از تولید کاتد از ضایعات مس به روش دانش بنیان تا تولید لاستیک ضدسایش در سایه مجهزترین آزمایشگاه جنوب شرق

  • شناسه خبر: 68137
از تولید کاتد از ضایعات مس به روش دانش بنیان تا تولید لاستیک ضدسایش در سایه مجهزترین آزمایشگاه جنوب شرق

سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حالی دایر شد که صنایع بزرگ و کوچک زیادی در آن محصولات خود را به نمایش گذاشتند و ضمن قدردانی از حمایت های شرکت مس خواستار افزایش این حمایت ها و همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات شدند.

سومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حالی دایر شد که صنایع بزرگ و کوچک زیادی در آن محصولات خود را به نمایش گذاشتند و ضمن قدردانی از حمایت های شرکت مس خواستار افزایش این حمایت ها و همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات شدند.

به گزارش روراستی، باقری کفاش مدیرعامل شرکت فلزات نادر در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس اظهار کرد: شرکت ما سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و ۷۸ به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ما اولین تولیدکنندگان سلنات سدیم از لجن مس آندی در ایران و خاورمیانه هستیم و از سال ۸۶ تا ۹۲ ، تقریبا ۲ درصد تولید جهانی سنلیم داشتیم.

باقری عنوان کرد: تولیدات ما ۱۰۰ درصد دانش بنیان بوده و تجهیزات داخلی ساخت خودمان هست. حدود ۸ هزار آزمایش روی سلنیوم انجام شده است و روی دیگر فلزات هم هزاران آزمایش صورت گرفته است.

وی توضیح داد: بعد از اینکه متوجه شدیم ضایعات مس در ایران زیاد و در حال خروج از کشور است با دانش فنی که داشتیم تصمیم گرفتیم خودمان تبدیل به کاتد کنیم و اولین تولیدکننده کاتد از ضایعات مس به روش الکترولیز هستیم.

باقری کفاش اضافه کرد: سپس شرکت بازیافت فزات غیرآهنی تأسیس کردیم که ظرفیت ۴ هزار مس کاتد در سال داشت و متأسفانه از سال ۹۰ به دلیل وجود انواع مختلف ارز عملا قدرت رقابت از ما گرفته شد.

در ادامه عبدالحمید حسنی مدیرعامل شرکت الکترو بازرگانی پارس گفت: مجموعه بازرگانی ما در زمینه تأمین قطعات برق، اتوماسیون، ابزار دقیق و سیستم های رادیویی و مخابراتی و تجهیزات حفاظتی و ایمنی فعال بوده و با شرکت مس همکاری داریم وعلاو ه بر آن شرکتی داریم که پیمانکار مشاوره طراحی و اجرای سیستم های برق صنعتی و اتوماسیون صنعتی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به ما کمک کرد که بتوانیم خودمان را معرفی کنیم و موجب ارتقا در کارمان شود.

حسنی خاطرنشان کرد: حدود دو سال با مس همکاری داریم و در یک سال گذشته حجم کارمان بالا رفته اما با توجه با تورمی که هست، مشکلات نقدینگی داریم و از هیج منبعی حمایت نشدیم و مجبور به تعدیل نیرو شدیم که اگر حمایت شویم و بانک ها تسهیلات مورد نظر را ارائه کنند با توسعه شرکت، موجب استخدام نیروهای بیشتری خواهیم شد.

وی یادآور شد: این مجموعه ۱۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

شرکت پویا فکور توانا هم در این نمایشگاه غرفه داشت.

ابولفضل بمانی مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: اولین کارخانه تولیدلاستیک های ضد سایش هستیم که در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با محوریت تولید برای مجتمع مس سرچشمه و به طور عام برای شرکت ملی مس کار می کنیم و در کنار مس با صنایع گل گهر و چادرملو همکاری داریم.

وی عنوان کرد: طی دو سال گذشته که از افتتاح کارخانه می گذرد با ۳۰ شرکت بخش خصوصی در حال همکاری هستیم تولیدات ما در تمام کارخانه هایی که کار فرآوری انجام می دهند مصرف می شوند و سومین کارخانه استان کرمان هستیم.

بمانی با اشاره به اینکه مجهزترین آزمایشگاه لاستیک در جنوب شرق را داریم، اضافه کرد: ۷۰ نفر نیرو در شرکت به صورت سه شیفت کار می کنند و تا پایان سال آینده این ظرفیت به دو برابر افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: عمده کارهای ما روی ساخت پمپ هایی بوده که انتقال دوغاب انجام می دادند که توانستیم به موفقیت های خوبی برسیم. با توجه به ایکه طراحی پمپ ها عوض شده و استهلاک آن کم شده استقبال خیلی خوبی از این محصولات شده است.

بمانی با اشاره به حمایت مجتمع مس رفسنجان تصریح کرد: اگر حمایت مس نبود این تولید و اشتغال وجود نداشت و همچنان امیدوار به حمایت مس هستیم که بتوانیم طرح مان را توسعه دهیم و تجهیزات مرغوب تری عرضه کرده و به شهرمان خدمت کنیم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان صنایع مس سرچشمه نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :