تشریح عملکرد یک ساله مجموعه قضائی شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 73390
تشریح عملکرد یک ساله مجموعه قضائی شهرستان رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان عملکرد یکساله مجموعه قضائی شهرستان رفسنجان را تشریح کرد

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان عملکرد یکساله مجموعه قضائی شهرستان رفسنجان را تشریح کرد.

به گزارش روراستی، حسین رمضانی زاده پیش از خطبه های نماز جمعه اول تیر۱۴۰۳ در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی ویژگی های این شهید را برشمرد و اظهار کرد: وقت شناسی اولویت کاری شهید بهشتی بود و امیدواری و دادن روحیه به جامعه از خصوصیات بارز وی بود.

وی بیان داشت: شهید جمهور نیز چه در زمانی که در قوه قضاییه بود و چه در دوران ریاست جمهوری روحیه امیدواری را به جامعه تزریق می کرد.

وی ابتکار و نوآوری را از ویژگی های دیگر شهید بهشتی دانست و افزود: تقوا، اخلاص و ایمان و کار برای خدا سرلوحه کار شهید بهشتی بود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ادامه داد: اخلاق خوب، گشاده رویی و مهربانی خصلت شهید بهشتی بود که ضرورت دارد همکاران ما اخلاق و برخورد خوب با مراجعان را رعایت نموده و ضمن رعایت مر قانون به این مهم بپردازند و رضایت مردم را حاصل کنند.

وی صبر شهید بهشتی در آن دوران در برابر حواشی که برای او ایجاد می کردند و بداخلاقی ها و فشارهایی که به وی وارد می شد را یادآور شد و گفت: همچنین حجم کار باعث نمیشد صبر خود را از دست بدهد بلکه به بهترین نحو وظایف خود را انجام می داد که ما نیز خودمان را ملزم به رعایت این اخلاق در تمامی برهه های خدمت می دانیم.

رمضانی زاده از بینش قوی و بصیرت شهید بهشتی سخن به میان آورد و ادامه داد: شخصی که مسئولیت قبول می کند بایستی مزین به این خصایص باشد تا بتواند امور محوله را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: داشتن علم و تخصص خصوصیت دیگر شهید بهشتی بود و تسلط وی به زبان های عربی و انگلیسی و تخصص در مسائل حقوقی باعث شده بود وی در دستگاه قضایی به یک شخصیت قوی تبدیل شود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در ادامه به جهاد، مبارزه و فسادستیزی شهید بهشتی اشاره و ابراز داشت: وی با شجاعت و قاطعیت تمام برخورد می کرد و شخصیتی غیر قابل نفوذ بود و موجب شد دشمنان او را به شهادت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: وی متواضع بود و حق پذیری و حق طلبی سر لوحه کارش بود.

رمضانی زاده خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رییسی نیز در مدت سه سال بعنوان رئیس قوه قضائیه خدمت می‌ کرد انصافا حجم کاری که شهید جمهور انجام می داد بالا بود و این روحیه خدمت بایستی نصب العین همه ما در انجام امور قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مجموعه دادگستری شهرستان در یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: طی یک سال گذشته بیش از ۱۷۵۰۰ فقره ورودی پرونده داشتیم که تقریبا به همین میزان خروجی داشتیم و به میزان ۱۰ درصد خروجی پرونده ها نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

وی عنوان داشت: در مجموعه دادسرا بیش از ۹۵۰۰ فقره ورودی پرونده‌ داشتیم و حدود ۸۶۰۰ فقره خروجی و به میزان ۲۲ درصد افزایش خروجی پرونده داشتیم.

وی بیان کرد: شورای حل اختلاف عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی در یک سال گذشته داشتند و با وجود افزایش پرونده که ۱۴۲۰۰ فقره بوده ۱۴۱۰۰ فقره خروجی پرونده داشتیم که تلاش این شورا ستودنی است.

رمضانی زاده یادآور شد: در حال حاضر ۹۴ درصد ابلاغ به صورت الکترونیک است و ۶ درصد دستی که علت ۶ درصد عدم امکان ثبت مشخصات افراد بویژه اتباع در سامانه است.

وی در ادامه از رشد ۱۴ درصدی دادخواست های طلاق خبر داد و گفت:

در زمینه قتل عمد و آدم ربایی افزایش نداشتیم و در قتل غیرعمد مانند تصادف کاهش ورودی داشتیم.

رئیس دادگستری رفسنجان به پرونده های مسن و معوقه در دادگستری رفسنجان پرداخت و از آن بعنوان آفت کار مجموعه دادگستری نام برد و گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۱ درصد افزایش رسیدگی داشتیم و ۲۲۰۰ پرونده از معوقه ها کم شده است.

وی از برگزاری ۴۹ جلسه با موضوع پیشگیری از وقوع جرم با حضور مدیران استانی و شهرستان و حتی کشوری اشاره داشت و گفت: از موضوعات مهمی که به آن پرداخته می شود افزایش ظرفیت صلح و سازش و استفاده از ظرفیت خوب مصلحین و حکمین قرآنی‌ست و برگزاری همایش صبر رضوی در این راستا برگزار شده است.

وی در ادامه از پیگیری مشکلات پروژه پبامبر اعظم، بازارچه حاج باقر، ساختمان اورژانس اجتماعی و…خبر داد و ادامه داد: روشنایی معابر از معضلات اصلی شهر است که بایستی حل گردد.

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب تاکید قوه قضاییه و دادگستری استان و مجموعه شهرستان است.

وی اضافه کرد: در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی مس سرچشمه جلساتی برگزار شد و باید مسائل شهرستان اولویت بندی شود و مس به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کند.

رمضانی متذکر شد: تصفیه خانه آب شرب رفسنجان از مدت زمانی که شروع شده طولانی شده که تاکید می کنم دستگاه قضایی پیگیر این موضوع خواهد بود و ضرورت دارد در اسرع وقت این موضوع حاد و جدی پیگیری و حل شود.
وی به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک نیز پرداخت و توضیح داد: ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای سند تک برگ شدند و ۱۳ هزار سند مالکیت تک برگ برای اشخاص صادر شده است، ۱۰ میلیارد تومان مطالبات بانک ها و ۶ میلیارد حقوق دولتی وصول شده و ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری وصول و در شهر هزینه شده است.
رئیس دادگستری رفسنجان به انتخابات پرداخت و گفت: آنچه برای دستگاه قضائی مهم است، لزوم قانونمداری کاندیداها، مسئولان و مردم است و اینکه ما خوشبختانه الگوی بزرگی مانند شهید رییسی داریم که روحیه جهادی و خدمت و تلاش شبانه روزی وی بی بدیل بود و فساد ستیزی و صبر و شکیبایی علیرغم فشارها و بداخلاقی ها را داشت و باید با وجود چنین الگویی نسبت به انتخاب اصلح اقدام کنیم.
رمضانی زاده اضافه کرد: آنچه مد نظر دستگاه قضائی در شهرستان بوده، قانونمداری‌ست و همه باید در سایه قانون حرکت کنیم.
وی در پایان در باره پرونده شرکت سایپا گفت: اقدامات خوبی انجام شده و افرادی که در زندان به سر می برند هنوز آزاد نشدند و ما پیگیر وصول مطالبات مردم هستیم.

برچسب ها:
تشریح فعالیت های دادگستری رفسنجان شهرستان رفسنجان مجموعه قضایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    سلام علیکم، از حرف زدن تا عمل کردن فاصله زیادی است،در طول ۴۵سال تا به حال نظارت بر حقوق عامه شهرستان رفسنجان نبوده است، نمایندگان و مسئولان عدم فعالیت خود را کارشکنی مسئولان مس رفسنجان می دانند وآنها به دلیل هم حزبی نبودن مانع بودجه رسانی به رفسنجان می شوندتا قدرت خود را به رخ بکشند حال با هر قیمتی که باشد حزب و قدرت خود را نشان می دهند، چرا دست این افراد کوتاه نمی شود ،راه آهن رفسنجان صرفه اقتصادی ندارد،آب به رفسنجان نمی رسد،بودجه برق نداریم،بودجه برای جاده داوران وبیمارستان نمی دهنددلیل این کارشکنی ها چیست،وضعیت شرکت پسته معلوم نیست چرا،چون برخورد قانونی صورت نمی‌گیرد