روایتی از جوان مخترع رفسنجانی که بازارهای جهان را به‌دست گرفته است

  • شناسه خبر: 74112
روایتی از جوان مخترع رفسنجانی که بازارهای جهان را به‌دست گرفته است

محمدجواد رضایی جوان مخترع و صادرکننده نمونه کشور اهل قاسم آباد حاجی رفسنجان است که با تولید دستگاه پسته خندان کن بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا را به دست گرفته است. گزارش روراستی، شهر طلای سبز و مهد تولید پسته جهان را همه می‌شناسند، رفسنجان با داشتن بزرگترین جنگل مصنوعی دست‌کاشت بشر، یعنی ۱۰۰ هزار […]

محمدجواد رضایی جوان مخترع و صادرکننده نمونه کشور اهل قاسم آباد حاجی رفسنجان است که با تولید دستگاه پسته خندان کن بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا را به دست گرفته است.

گزارش روراستی، شهر طلای سبز و مهد تولید پسته جهان را همه می‌شناسند، رفسنجان با داشتن بزرگترین جنگل مصنوعی دست‌کاشت بشر، یعنی ۱۰۰ هزار هکتار باغ پسته نامی بلندآوازه دارد. پسته هرچند هم اسیر کم‌آبی و شرایط اقلیمی باشد اما نامش همیشه با اسم رفسنجان می‌آید و حتی اگر هم شده این درخت باوفا یک خوشه هم به صاحبش در هر شرایطی تحویل دهد، دریغ نمی‌کند.

پسته‌های رفسنجان ارقام مختلفی دارند که تقریبا تمام شهرهای ایران که پسته‌کاری دارند، از این ارقام برده و پیوند زده‌اند.

طی سال‌های دور پسته‌های دهن بسته را عده‌ای با خیساندن و خندان کردن با ابزاری مانند چکش‌های کوچک و انبرک‌هایی با دست خندان می‌کردند که ضمن خدشه به محصول از نظر ظاهر، به بهداشت آن هم لطماتی وارد می‌شد.

اینجا بود که فکر باز جوان دهه شصتی که در واقع به دهه هفتاد نزدیک است، به سمت اختراعی رفت که بتواند برای خندان کردن پسته‌های دهن‌بست چاره‌ای بیندیشد تا بساط به قول معروف آب‌خندانی برچیده شود.

جوان برتر کشور در سال‌های اخیر محمدجواد رضایی است که گروه صنعتی رضایی را در سال ۹۳_ ۹۴ با کار ریخته‌گری قطعات کشاورزی در گوشه خانه پدری شروع کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به معضل خندان کردن پسته، به‌دنبال راهکاری برای حذف آب خندان بودیم. سال ۹۶ با طراحی که کردیم دستگاهی تولید کردیم که ثبت اختراع شد.

ترکیه، آمریکا، چین، روسیه و امارات به‌دنبال تولیدات ایران

این جوان متولد ۱۳۶۹ ادامه داد: سال ۱۳۹۷ دستگاه را به تجار داخلی فروختیم که رضایت قابل‌توجهی داشتند و سفارشات‌مان زیاد شد.

وی ادامه داد: اولین فروش خارجی به ترکیه بعد آمریکا و بازار چین، روسیه و امارات را هم گرفتیم و در همه کشورها نمایندگی داریم.

رضایی تصریح کرد: صفر تا ۱۰۰ کارمان بومی‌ است و ۱۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۰ نفر غیرمستقیم داریم.

وی یادآور شد: هر ماه ۳ کانتینر به چین، یک کانتینر به روسیه و بارهایی به دیگر کشورها ارسال می‌کنیم و سالانه بیش از ۱۲۰ مشتری داریم و ظرفیت‌های ۵۰۰ کیلو و یک تن در ساعت را تولید می‌کنیم.

مخترع جوان که ۳ برادر هستند و با هم این کار را پیش می‌برند، اضافه کرد: برخی سفارشات خاص بوده به‌طوری‌که ترکیه دستگاه ۴ تنی میخواست که ۲ سال پیش ساختیم و آمریکا ظرفیت ۲ تنی سفارش داد که سال ۱۴۰۰ تولید و ارسال کردیم.

تنها تولیدکننده این دستگاه در جهان برادران رضایی هستند که با این کیفیت و بدون خطا و بدون آلودگی دستگاه‌شان را تولید می‌کنند.

اما محمدجواد رضایی که در رشته ساخت و تولید درس خوانده و برادرانش هم متالورژی و الکترونیک خوانده‌اند، از یک خانواده خیر هم بوده و اسپانسر تیم فوتبال ساحلی شهید جهانی قاسم‌آباد نیز هستند.

این مخترع، جوان برتر سال ۹۵ شناخته شده همچنین سال گذشته کارآفرین برتر و امسال صادرکننده برتر منطقه بوده است.

جوانان باانگیزه زیادی در کشورمان داریم که فعل ما می‌توانیم را به‌خوبی صرف کرده‌ و برای کشورمان افتخارآفرین بوده‌اند که باید حمایت بیشتری از آنان صورت گیرد و قدرشان را بدانیم.

برچسب ها:
بازار پسته رفسنجان مخترع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • فرهاد

    ماشالله دمش گرم اقای رضایی واقعا شاهکار کرده چون ی نبوغی رو ب خرج داده ک تا بحال کسی نتونسته تو دنیا همچین سیستمی رو طراحی کنه خیلیا سابقه تولید انواع و اقسام دستگاه های فراوری پسته رو دارن و همه جور دستگاهی ساخته شده بود الا اینک بشه پسته رو خندان کرد ی کار نشدنی بود ک این جوون باانگیزه اختراعش کرد پولش نوش جونش

    الهام سلطانی نیا

    ماشاءالله به این همشهری باعث افتخار رفسنجانی هاست کاش که همه ی جوان های شهرم وکشورم به موفقیت برسند

    اناری

    آفرین براین جوانان نخبه وافتخارآفرین

    فرهنگی کرمانی

    درود بر جوانان نابغه وپرتلاش ایران خصوصا برادران عزیز Rezaei خدا قوت وتوانتان دهدبرای آبادی و سربلندی ایران عزیزمان بنده هم درخدمتم کاری باشد

    معلم

    مرحبا به جوان باغیرت وسخت کوش عزیز وبرادرانش سالم وسربلند باشید همیشه

    نه نو

    این جوانان در این سرزمین ماندگار نیستند

    علی میمندی

    جوان عزیز همشهری خدا قوت شهر ما به داشتن جوانانی چون شما افتخار می کند. حدود ۲۵ سال پیش بنده هم این چنین ایده ای داشتم ولی نتوانستم آن را در اشل صنعتی درست کنم.