چرا رفسنجان برای بزهکاران امن شده است؟

  • شناسه خبر: 68672
چرا رفسنجان برای بزهکاران امن شده است؟

متأسفانه در حدود یک سال گذشته شاهد وقوع جرایم زیادی در رفسنجان به ویژه از سوی اتباع بیگانه از جمله قتل، سرقت سیم و کابل، سرقت به عنف و دیگر تخلفات ریز و درشت بوده ایم، اما متأسفانه مسؤولان این شهرستان به جای پرداختن به مسأله مهم امنیت خود را درگیر سیاسی کاری ها کرده اند.

متأسفانه در حدود یک سال گذشته شاهد وقوع جرایم زیادی در رفسنجان به ویژه از سوی اتباع بیگانه از جمله قتل، سرقت سیم و کابل، سرقت به عنف و دیگر تخلفات ریز و درشت بوده ایم، اما متأسفانه مسؤولان این شهرستان به جای پرداختن به مسأله مهم امنیت خود را درگیر سیاسی کاری ها کرده اند.

به گزارش روراستی، یک سالی هست که رفسنجان روی آرامش را کمتر به خود دیده است.از قتل ده نفر توسط یک تبعه بیگانه جانی گرفته تا رد پای اتباع در سرقت های به عنف و بازهم قتل توسط اتباع بیگانه طی روزهای اخیر.

مرکز شهر هم که کاملا در اختیار اتباع است و هرکس توانسته خانه اش را به اتباع اجاره داده است؛ علی رغم تذکراتی که امام جمعه محترم در تریبون نماز جمعه داده که خانه هایتان را به اتباع بیگانه اجاره ندهید اما نظارتی بر این موضوع نیست و شاهدیم اکثر ساکنان این خانه ها اتباع بیگانه غیرمجاز هستند.

اتباع بیگانه در این شهر تجارت می کنند، رانندگی می کنند، با موتورسکیلت بدون مهارت و با بیشترین تخلفات عبور و مرور می کنند، اما کمترین برخوردی با آنان صورت نمی گیرد.

امنیت مهم ترین موضوعی است که همه مسائل به ویژه اقتصادی به آن وابسته است چراکه اگر امنیت در یک منطقه نباشد سرمایه گذاران هم ورود نمی کنند و اقتصاد شهر رونق نمی گیرد.

وقتی آمار جرایم بالا باشد انگیزه ای نمی ماند حتی ممکن است مهاجرت هم از یک شهر ناامن صورت گیرد.

در اینجا قصد سیاه نمایی و بزرگنمایی مسائل امنیتی در شهر را نداریم اما چنان این مسأله مهم به حاشیه رفته که برای مسؤولان شهر باید تأسف خورد که خود را درگیر مسائل حاشیه ای کرده اند و متن به این مهمی را به حاشیه رانده اند.

روزانه شاهد سرقت ده ها هزار متر سیم برق و خاموشی های مکرر در مناطق مختلف شهرستان هستیم.سوال اینجاست؛ چرا اینقدر رفسنجان برای سارقان امن شده است و چرا آمار سرقت سیم و کابل برق در رفسنجان پیشتاز استان کرمان است؟!

اینکه رئیس شورای تأمین شهر خود را درگیر مسائل بی اهمیت کرده و وقت خود را برای شرکت در برنامه هایی که نفع چندانی برای شهر هم ندارند، صرف می کند مشخص است که حاشیه امن برای بزه و جرایم خردو کلان ایجاد می شود.

وقتی به راحتی یک جوان تبعه بیگانه در جیب خود سلاح سرد حمل می کند و قلب یک جوان ایرانی را نشانه می گیرد و او را به قتل می رساند در یک مکان فرهنگی هنری که پیش نیاز فعالیت آن نظارت و تأمین امنیت است، چراکه این مکان بیشتر محل رفت و آمد قشر جوان و نوجوان است، اما خبری از این نظم و نظارت نیست، مسؤولان چه پاسخی دارند.

جابه جایی مهمانشهر را که در بوق و کرنا کرده اند و معلوم هم نیست چه زمانی عملیاتی شود، اگرچه خوب است اما دردی دوا نمی کند چون اتباع دوباره به شهر برمیگردند. پس باید این درد ریشه ای درمان گردد.

این وقایع همه تلنگری ست که مسؤولان به خود بیایند و به جای آنکه درگیر مسائل سیاسی و سیاسی کارهای پی درپی شوند، به فکر تأمین امنیت در شهر، حل مسائل اجتماعی و توجه به مسائل اقتصادی شهرستان باشند.

مبادا هشدار و تأکید نماینده مجلس در خصوص داشتن تخصص و تبحر یک مسؤول سیاسی_ امنیتی_ اجتماعی، روسیاهی به بار بیاورد!

 

برچسب ها:
اتباع بیگانه رفسنجان سیاسی کاری شورای تأمین فرماندار قتل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اریا

    روراستی یک دوروغگوی دورو بیش نیست

    ارشیا

    خیلی ممنون که به بحث اتباع بیگانه اهمیت داد میشه خواهشاً ادامه دهید

    Ali

    سلام هرچی داورانی بوده شده راس استان وفقط هم دنبال محکم کردن جایگاهشون وپستی که دارن ،اینقد خودفروخته هستن که حاضرن همه مشکلات و کمبودها به شهرخودشون وارد کنن ولی برای کرمان مشکلی ایجاد نشه تا اقایان جایگاهشون حفظ بمونه

    علیرضا

    استاندار محترم بجای اینکه مهرهای خودش را در رفسنجان منصوب کند باید بررسی بکند که چرا هشتاد هزار تبعه افغان در شهر رفسنجان هستند و اجازه ورود نصف این تعداد را در شهر کرمان نمی‌دهند و خیلی از شهرهای کرمان کلا اجازه سکونت یک تبعه افغان را هم نمی‌دهند. کلا رفسنجان از هر نظر شده پاسوز شهر کرمان. مسولیت اجتماعی معدن مس رفسنجان که طبق قانون باید در رفسنجان خرج شود نصیب کرمان می‌شود و آلودگی و مریضی اش فقط برای رفسنجان و اینکه امور اتباع کرمان هم که مدام افغان ها را سمت رفسنجان گسیل میدهد

    Nima

    از تخصص گرایی نماینده عزیز حرف نزنید بهتر است ... فعلا فرد متخصصشون داره اداره تربیت بدنی مس سرچشمه رو میچرخونه ...