطه می‌گوید: بعضی روستاها که می‌رفتیم علاقه به کار و کسب درآمد را در بین بانوان روستاها می‌دیدیم، اما مکانی که بتوانند پرورش گیاهان داشته باشند در اختیارشان نبود. اما افرادی در روستا زمین را رها کرده بودند و خودشان به یک منطقه دیگر رفته بودند را شناسایی و حلقه وصل‌شان با اهالی شدیم و توانستند با تولیداتی که صورت گرفته سودشان را با هم تقسیم کنند.

سرچشمه‌پور سال ۱۴۰۰ نیز قهرمان تولید ملی در بحث گیاهان دارویی معرفی شده است و در کنار کارآفرینی در این حوزه، از طریق مرکز مشاوره شغلی و کاریابی که دارد نیز افراد زیادی را مشغول به کار کرده است.

وی در رابطه با فرصت‌های شغلی مربوط به سرچشمه توضیح داد: فرصت به اداره کار ارسال می‌شود بعد اداره کار به کاریابی ارسال می‌کند کاریابی در گروه فرصت‌های شغلی فرصت را درج میکند،سپس کارجو با توجه به فرصت درج شده اگر شرایط را داشته باشد برای معرفی به فرصت به کاریابی مراجعه می‌کند. کاریابی با بررسی مدارک ثبت شده در سیستم و رزومه فرد،لیست واجد شرایط را به اداره کار ارسال می‌کند و اداره کار به شرکت مربوطه.
سرچشمه پور اضافه کرد: شرکت تاریخی را برای مصاحبه افراد تعیین می‌کند و اداره کار به کاریابی اعلام می‌کند معرفی نامه آنها را جهت مصاحبه صادر کند و از هیچ کارجویی قبل از،به کارگماری هزینه ای غیر از ثبت نام دریافت نکرده و نخواهد کرد .
وی همچنین هشداری نیز به کارجویان داد و اظهار داشت: تعدادی افراد شیاد به بهانه کار و به نام کاریابی از کارجو درخواست مبالغی را کرده و می‌کنند که کارجویان باید آگاه باشند و گول این افراد شیطان صفت را نخورند و مراتب را با مدرک و دلیل به کاریابی مهارت جهت پیگیری قانونی اطلاع دهند و این نوید را کاریابی مهارت به کلیه کارجویان می‌دهد که دوره های آموزشی تخصصی بر اساس نیازسنجی بازار کار در راستای اشتعال پایدار تعریف شده است که اغلب به صورت رایگان همراه با ارائه مدرک بوده و دوره های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، آموزش سرچشمه، منطقه ویژه اقتصادی، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پیام مهارت برگزار می‌شود و فقط در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۰۰ نفر برای آموزش معرفی شدند.
برچسب ها:
بانوی کارآفرین رفسنجان کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار مژده سرچشمه پور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :