مراسم بزرگداشت مقام «معلم» در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 68921
مراسم بزرگداشت مقام «معلم» در رفسنجان برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز معلم در حسینیه ثارالله رفسنجان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز معلم در حسینیه ثارالله رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در حسینینه ثارالله اظهار کرد: استاد مطهری یک انسان وارسته و شایسته به‌عنوان اسوه جامعه معلمان کشور معرفی شده است.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان شهید تصریح کرد: جایگاه معلم در آموزه‌های دینی ما جایگاه بسیار فاخری است و مقام معلمی خداوند بر مقام خالقیت خداوند برتری و فضیلت دارد.

وی ادامه داد: خدای خالق رب کریم است و خدا به‌عنوان معلم، رب اکرم است و همان‌طور که انسان اعلم بر عالم برتری دارد انسان اکرم هم بر کریم برتری دارد.

عسکری خطاب به معلمان اظهار داشت: این مسؤولیت را با تمام وجود انجام دهید و معلم کتاب نباشید، بلکه الگوی دانش‌آموز در تمام زمینه‌ها اعم از ادب، متانت، اخلاق، سیروسلوک و ایمان باشید.

 شفیعی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان نیز اظهار کرد: معلم کیمیاگری است که با اکسیر دانش مس وجود انسان‌ها را به طلا تبدیل می‌کند.

وی بیان کرد: انسان به‌واسطه تعلیم و تعلم معلم به یک انسان ارزشمند تبدیل می‌شود و برای کتاب و تفکر و تدبر در عالم هستی که هدف از خلقت انسان است تلاش می‌کند.

شفیعی تصریح کرد: اگر معلم رسالتی که بر عهده دارد را به‌درستی انجام ندهد جامعه به انحراف و انحطاط کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این عرصه که همه دنیای استعمار با هم شدند تا این تربیت اسلامی را به انحطاط بکشانند معلمانند که سربازان این جبهه هستند و رسالت و مسؤولیت خود را باید به‌خوبی انجام دهند.

شفیعی خواستار نامگذاری یک میدان در سطح شهر به نام معلم شد و گفت: آموزش و پرورش هزینه المان آن را متقبل می‌شود.

 

 

برچسب ها:
بزرگداشت روز معلم رفسنجان روز معلم معلم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :