استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام است

  • شناسه خبر: 7141
استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام است

نوه امام راحل گفت : امروز استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

نوه امام راحل گفت : امروز استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش روراستی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در جمع اقشار مختلف رفسنجان از جمله دانشجویان، اصناف، روحانیون، مسئولان و… در منزل امام جمعه فقید رفسنجان افزود : آزادی بیان و آزادی سخن، از دستاوردهای مهم انقلاب است و دینداران جامعه باید بیش از همه دغذغه ابعاد امام راحل را داشته باشند که همین طور است.
وی تصریح کرد : امام راحل تاریخ ساز است ، امامی است که با اتکای به او ما آینده خود را می سازیم و فردای نسل جوانمان تضمین می شود.
خمینی خاطرنشان کرد : در قرآن آمده است افرادی که قبل از فتح، ایمان آوردند با افرادی که بعد از فتح، ایمان آوردند تفاوت دارند.
وی افزود : امروز از امام گفتن خوب است و ترس ندارد در زمان امام راحل منصب، مال و منال وجود نداشت ولی امام راحل دوستانی داشتند که این افراد به کمک وی می شتافتند .
وی با اشاره به اینکه مومنین قبل و بعد از فتح ، از نظر قرآن تمایز دارند افزود : به ویژه کسانی که قبل از فتح با امام راحل بودند و ستمها و سختیهای فراوان کشیدند و به خاطر امام به زندان رفتند، یادمان باشد که آنها را فراموش نکنیم.
وی ادامه داد : یکی از افرادی که یار دیرین امام بود، مرحوم شیخ محمد هاشمیان بود که از مومنین قبل از فتح بود و بسیار ارزشمند بود و چه در بخش نوق و بهرمان و سقریه رفسنجان و چه در قم فعالیتهایی به نفع نظام جمهوری اسلامی و برای رهبر بنیان گذار انقلاب انجام می دادند که می توان به بحث نگه داشتن وجوهات در بیت امام اشاره کرد.
سید حسن خمینی خاطرنشان کرد : امام راحل به عنوان یک مکتب منجی، سه آرزوی دیرینه ماست و این سه آرزو استقلال، آزادی و دینداری است و بی توجهی به هرکدام از این سه عنصر جامعه اسلامی لطمه می بیند.
وی اظهار کرد : در دوره مشروطه ما با یک جریانی مواجه بودیم که آزادی اصل بود ولی توجه به استقلال کم رنگ بود، در آن دوره نقش سفارتخانه ها ی خارجی پر رنگ بود و تحسَن در سفارت روس و انگلیس انجام می شد.
خمینی گفت : در آن دوره توجه به آزادی خواهی بود اما عنایت به استقلال کم رنگ بود ، رهبران مشروطه دینداران جامعه هستند که می توان به آیت ا… بهبهانی، آیت ا… طباطبایی و آیت ا… خراسانی اشاره کرد .
وی با بیان اینکه پس از آن توجه به مقابله با استبداد می شد در حالی که به استقلال نمی شد خاطرنشان کرد : در دوره استقلال ِ نفت، توجه به جامعه دینی کم رنگ است و این سه آرزو و تحت شعار آرمانی استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی به اوج می رسد.
سید حسن خمینی گفت : این سه آرزو به عنوان نمادی است که آینده ما را می سازد و هر کدام از آنها که کم توجهی شود لاجرم به مشکلاتی می رسیم و نباید استقلال را فدای دینداری، یا استقلال را فدای آزادی کنیم.
وی گفت : گاهی اوقات اسلام به شکل کاریکاتور است برای اینکه از دید قرآن، خدا و پیغمبر برخی گناهان از گناهان دیگر مهمتر و عذاب آنها سنگین تر است اما از دید ما مردم بر عکس است.
وی اشاره کرد : شرب خمر و آبروی مومن، تهمت و دروغ، حجاب و بی حجاب را می توان نام برد که فردی دیندار برایش شرب خمر گناهی نابخشودنی است اما حاضر است با کسی که دروغ و تهمت می زند زندگی کند و در این زندگی ، دینداری اش کاریکاتوری است که بایستی در مقیاس دین دیده شوند.

برچسب ها:
استقلال سیاسی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :