نباید چشم ها را بر روی بدی ها بست

  • شناسه خبر: 7139
نباید چشم ها را بر روی بدی ها بست

یادگار امام خمینی (ره) گفت : نباید چشم ها را بر روی بدی ها بست و اگر در جایی انباشت ثروت و قدرت است باید بیان کنیم.

یادگار امام خمینی (ره) گفت : نباید چشم ها را بر روی بدی ها بست و اگر در جایی انباشت ثروت و قدرت است باید بیان کنیم.

به گزار ش روراستی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر پنجشنبه در آیین سومین سالگرد درگذشت آیت الله محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد جامع این شهر با اشاره به تبعات فساد در جامعه افزود: افرادی که باید در مقابل فساد هشدار دهند نباید به هر علتی لب فروبندند و فساد تنها اخلاقی نیست.

وی بیان کرد: فساد اخلاقی فرع فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

نوه امام راحل با تاکید بر اینکه باید مراقب شکم های پر شده از حرام بود، تاکید کرد: باید نسبت به جریان فساد اقتصادی در هر جا حساس باشیم.

سید حسن خمینی گفت: بزرگترین راه نجات جامعه از فساد این است که جامعه خود را کنترل کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی، افزود: فقط 50 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، فرزندانشان را در یک بیابان سر بریدند و این حادثه کوچکی نیست.

وی به حرمت های پیامبر بین اصحاب و یاران و مردم اشاره و اظهار کرد: مردم در آن زمان نمی گذاشتند آب وضوی پیامبر بر زمین بریزد و او بود که عرب را از جاهلیت نجات داد اما فرزندش را در بیابان سر بریدند.

یادگار امام راحل با بیان اینکه کربلا و عاشورا یک نقطه از جغرافیا و یک روز از تاریخ نیست و ممکن است هر جا باشد، گفت: پیامبر مکرم اسلام نیز آزار زیادی دید اما نفرین نکرد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) نیز برای هدایت مردم در کربلا خطبه خواند، اما مردم سر و صدا کردند و امام فرمود که مال حرام به شکم هایتان رفته است.

وی گفت: جامعه بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) دچار فساد سیاسی شد و قدرتی که باید در دست حضرت علی (ع) می بود به غیر از ایشان رسید، زمانی که جامعه دچار فساد اقتصادی باشد و شکم ها آمیخته با حرام شد، تفکر عثمانی سرمایه های صداقت را در جامعه از بین می برد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) پرچم مبارزه با فساد است، گفت: جامعه خفته را باید خون حسینی بیدار کند و گاهی برای انجام کارهای بزرگ باید هزینه بزرگ پرداخت.

وی با بیان اینکه امام خمینی و شهدا از خود میراثی به جای گذاشتند، تصریح کرد: ما باید نسبت به حفظ میراث امام، خود را مسوول بدانیم.

وی گفت: لطف و کرامتی که خداوند امروز به ما عطا کرده در واقع همان پیوندی است که امام راحل با دل های مردم دارد.

نوه امام خمینی (ره) با اشاره به استقبال از وی در رفسنجان، ادامه داد: شور حضور مردم نشات گرفته از عشق و محبتی است که امام در دل های مردم دارد و این محبت بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه محبت نسبت به امام در برابر حوادث از داشته های انقلاب اسلامی است، گفت: کسانی که این محبت را درک نمی کنند و این امر را هدف قرار می دهند، ضمن اینکه به هدف نمی رسند، سرمایه بزرگ انقلاب را نیز هدف قرار می دهند.

وی تاکید کرد: یک نهیب امام خمینی (ره)، توفان 15 خرداد را به پا کرد.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام خمینی که مقابل کوه می ایستاد در برابر اشک دختر شهید و ابراز علاقه مردم، ابراز احساسات می کرد.

وی گفت: امام راحل در دوران جنگ تحمیلی شاهکارهایی از خود نشان داد و با مدیریت سیاسی جنگ را اداره کرد.

نوه امام راحل همچنین به ذکر محاسن اخلاقی و اقدامات امام جمعه فقید رفسنجان پرداخت و افزود: وی در روزهای تاریک قبل از پیروزی انقلاب با امام پیمان بست و تا آخر نیز وفادار ماند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی امروز (پنجشنبه) برای شرکت در آیین سومین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید رفسنجان به استان کرمان سفر کرد و در شهرهای انار و رفسنجان مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفت.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :