سخنرانی بین دو نماز گروگانگیری است

  • شناسه خبر: 68421
سخنرانی بین دو نماز گروگانگیری است

امام جمعه محترم و ستاد نماز جمعه رفسنجان اجازه ندهند عده ای کاسب کار سیاسی برای رسیدن به اهداف خود جایگاه مقدس نماز جمعه و تریبون آن را هزینه منافع خود نمایند.

امام جمعه محترم و ستاد نماز جمعه رفسنجان اجازه ندهند عده ای کاسب کار سیاسی برای رسیدن به اهداف خود جایگاه مقدس نماز جمعه و تریبون آن را هزینه منافع خود نمایند.

به گزارش روراستی، اختصاص وقت سخنرانی برای شهردار رفسنجان آن هم بین دو نماز جمعه و عصر در مصلی که جمعه گذشته ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱صورت گرفت، غیر قابل توجیه و بر خلاف روال گذشته و سنت معمول نماز جمعه بود و شکُ و تردیدهای زیادی در خصوص اغراض پشت پرده آن به وجود آورد.

متاسفانه تا قبل از استقرار حجت الاسلام عسکری در جایگاه امامت جمعه رفسنجان، ستاد نماز جمعه و تریبون آن حیات خلوت و در انحصار جریان‌ها و احزاب سیاسی خاص (از دو جریان) بود که از این رهگذر منافع خود را پیگیری می کردند، به همین دلیل در سالیان گذشته همواره حسرت یک نماز جمعه بدون حاشیه، الهام بخش و وحدت آفرین بر دل نماز گزاران و مؤمنین و دلسوزان انقلاب در رفسنجان مانده بود.

خوشبختانه قریب به ۴ سال پیش حجت الاسلام عسکری به عنوان امام جمعه رفسنجان منصوب شد، با توجه به سوابق و تجربه درخشان در کنار توانمندی و تدبیر و خلق و خوی ایشان که نشان از حلم، علم و سِلم و انصاف ایشان بود، بارقه امیدی در میان آحاد مردم دمید و نماز جمعه رفسنجان مامنی شد برای آحاد مردم و جریان‌های سیاسی و علاقمندان به نظام اسلامی و روز بروز نیز رونق بیشتری به خود گرفت.

در کنار همه ویژگی‌های آقای عسکری، بی طرفی در مسائل و رقابت‌های سیاسیِ محلی و عملکرد فراجناحی از مهمترین و اثر گذارترین مولفه ها در رونق و شکوه نماز جمعه بود.

یقینا. راه حفظ وحدت و قداست جایگاه نماز جمعه و نیز رونق نماز جمعه و اعتماد نمازگزاران حفظ بی‌طرفی و عملکرد فرا جناحی امام جمعه و ستاد نماز جمعه می باشد .

مجموعه عوامل و دست اندر کاران پایگاه خبری و تحلیلی روراستی نیز از بدو شروع ماموریت آقای عسکری در شهرستان بهترین تعامل و هماهنگی و همراهی را با امام جمعه محترم و ستاد نماز جمعه داشته و در آینده هم خواهند داشت و در مواردی که انتقاداتی هم بوده به صورت حضوری و دلسوزانه مطرح و از کشاندن آن به سطح افکار عمومی خودداری شده است.

اما در قضیه اخیر و سپردن تریبون نماز جمعه (به فردی که سودای نمایندگی در سر دارد) آن هم بر خلاف روال معمول بین دو نماز و به نوعی گِرو گرفتن نماز گزاران در شان و به صلاح ستاد نماز جمعه و ماموریت های محوله به این نهاد مقدس نمی دانیم و اعتقاد داریم این بد سلیقگی نتیجه دخالت و اعمال نظر و فرصت طلبی کسانی است که از متانت و نجابت و سعه صدر امام جمعه محترم به نفع مقاصد خود استفاده برده اند.

انتظار داریم با هوشمندی، موقع شناسی و تدبیر و استقلالی که در امام جمعه محترم سراغ داریم، ایشان اجازه ندهند عده ای کاسب کار سیاسی برای رسیدن به اهداف خود این جایگاه مقدس را هزینه منافع خود نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی محقق و دانشمند فرهیخته و مسئول ستاد اقامه نماز با اشاره به این که «برنامه های جماعت باید مختصر باشدT می فرماید«صحبت بین دو نماز گروگان گیری است و احیانا ممکن است موجب ضمان گردد».

برچسب ها:
سخنرانی شهردار شهردار گروگان گیری نماز جمعه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :