حاشیه های یک انبار نگهداری کود شیمیایی در جهان آباد/ وقتی پیاز داغ ماجرا زیاد می شود!

  • شناسه خبر: 69068
حاشیه های یک انبار نگهداری کود شیمیایی در جهان آباد/ وقتی پیاز داغ ماجرا زیاد می شود!

یک سوله در روستای جهان آباد نوق که محل نگهداری کود شیمیایی است، موجب نگرانی ساکن همجوار آن شده و محیط زیست هم اعلام کرده که نگهداری کود و سم در این انبار غیرمجاز است.

یک سوله در روستای جهان آباد نوق که محل نگهداری کود شیمیایی است، موجب نگرانی ساکن همجوار آن شده و محیط زیست هم اعلام کرده که نگهداری کود و سم در این انبار غیرمجاز است.

به گزارش روراستی، یک انبار سوله در جهان آباد نوق که در آن مقادیری کود شیمیایی نگهداری می شود موجب گلایه ساکن همجوار این سوله به دلیل تبعات زیست محیطی آن شده است.

بنا به اعلام رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان، فعالیت این انبار بدون مجوز محیط زیست است.

بخشدار فردوس هم در گفت وگو با روراستی بدون مجوز بودن فعالیت این انبار را تأیید می کند و می گوید: اما ماندگاری کود و سم در این انبار به جهت توزیع بین کشاورزان بیشتر از سه، چهار روز نیست، یعنی کود تخلیه می شود و طی سه الی چهار روز بین کشاورزان توزیع می شود.

محمدی بهجت ادامه می دهد: در حال رایزنی هستیم با خانواده همسایه مجاور سوله به توافقی برسیم که مشکل هر دو طرف حل گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به استناد محیط زیست عمل کنیم کل خیابان کارگر را باید جمع کنیم چراکه همه این مغازه ها محل دپو کود و سم است و پشت آنها نیز منازل مسکونی واقع شده است، ادامه می دهد: کود از شرکت حمایتی دولتی وارد این سوله می شود و زمانی که می رسد نهایتا چهارروزه تمام می شود، یعنی عملا این سوله چهار روز فعال و ۲۶ روز تعطیل است.

بخشدار فردوس در خصوص نگهداری اسید در این سوله نیز ابراز می کند: حتی مالک این سوله فضایی در نظر گرفته بود برای مخزن اسید که اجازه ندادیم اسید نگهداری کند.

وی اضافه می کند: قبلا به وی تذکر دادیم که اگر سوله راه بیفتد فقط می تواند سهمیه کود دولتی را توزیع کند و این سهمیه چندان زیاد هم نیست که بگوییم ضایعات زیست محیطی ایجاد می کند.

محمدی بهجت اما به این موضوع اشاره می کند که عواملی پشت صحنه هستند که پیازداغ این موضوع را زیاد می کنند که این فرد را از دور خارج کنند و در ادامه تصریح می کند: هدف ما این است که به مردم خدمت شود و این فرد واقعا هم تمکن مالی دارد هم کاربلد است.

وی همچنین تأکید می کند که من منکر غیرمجازبودن و نیز تبعات این مجموعه در صورتی که فعالیت بالایی داشته باشد، نیستم، اما روز اول دهیاری کوتاهی کرده و باید قبل از احداث این سوله میلیاردی، مشورت می گرفتند که امروز به این دردسر نیفتند.

محمدی بهجت خاطرنشان می کند: زمانی کار احداث سوله شروع شده بود که با تغییر و تحول دهیار روستا همزمان شده بود و دهیار جدید چندان به کار وارد نبود.

وی در پایان متذکر می شود: اعتراضی که همسایه مطرح کرده به دلیل فشار و تحریکی هست که از گوشه و کنار به وی آوردند وگرنه به اذعان خودش مشکلی با این سوله ندارد و ابراز تمایل کرده خانه اش را به مالک سوله بفروشد تا مشکل حل گردد.

برچسب ها:
انبار جهان آباد نوق روراستی سوله کود و سم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    پیروخبرکه درکانال خبری روراستی منتشرگردیده بنده همسایه دیوار ب دیوارسوله میباشم ک شدیداصحبت های بخشدارراتکذیب میکنم وصحبت های ایشان خلاف واقعیت ودروغ میباشدچون دراین سوله ب هیچ عنوان کودوسم توزیع نمیگرددفقط دراین سوله اسیدتخلیه وبین کشاورزان پخش میگرددواین اسیدبه گفته کازشناسان برای محیط زیست زیان اورمیباشد