دیدار فرماندار رفسنجان با وزیر کشور

  • شناسه خبر: 7306
دیدار فرماندار رفسنجان با وزیر کشور

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در تشریح دیدار با برخی وزرا که روز گذشته به اتفاق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود بیان داشت: روز گذشته ملاقات با وزیر کشور انجام شد

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در تشریح دیدار با برخی وزرا که روز گذشته به اتفاق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود بیان داشت: روز گذشته ملاقات با وزیر کشور انجام شد.
به گزارش روراستی حمید ملانوری افزود : یکی از مباحث مورد گفت وگو وجود50هزار تبعه بیگانه در شهرستان رفسنجان بود که بیش از 70 درصد آن ها غیر مجاز هستند.
وی ادامه داد: این تعداد تبعه جدای از تبعات اجتماعی وامنیتی که دارند15هزار فرصت شغلی را در اختیار گرفته اند در حالی که در شهرستان ما 13هزار بیکار وجود دارد.
اتباع غیر مجاز جمع آوری می شوند
وی تصریح کرد: در این دیدار جمع آوری وطرد اتباع غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت ودر مرحله بعد نسبت به سامان دهی اتباع مجاز برنامه ریزی زمان بندی شده ای خواهد شد.
فرماندار ویژه رفسنجان در ادامه با بیان اینکه شهرستان رفسنجان از چند سال پیش به عنوان فرمانداری ویژه معرفی شده وباید امتیازات ویژه بودن را داشته باشد عنوان کرد: در این دیدار دستور بررسی این مهم داده شد تا شهرستان از مزایای فرمانداری ویژه برخوردار شود تا در زمینه زیر ساخت ها و ارائه امکانات بیشتر به مردم موثر باشد.
ارتقا سطح روستاهای پر جمعیت به شهربه زودی
وی افزود: ارتقا روستاهای پرجمعیتی که سال های گذشته نسبت به شهر شدن پرونده هایشان به وزارت کشور ارجاع داده شده بود ومعطل مانده بودند نیز در دستور پیگیری قرار گرفتند وبه زودی این ارتقا سطح صورت خواهد گرفت.
همچنین این مقام مسئول با اشاره به استناد تبصره 6ماده 14اصلاح قانون معادن بیان کرد: بر این اساس باید 15درصد حقوق دولتی وصولی از معادن برای ایجاد زیر ساخت های شهرستانی که معدن در آن واقع شده هزینه شود واز وزیر کشور خواستیم تا دستور پیگیری حق قانونی شهرستان رفسنجان برای توسعه زیرساخت ها ورفاه مردم را فراهم کنیم.
فرماندار ویژه شهرستان به ملاقات با وزیر نیرو نیز اشاره کرد وافزود:در شرکت توانیر مشکلات برق شهرستان مطرح شد و وقول پیگری مناطق فاقد شبکه از سوی وزیر محترم داده شد وکمک به ساخت ساختمان جدید اداره برق نیز در دستور کار قرار گرفت و مشکل پست های برقی که در شهرستان نیاز به تقویت داشتند نیز مطرح شد.
ملانوری از نشست با مدیر عامل مجتمع صنعتی رفسنجان در دفتر تهران که با نماینده بخش خصوصی انجام شد نیز یاد کرد وگفت: این نشست در رابطه با اجرای پروژه ALBتولید کننده مواد اولیه مواد شوینده که یکی از واحدهای پتروشیمی است ومجوز آن برای رفسنجان صادر شده در زمینه نحوه مشارکت سرمایه گذاری بحث شد.
وی اضافه کرد: حدود 700میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است وقرار شد اطلاع رسانی شود تا بخش خصوصی وسرمایه گذاران علاقمند مشارکت کنند تا پایان سال زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.
تصفیه خانه آب شهرستان احداث می شود
فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان با اشاره به مشکل آب شهرستان ووجود ارسنیک وفلزات سنگین در این ماده حیاتی اظهار داشت:در این زمینه هم پیگیری احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت و به احتمال قوی تا پایان سال اجرایی می شود تا مردم از آب سالم بهره مند شوند.
ود :

برچسب ها: