جمهوری اسلامی ایران محور تصمیم گیری های منطقه آسیاست

  • شناسه خبر: 68519
جمهوری اسلامی ایران محور تصمیم گیری های منطقه آسیاست

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: با توجه به اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و ده سال پیش مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، جمهوری اسلامی فعالیت کرد و یک مثلث ایجاد شد که مثلث روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران است و چون ایران تنها کشوری است که جلوی آمریکا محکم ایستاد به‌عنوان محور این مثلث قرار گرفت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: با توجه به اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و ده سال پیش مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، جمهوری اسلامی فعالیت کرد و یک مثلث ایجاد شد که مثلث روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران است و چون ایران تنها کشوری است که جلوی آمریکا محکم ایستاد به‌عنوان محور این مثلث قرار گرفت.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو اظهار کرد: امسال یکی از زیباترین سال‌های ما بعد از انقلاب است که با ماه قرآن آغاز و با ماه قرآن پایان پیدا می‌کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: این سال یکی از سال‌های استثنایی برای جمهوری اسلامی‌ست بدین جهت که مقاومت ملت ایران جواب داد و سختی‌ها رو به اتمام است و ان‌شاءالله امسال بحران اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: قدرت از منطقه آمریکا و اتحادیه اروپا به آسیا منتقل شد و آمریکایی‌ها فهمیدند که ده سال دنبال جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی راه به جایی نمی‌برد. آمریکا رتبه اول علمی دنیا را از دست داد و در مسائل علمی و تکنولوژی رتبه اول به چین تعلق گرفت.

جلالی افزود: تنها همین توانمندی علمی نبود که موجب شد قدرت به آسیا بیاید. با توجه به اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و ده سال پیش مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، جمهوری اسلامی فعالیت کرد و یک مثلث ایجاد شد که مثلث روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران تنها کشوری است که جلوی آمریکا محکم ایستاد به‌عنوان محور این مثلث قرار گرفت. بنابراین چین و روسیه سعی کردند به‌عنوان‌ دو همکار درصدد تسهیلگری و برداشتن موانع برای ایران باشند.

جلالی ابراز کرد: اولین شعاری که آیت‌الله رئیسی داده بود تعامل با همسایه‌ها بود که در این زمینه ورود کرد و با عربستان و بعد از آن امارات، بحرین و شورای همکاری خلیج فارس مذاکرات صورت گرفت و پایان این مذاکرات مصر است. البته اتحادیه اروپا از ترس اینکه از این مذاکرات عقب‌ نماند وارد مذاکراتی با جمهوری اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات یک سال و نیم دولت هم بسیار خدمات ارزنده‌ای است و مقام معظم رهبری به این خدمات اشاره کردند. در حوزه بیمه، در بحث انرژی و…اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: در یک سال باقیمانده از عمر مجلس تصمیم گرفتیم با هم‌افزایی با کمیسیون‌های مرتبط روی ۶ موضوع خودرو، انرژی، ارز، مسکن، عفاف و حجاب و ساماندهی فضای مجازی کار کنیم و جلسات آن قبل از پایان سال قبل شروع شده است و باید با دولت و وزارتخانه‌های مرتبط رایزنی کنیم مشکلات حل شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به شعار سال اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تورم کاهش فزاینده‌ای داشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی در همه مسائل اقتصادی، تورم است و با ورود نقدینگی به چرخه تولید و تورم کاهش می‌یابد که باید کمک کنیم موانع تولید برداشته شود و از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

این نماینده مجلس در خصوص قانون حجاب و عفاف توضیح داد: این موضوع  رها نمی‌شود. قانون حجاب قانون اسلام است از این قانون دفاع می‌کنم. قانون حجاب در کشور اجرا خواهد شد وضعیت حجاب و عفاف از گذشته بهتر خواهد شد و هزینه بی‌حجابی را بالا می‌بریم چرا که حیا راس دین است.

جلالی در ادامه به مسائل شهرستان رفسنجان در حوزه راه‌ها، زیرساخت‌های ریلی، اشتغالزایی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مسؤولیت‌های اجتماعی این مجتمع و فعالیت‌هایی که در این خصوص توسط نماینده مجلس انجام شده نیز پرداخت.

قانون عفاف و حجاب قانون اسلام است/ وضعیت حجاب در کشور بهتر از گذشته خواهد شد

وی با بیان اینکه نمی شود که در کشور اسلامی حجاب و عفاف را رها کرد، افزود: قانون حجاب قانون اسلام است و از این قانون دفاع می‌کنم.

جلالی افزود: قانون حجاب در کشور اجرا می شود، وضعیت حجاب و عفاف از گدشته بهتر خواهد شد و هزینه بی‌حجابی را بالا خواهیم برد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه سخنان نماینده موجب اختلاف افکنی می شود، تصریح کرد: حکم خدا هیچوقت تفرقه آور نمی‌شود حکم خدا وحدت‌بخش است.

فداکار عِلم استانداری نمی داند!

حجت الاسلام جلالی: استاندار فاقد تجربه اداره یک استان است

از وزارت کشور خواستیم چند نیروی قدرتمند برای افزایش توان کاری استاندار معرفی کند تا فداکار مدیریت و علم اداره استانداری را در کنار آنان کسب کند

بالاترین کار اجرایی که فداکار انجام داده، معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد بوده در حالی که استاندار یعنی به اندازه چند وزیر قدرت و توان داشتن!

استاندار باید راه، آب، معادن، کشاورزی صنعت و …را بشناسد

توان و تجربه، مدیریت و علم اداره استانداری باید تقویت شود ما هم کمک می کنیم گره‌های کور استان باز شود

 مطالبه‌گری با «سیاه نمایی» متفاوت است!

من هیچ فیلترشکنی ندارم و به شبکه های اجتماعی غیرایرانی قائل نیستم. اگر فضایی برای اطلاع‌رسانی هست دفتر ما استفاده می‌کند خودم معتقدم اینترنت ملی باید راه بیفتد.

اینکه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست مطلب درستی است. سال سختی داشتیم.اگرچه دولت خدمات خوبی داشت اما به سفره مردم نرسید

مطالبه درست باید امیدآفرین و نشاط آفرین باشد. مطالبه ای که در آن سیاه نمایی باشد مطالبه نیست. باید واقع‌بینانه مطالبه کرد و نه اینکه غلو کنیم

با اعتبارات کم نمی شود زیرگذر ساخت/ ساخت زیرگذر کشکوئیه ۵ میلیارد برآورد شد

زیرگذر کشکوییه تا الان ۵ میلیارد برآورد شد با ۵۰۰ میلیون نمی‌شود این پروژه را اجرا کرد. اما اداره راه شهرسازی طرح و نقشه آن را آماده کرده است.

زیرگذر باید ورودی و خروج‌ای داشته باشد که انواع خودروها از سبک و سنگین بتوانند از آن عبور کنند

من به شورا، بخشدار و راهداری اعلام کردم نقشه را آماده کنند آزادسازی انجام شود تا الان سه ماه گذشته هنوز مسوولان کاری نکردند

 بی قانونی ها  را اعلام کنید دنبال می کنم

حجت الاسلام جلالی در خصوص احداث یک خیابان به صورت غیرقانونی توسط شهرداری علی رغم تذکرات قانونی در رفسنجان گفت: در خصوص بی قانونی ها دستگاه های نظارتی باید پیگیری کنند بنده به صورت کلی نمی توان بگویم کجا بی قانونی بوده و کجا قانونی اما چنانچه به بنده کاری غیرقانونی اعلام شود آن را به دستگاه های نظارتی منتقل می کنم

آیا دکتر جلالی در دوره بعدی مجلس به عنوان کاندیدا شرکت می کند؟

این نماینده مجلس ادامه داد: مساله انتخابات هنوز کلید نخورده اگر ۱۱ اسفند باشد، ۱۱ ماه دیگر فرصت است و مجلس هم تا خرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد.

چون بعد از اغتشاشات دشمن تصمیم گرفت انتخاب را یک رفراندوم کند حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و تقویت نظام ملاک من در آمدن به عنوان کاندیدا به انتخابات است. اگر بفهمم حضور حداکثری مردم با کس دیگری فراهم می‌شود نمی آیم این بار برای من مجلس رفتن مهم نیست. چنانچه سیاسیون شهر بگویند حضور شما رقابت ایجاد می کند به نظرشان احترام می گذارم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی حتی در مجلس هم بنشیند و کاری نکند اما به دلیل حضور او کسی جرات نکند از پالرمو، ای اف تی اف، برجام و سایر معاهداتی که منافعی در آن نیست صحبت کند، همین هم خوب است. گاهی حضور فرد به‌عنوان کسی که مانع پایمال‌شدن بسیاری از ارزش‌هاست، مهم است.

جلالی متذکر شد: در حال حاضر بعضی آقایان نطق هایی در مجلس دارند که سیاه نمایی بوده و برای گرفتن رای است.

 

برچسب ها:
آسیا آمریکا جمهوری اسلامی حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :