عدلیه حامی دستگاه های خدمت رسان به کودکان کار، خیابانی و بدسرپرست است 

  • شناسه خبر: 74375
عدلیه حامی دستگاه های خدمت رسان به کودکان کار، خیابانی و بدسرپرست است 

رییس دادگستری رفسنجان گفت: عدلیه حامی دستگاه های خدمت رسان به کودکان کار،خیابانی و بدسرپرست است.

رییس دادگستری رفسنجان گفت: عدلیه حامی دستگاه های خدمت رسان به کودکان کار،خیابانی و بدسرپرست است.

 

به گزارش روراستی، ظهر امروز رییس دادگستری شهرستان رفسنجان به همراه دادستان عمومی و انقلاب، رئیس اداره بهزیستی،رئیس شورای شهر،شهردار و جمعی از مسئولان و نیکوکاران خیریه کوثر از مرکز نگهداری کودکان کار” پرتو” بازدید کرد.

حسین رمضانی زاده در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری کودکان کار با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابانی،گفت: دستگاه قضایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همواره حامی دستگاه های خدمت رسان در زمینه نگهداری کودکان کار،بدسرپرست و بی سرپرست است.

رییس دادگستری رفسنجان در تشریح فعالیت این مرکز اظهار داشت : جمعی از کودکان آسیب دیده که به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از تحصیل و دیگر امکانات بازمانده اند در مرکز کودکان کار و خیابانی “پرتو”تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز حمایتی در رفسنجان دستگاه‌های مختلفی برای بهبود وضعیت این قشر از کودکان تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: مرکز پرتو که مسئولیت آن بر عهده شهرداری است با هدف تمرکز در ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان و افراد آسیب دیده اجتماعی فعالیت می کند

این مقام قضایی همچنین توصیه کرد: در بحث کمک‌های مردمی به کودکان کار توصیه می شود مردم کمک های خود را به مراکز رسمی و موسسات خیریه ارائه کنند.

 

در ادامه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان گفت:در حال حاضر دراین مرکز امور مربوط به مددکاری و کار توانمندسازی و آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و خانواده آن‌ها انجام می گیرد.

علیرضا محمدی ادامه داد: شناسایی، جذب، پذیرش، ایجاد ارتباط حرفه ای با فرد و اعضای خانواده ،تشکیل پرونده تخصصی، ارزیابی روانی، بازدید از منزل، آموزش‌های خودمراقبتی و توانمندسازی و پیگیری تحصیلی، خدمات مشاوره ای، درمانی و بهداشتی از جمله اقدامات این مرکز برای ساماندهی این افراد است.

برچسب ها:
دادگستری رفسنجان رفسنجان کودکان کار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :