تأکید امام جمعه رفسنجان بر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز

  • شناسه خبر: 68468
تأکید امام جمعه رفسنجان بر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به همزمانی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان بر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز تأکید کرد.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به همزمانی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان بر رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه سال جدید و ورود به ماه مبارک هستیم که بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت همزمان شده است.

امام جمعه موقت رفسنجان افزود: نوروز یک سنت ملی و میهنی است که ایرانیان سال جدید را در فصل بهار برگزار می‌کنند و یک‌سری سنت‌ها و آداب و رسوم در نوروز هست که بعضی از آن ریشه در دین و مذهب دارد.

وی به اهمیت خانه‌تکانی و تنظیف منزل اشاره و پاکیزگی را از اخلاق انبیاء دانست و گفت: دیدوبازدید و سله رحم از سفارشات دین مبین اسلام است که ارزش و اهمیت زیادی دارد و در نوروز بیش از پیش انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: نوروز هم درس توحید می‌دهد هم درس معاد، که خداوند درختان مرده را در بهار زنده می‌کند همان‌طور که روز قیمت مردگان زنده شده و در برابر اعمال خود جوابگو خواهند بود.

وی با اشاره به تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی در سال ۱۳۵۴ توسط شاه افزود: شاه به ظاهر ایران را اسلامی می‌خواند اما در میدان عمل هر روز یکی از برنامه‌ها و ارزش‌های اسلامی را از بین می‌برد. این حادثه تغییر تاریخ احساس مردم را جریحه‌دار کرد و مردم به او امان ندادند. امام خمینی(ره) نیز  در آن روز فتوا دادند هیچ‌کس حق ندارد به تاریخ شاهنشاهی عمل کند و این تغییر تاریخ اسلامی به شاهنشاهی توهین به اسلام است و مردم هم به فتوای امام راحل عمل کردند.

حسینی در ادامه با تقدیر از نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در ایام نوروز، بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

 

برچسب ها:
امام جمعه موقت رفسنجان بهار طبیعت بهار قرآن حجت الاسلام سید محمود حسینی نوروز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :