حال و احوال کرمان از نگاه دبیران حزب موتلفه اسلامی

  • شناسه خبر: 7246
حال و احوال کرمان از نگاه دبیران حزب موتلفه اسلامی

دبیران حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در نشستی تخصصی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت دیار کریمان در بخش‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، بهداشت و درمان پرداختند. به گزارش “روراستی”، نشست اعضای حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در حالی عصر امروز با حضور حبیبی دبیرکل این حزب برگزار شد که در این نشست از سوی […]

دبیران حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در نشستی تخصصی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت دیار کریمان در بخش‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، بهداشت و درمان پرداختند.
به گزارش “روراستی”، نشست اعضای حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در حالی عصر امروز با حضور حبیبی دبیرکل این حزب برگزار شد که در این نشست از سوی دبیران حزب موتلفه اسلامی شهرستان‌های تابعه استان کرمان گزارش‌هایی از وضعیت سیاسی، فرهنگی، بهداشت و درمان در مناطق مختلف استان کرمان ارائه شد.
فعالیت حزب موتلفه در شهرستان‌های 23گانه کرمان
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: شورای هیئت اجرایی استان کرمان را هر ماه یک‌بار برگزار می‌کنیم.
احمدعلی مقدم بیان کرد: حزب موتلفه اسلامی در 23 شهرستان تابعه استان کرمان فعال است.
وی ادامه داد: جلسه شورای اجرایی حزب موتلفه اسلامی و جلسه شورای اجرایی اصولگرایی استان کرمان با حضور حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برگزار می‌شود.
مقدم خواستار راه‌اندازی بخش بانوان حزب موتلفه استان کرمان در شهرستان‌ها شد.
یک نماینده به نمایندگان جنوب کرمان افزوده شد
دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: امام جمعه ولایی در شهرستان رفسنجان منصوب شده است و عملکرد مطلوبی دارد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: با توجه به اقامت مقام معظم رهبری در شهرستان جیرفت طی سال‌های گذشته ارادت مردم این خطه به رهبری بسیار زیاد است.
احمد سعیدی اضافه کرد: یک نماینده از 18 نماینده افزوده شده به مجلس شورای اسلامی متعلق به جنوب استان کرمان است.
انسجام فرهنگی در کرمان نداریم
همچنین سعید مقتدری عضو شورای اجرایی حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بیان داشت: بحث فرهنگ و اقتصاد در معاونت پژوهش حزب موتلفه مدنظر قرار گرفت و کار را با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی آغاز کردیم و سند توسعه تدوین شد.
وی ادامه داد: انسجام فرهنگی در استان کرمان مناسب نیست و با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انسجام فرهنگی اما فعالیت‌های فرهنگی موفقیت‌آمیز نبوده است.
مقتدری از اشتغالزایی برای اعضای موتلفه اسلامی استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ثروت‌آفرینی و خدمت‌رسانی در استان کرمان دنبال می‌شود.
وی یادآور شد: بحث حجاب مورد توجه حزب موتلفه اسلامی قرار دارد و تاثیر پوشش در حفظ سلامت جامعه را به شکل ویژه دنبال می‌کنیم.
مقتدری با اشاره به بحث بهداشت و درمان استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان بیشترین بیمه‌شدگان روستایی را دارد و با اجرای طرح تحول سلامت اقدام اساسی در بهداشت و درمان کرمان صورت گرفته است.
مصطفی همتی دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان بم نیز در این نشست به ارائه گزارشی از جابه‌جایی‌های صورت گرفته در شرق استان کرمان طی ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: ائمه جمعه خوبی در شرق استان کرمان حضور دارند و مواضع شجاعانه‌ای را در راستای منویات مقام معظم رهبری اتخاذ می‌کنند.
کیفیت لوازم پزشکی ارائه شده در بیمارستان‌ها مطلوب نبست
در این نشست علی امینی عضو شورای مرکز مطالعات حزب موتلفه اسلامی استان کرمان سخنانی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمان ایراد کرد و افزود: موضوع روز جامعه پزشکی طرح تحول سلامت است که چند مرحله آن کلید خورده است اما با توجه به اینکه طرح بزرگی است نقطه ضعف‌هایی در روند اجرای آن وجود دارد.
وی بیان داشت: باید از وزیر بهداشت تشکر کرد که گام‌های بلندی برای معضلات بهداشت و درمان برداشته است.
امینی عنوان کرد: اجرای طرح سلامت رضایتمندی زیادی که ایجاد کرده است، اما احساس می‌کنم، لابی‌هایی وجود دارد که وسایل پزشکی ارائه شده در بیمارستان‌ها کیفیت قابل انتظار و استاندارد را ندارد.
امینی ادامه داد: تعداد قابل توجهی بیمار داریم که بعد از مدت کوتاهی پس از عمل جراحی دچار مشکل شده‌اند که مشخص شده کیفیت لوازم استفاده شده از سطح نازلی برخوردار بوده است.
وی عنوان کرد: طرح تحول سلامت سه بیمه اصلی سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح را هدف گرفته است.
امینی گفت: پزشک خانواده در استان کرمان به‌ صورت ناقص اجرا شده است و در شهرهای زیر 20 هزار خانواده اجرایی شده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، زیرا بیمار باید الزاما به پزشک خانواده مراجعه می‌کرد و مهر ارجاع را دریافت می‌کرد.
وی اضافه کرد: اگر در سطح شهرستان طرح پزشک خانواده اجرایی شود تاثیر مطلوبی بر جای می‌گذارد و جلوی تبعیض گرفته می‌شود.
فعالیت 10 هفته‌نامه در سیرجان
اما در این نشست جلال خادمی دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان سیرجان بیان کرد: 100 میلیارد تومان ارزش افزوده در سال به شهرداری سیرجان پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: 10 هفته‌نامه در شهرستان سیرجان فعالیت می‌کنند، اما بیشتر صفحات این نشریات به آگهی‌ها اختصاص دارد و بار فرهنگی زیادی ندارند.
این در حالی ا‌ست که غلامرضا نعمت‌اللهی دبیر جامعه اسلامی مهندسان و عضو شورای حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: اساسنامه حزب موتلفه اسلامی استان کرمان تدوین شده است.
وی با قدردانی از خدمات مقدم دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان یادآور شد: در اساسنامه حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بحث‌های مختلفی مطرح شده است که باید مورد توجه اعضای این حزب قرار گیرد.
نعمت‌اللهی ادامه داد: اگر تشکل‌ها در سطح ملی هماهنگ باشند در شهرستان‌ها نیز تاثیر مطلوبی بر ‌جای می‌گذارد و موفقیت بیشتری را به ‌همراه دارد.
در همین حال نرگس مختارآبادی مسئول بانوان حزب موتلفه اسلامی استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: پایبند به امر ولایت هستم و فقط و فقط برای جمهوری اسلامی ایران و خط ولایت در حزب موتلفه مسئولیت پذیرفتم و امیدوارم در حد توانم در این راستا گام بردارم.
نگاه امام راحل به نقش زنان چگونه بود؟
اما در این نشست دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اهمیت نقش بانوان، اظهار داشت: با نگاهی به سخنرانی‌های امام خمینی (ره) درباره زن با قاطعیت می‌توان گفت امام راحل نقش بانوان را در انقلاب اسلامی بالاتر از مردان می‌دانند و نه در سطح مردان.
محمدنبی حبیبی تصریح کرد: جو نادرست غیراسلامی نسبت به بانوان حاکم شده بود که این جو مربوط به اسلام نیست و آنچه مربوط به اسلام بوده آن مواردی است که امام راحل درباره زن فرمودند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیاز به حضور بانوان در وسط گود دارد و این طور نیست که ما فقط بخواهیم، جواب غربی‌ها را بدهیم بلکه این امر در عمق تعلیمات اسلامی نهفته است.

منبع:خبرگزاری فارس

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،موتلفه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :