درآمد مجتمع مس باید در بانک های رفسنجان باشد

  • شناسه خبر: 74313
درآمد مجتمع مس باید در بانک های رفسنجان باشد

امام جمعه رفسنجان گفت: درآمدی که از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هست به‌جای اینکه در بانک‌های تهران باشد در بانک‌های شهرستان رفسنجان باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کرده و تسهیلات دریافت کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: درآمدی که از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هست به‌جای اینکه در بانک‌های تهران باشد در بانک‌های شهرستان رفسنجان باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کرده و تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خطبه ۲۳۵ نهج‌البلاغه به مصیبت بزرگی که برای عالم بشریت با رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد، اشاره دارد.

امام‌جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: از همه کسانی که در عرصه خدمات بدون منت و با تمام توان توان به صحنه آمدند خصوصا شهید جمهور که جان در طبق اخلاص گذاشت و پایه‌های اساسی برای کشور بنا نهاد قدردانی می‌کنیم و امیدواریم آن کارها با قدرت و قوت ادامه پیدا کند و مسوولان جدید و دولت جدید راه را درست ادامه دهند و با حرکت جهادی بدون منت به مردم خدمت کنند.

وی تصریح کرد: در سه‌ماهی که بدون رییس‌جمهور بودیم اما صلابت جمهوری اسلامی و آرامشی که در نظام بود نشان می‌دهد پایه‌های اساسی و ارکان نظام استوارند و مردم توانستند این سه ماه را پشت سر بگذارند‌.

عسکری با ابراز امیدواری که دولت جدید با تعامل، همکاری و همگرایی مشکلات را حل کند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر داشتن پیوست عدالت در طرح‌های دولت تاکید کردند و این بدین معناست که توزیع ثروت و امکانات در کشور با عدالت صورت گیرد.

 

امام‌جمعه رفسنجان به مشکل بی‌آبی و قطعی برق در تابستان امسال اشاره و خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم صرفه‌جویی کنند و دولتمردان نیز برنامه‌ریزی کنند در آینده با این مشکلات مواجه نباشیم.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت مس پرداخت و یادآور شد: جلساتی با مدیران مس داشتیم و اهم خواسته‌های مردم را مطرح کردم و بر همه خواسته‌های ما مهر تایید گذاشته شده است.

عسکری ادامه داد: محور همه خواسته‌های ما بُرد بُرد بوده و چیز ورای قانون نخواستیم. آنچه ما درخواست کردیم هم نفع مردم و هم نفع شرکت بوده است.

وی ادامه داد: در مجتمع مس از کارگر ساده تا متخصصان و مهندسان در رشته‌های مختلف از بومی‌ها استفاده شود و تامین مایحتاج این مجتمع از تولیدات رفسنجان انجام گیرد.

عسکری اضافه کرد: درآمدی که از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هست به‌جای اینکه در بانک‌های تهران باشد در بانک‌های شهرستان رفسنجان باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کرده و تسهیلات دریافت کنند.

وی ابراز کرد: نمایشگاه‌های دائمی از نیازمندی‌های صنعتی و غیرصنعتی برپا شود و مس تولیدات را تضمین خرید کند.

عسکری استفاده از پیمانکاران بومی در مجموعه مس را ذکر کرد و افزود: در چارچوب قانون از شرکت‌های بومی استفاده شود.

وی به پتانسیل دانشگاهی شهرستان اشاره و تاکید کرد: نقش دانشگاه‌ها در صنعت خیلی موثر است و شرکت مس می‌تواند در فسنجان از این ظرفیت استفاده کند.

امام جمعه رفسنجان در پایان موضوع تکمیل تصفیه‌خانه را یکی دیگر از مواردی دانست که با مدیران شرکت مس در میان گذاشته شد و تصریح کرد: تکمیل‌کننده همه این خواسته‌ها توسعه بهره‌برداری و ایجاد صنایع تبدیلی در رفسنجان است.

برچسب ها:
بانک های رفسنجان خطبه های نماز جمعه درآمد مجتمع مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :