از کلاهبرداری سیاسی تا اهانت به امام جمعه مردمی و انقلابی رفسنجان

  • شناسه خبر: 73685
از کلاهبرداری سیاسی تا اهانت به امام جمعه مردمی و انقلابی رفسنجان

متاسفانه برخی رسانه ها که بلندگوی برخی جریان های خاص سیاسی هستند، بیانات گلایه آمیز و به حق امام جمعه محترم رفسنجان درباره افتتاح صوری اخیر آب خلیج فارس را بهانه ای کردند برای اهانت به شخصیتی که تمام عمرش در خدمت نظام بوده است.

متاسفانه برخی رسانه ها که بلندگوی برخی جریان های خاص سیاسی هستند، بیانات گلایه آمیز و به حق امام جمعه محترم رفسنجان درباره افتتاح صوری اخیر آب خلیج فارس را بهانه ای کردند برای اهانت به شخصیتی که تمام عمرش در خدمت نظام بوده است.

به گزارش روراستی، آب خلیج فارس هفتم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور استاندار، مدیرعامل آبفا استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان و حضور ویدیو کنفرانسی اقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد.
بر اساس اخبار و اطلاعاتی که بدست ما رسید و همان ابتدا نیز به مسئولان ذیربط منتقل کردیم، این آب خلیج فارس نبوده و آب بردسیر بوده است.

اینکه مسئولان سیاسی استان و شهرستان به جهت اینکه این پروژه را قبل از انتخابات افتتاح کنند که به نام کس دیگری تمام نشود، پذیرفتنی نیست چرا که تمام مردم می دانستند که این پروژه از اوایل دولت آیت الله رییسی کلید خورد. و از مصوبات سفر آیت الله رییسی بود که اجرای این پروژه بایستی برای رفع تنش آبی شهرستان رفسنجان سرعت بگیرد، پروژه ای که با بیش از هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

پرواضح بود هر زمان این پروژه افتتاح می شد،حاصل زحمات و تاکیدات و پیگیری های شخص شهید آیت الله رییسی بوده است.

حال برخی از ذی نفعان سیاسی کار، از اینکه حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه با صراحت و شجاعت عنوان کردند در افتتاح این پروژه، “کلاه سرمان رفت” زیرا که در روز افتتاحیه، آن آب، آب خلیج فارس نبوده و برای بهره برداری سیاسی عنوان شده آب خلیج فارس است، برآشفته شده اند.

پادوهای سیاسی اقایان نمی توانند با وارونه جلوه دادن حقیقت، این کلاه گذاری سیاسی را توجیه و یا مخفی کنند.
این حرکت صادقانه امام جمعه که با قاطعیت و به دور از سیاسی کاری و لاپوشانی به طور شفاف واقعیت را به مردم گفتند، ستودنی است.
و اما جهت اطلاع شهروندان؛
امسال شرکت آبفا رفسنجان بخاطر این که از رسیدن آب خلیج فارس مطمئن شده بود، بودجه قابل توجهی که برای تجهیز و انتقال چند حلقه چاه پدافندی که حفر شده بود را برای تکمیل و لوله گذاری آب خلیج فارس اختصاص داد و دیگر بودجه ای برایش نمانده بود که چاهها را وارد مدار کند.
همزمان این دو موضوع یعنی وارد مدار نشدن چاه ها و سر موقع نیامدن آب خلیج فارس این تنش آبی شدید را در شهر رفسنجان ایجاد گرد.

آب خلیج فارس بالاخره آمد؟
خبرنگار ما یک هفته پس از افتتاح نمادین آب خلیج فارس یعنی در تاریخ ۱۳ تیرماه به همراه مهندس چرخ انداز از خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان بازدیدی انجام داد، آب خلیج فارس حدودا به ۱۴ کیلومتری رفسنجان رسیده بود و مسئولان خط صنعت به محل آمدند و گفتند آب را باز می کنند و اعلام کردند اگر اتفاقی نیفتد چهار روز طول می کشد تا بعد از پر شدن لوله ها آب به رفسنجان برسد و عصر همان روز آب باز شد.
از طرفی خط نزدیک ۱۴ کیلومتری باید شست و شو و تمیز می شد چون هم جوشکاری شده بود هم سیل و گل و لای وارد لوله ها شده بود که بایستی اداره آبفا پیمانکار گرفته و لوله ها شست و شو می شدند که به دلیل شرایط بحرانی با همان آب خلیج فارس این کار انجام و بغد از ۱۰ روز از افتتاح نمادین روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۴ صبح آب وارد رفسنجان شد و چند روز بعد نیز خبرنگاران از خط بازدید کردند.
نکته دیگر اینکه یکی از دلایلی که وضعیت آب خلیج فارس مشخص نبود، قیمت آب است که بر اساس برآوردهایی که عنوان می شود هر متر مکعب ۳ یورو است که از عهده آبفا رفسنجان برنمی آید چون توان آن را ندارد‌ و باید این مشکل اساسی حل گردد.
نکته پایانی اینکه امام جمعه محترم نماینده ولی فقیه است و از روزی که به رفسنجان آمده اند رفتار و منش ایشان قابل تقدیر بوده است، هرجا ضرورت داشت از مسئولان حمایت و هر جا هم لازم بوده در دفاع از حقوق مردم تذکر داده اند.
این که طرح بعضی حقایق خوشایندمان نباشد و مستمسکی شود تا به شخصیتی که عمرش را با حاج قاسم گذرانده و در خدمت نظام، انقلاب و شهدا بوده است، حمله کنیم، شایسته نیست، و اهانت به حجت الاسلام عسکری هرگز پذیرفتنی نخواهد بود و مردم این برخورد دور از شان با ایشان را بر نمی تابند.

 

برچسب ها:
آب خلیج فارس امام جمعه رفسنجان انتقال آب رفسنجان کلاهبرداری سیاسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اریا

    تنها کسی که بفکر رفسنجانه حاج آقا عسکری می‌باشد و تمام

    هادی صالح زاده

    سلام علیکم امام جمعه رفسنجان یکی دوماه پیش در خطبه های نماز جمعه رفسنجان عرضه داشتند که کسانی که در انتقال‌ آب خلیج فارس به رفسنجان کارشکنی می‌کنند را معرفی می کند اما این کار را نکردند حالا اهانت هم می کنند و کلاه سر امام جمعه‌ هم می گذارند ،اینها باید شناسایی، معرفی، و محاکمه شوند