مذاکرات هسته ای گره ای از مشکلات کشور باز نخواهد کرد/ همچنان با رکود تورمی مواجه هستیم

  • شناسه خبر: 7004
مذاکرات هسته ای گره ای از مشکلات کشور باز نخواهد کرد/ همچنان با رکود تورمی مواجه هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید به فکر اقتصاد و تولید داخلی باشیم، حتی مذاکرات نیز نخواهد توانست گره ای از مشکلات اقتصادی ما را حل کند و تنها راه حل اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد داخلی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید به فکر اقتصاد و تولید داخلی باشیم، حتی مذاکرات نیز نخواهد توانست گره ای از مشکلات اقتصادی ما را حل کند و تنها راه حل اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد داخلی است.

به گزارش روراستی ،سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به برکات انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برکات فراوانی را برای ما در برداشت، که توانسته ایم تا به امروز در عرصه های مادی و معنوی نسبت به گذشته پیشرفت کنیم.

وی افزود:شاید امروز ما در امکانات ترازمان با قدرت های دنیا در یک سطح نباشد اما موضوع مهم دیگری امروز در حال خودنمایی است،ایران امروز بسیار قدرتمندتر از گذشته ظاهر شده ، این درحالی که است که قدرت های غربی در حال افول هستند و این نشان از این هست که قدرت جهانی در حال جابجایی است.

سردار نقدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مسئله هسته ای خاطر نشان ساخت: همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند مسئله ی هسته ای بهانه ای برای غربی ها شده و واقعیت چیز دیگریست، اگر حتی تحریم ها برداشته شود بسیاری از مسائل دیگر به جا خواهد ماند.

وی بیان داشت: امروز در غرب تبلیغات منفی بسیاری در مورد اقتصاد ایران در حال برنامه ریزی است، یکی از این موضوعات قیمت نفت است که روز به روز از قیمت آن کاسته می شود و می تواند اقتصاد نفتی کشور را بلرزاند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: ما باید به فکر خودمان باشیم زیرا مشکلات به جای خودشان باقی هستند وحتی مذاکرات نیز نخواهد توانست گره ای از مشکلات اقتصادی ما را حل کند و تنها راه حل اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.

وی ابراز داشت:باید در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال تر ظاهر شویم و تولیدات کشور را بالاتر ببریم  تا بتوانیم روی پای خود ایستاده و ثروت پایداری برای کشور خودمان داشته باشیم.

سردار نقدی در ادامه با اشاره به رکود تورمی موجود در کشور تصریح کرد:امروز متاسفانه ما با رکود تورمی دست و پنجه نرم می کنیم و باید بتوانیم راه حلی همزمان بیابیم تا هم از رکود و هم از تورم بالا خارج شویم.

وی اضافه کرد:بسیج با توجه به احساس مسئولیت خود در این عرصه فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرده است، و جلسات متعددی در رابطه با این موضوعات تشکیل شده و خروجی های بسیار عالی نیز داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:امروز ما پروژه هایی بسیاری در عرصه های جهادی و اقتصادی داریم، در حال حاظر مناطق محروم زیر پرچم بسیج و به صورت جهادی در حال آباد شدن هستند و مطمئن باشید کارهای بسیج سازندگی به سود کشور و مردم خواهد بود.

وی افزود:ظرفیت های پنهان و نهفته امروز آشکار شده و سرمایه های اندک با بازدهی های بالا فعالیت های خود را شروع کرده اند و در عرض 2 سال توانسته ایم در 12 عرصه به صورت فعال ظاهر شویم و صد هزار شغل ایجاد کنیم.

سردار نقدی با اشاره به برخی واحد های تولیدی موجود در کشور اظهار داشت: ما امروز می بینیم واحد های تولید مانند پرورش ماهی، تولید قارچ، پرورش شتر مرغ و . . . به صورت فراگیری در حال گسترش هستند و استان قم نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید استفاده شود.

وی عنوان داشت: توسعه در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری ها ی مسئولین و ادارات استانی است باید ما بتوانیم قوانین دست و پا گیر را حذف و صحولت راه اندازی این واحد ها را بیشتر کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برخی ادارات مانند دامپزشکی زحمات بسیاری را کشیده اند تصریح کرد: اداره دامپزشکی به شدت در این راه مخصوصا در موضوع دامپروری هماهنگ بوده و سخت گیری های بیخودی نداشته است و ادارات دیگر باید این مسئله را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت:یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی بخشیدن توان لازم به تولیدات خانگی است، تا مردم رو به تولید محصولات در کوچکترین محل و مکان بیاورند و همچنین مصرف کالاهای اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند.

سردار نقدی با اشاره به نکته ای مهم در سرعت بخشیدن به تولیدات داخلی خاطر نشان ساخت:در این موضوعات باید به نکته ای بسیار مهم توجه کنیم و آن هم علمی کردن تجهیزان و تجربیات لازم است، همه باید اتفاق نظر داشته باشند و تخصص و مهارت لازم را پیدا کنند و همچنین از دستگاه ها و تجهیزات به روز استفاده کنند تا سود دهی و تولید بالاتر رود.

وی با اعلام اینکه بسیجیان در ایام جنگ توانستند موفق باشند ابراز داشت:در زمان جنگ نیروهای کلاسیک و مسلح نتوانست آنچنان موفق شوند اما با ورود بسیج به عرصه دفاع مقدس پیروزی های پی درپی حاصل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:بسیجیان امروز نیز آمده اند تا فتح المبین و بیت المقدس های دیگری بسازنند و این کار نیاز به همکاری و مدیریت مسئولان اجرایی دارد و امیدواریم از ظرفیت ها موجود به نحو احسن استفاده شود تا بتوانیم اقتصاد داخلی را شکوفا و ثروت پایدار را به ارمغان بیاوریم.

منبع:598

برچسب ها:
تحریم رفسنجان روراستی مذاکره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :