تاکید امام جمعه و بازرس کل کرمان بر نظارت بیشتر بر معادن استان

  • شناسه خبر: 74440
تاکید امام جمعه و بازرس کل کرمان بر نظارت بیشتر بر معادن استان

امام جمعه و بازرس کل کرمان بر نظارت هرچه بیشتر بر معادن استان در راستای جلوگری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده تاکید کردند.

امام جمعه و بازرس کل کرمان بر نظارت هرچه بیشتر بر معادن استان در راستای جلوگری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده تاکید کردند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی شامگاه امروز در دیدار با دادخدا سالاری بازرس جدید کل استان در محل اداره کل بازرسی اظهار داشت: اید جلوی خام‌فروشی معادن در استان کرمان گرفته شود و نظارت دقیق بازرسی بر معادن می‌تواند ارزش‌افزوده برای سرمایه ملی کشور درست کند.

وی از بازرس کل استان کرمان خواست با همکاران خود در اداره کل بازرسی تدابیری در بحث نظارتی حوزه معادن بیندیشد تا از فساد و رانت جلوگیری شود.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: مشکلات در بحث‌های اداری باید با نظارت قوی حل شود و مسائل به پرونده تبدیل نشود، زیرا این امر به نفع کشور و افزایش حس امنیت و اعتماد در بین مردم است.

علیدادی‌سلیمانی همچنین از حضور بازرس کل استان کرمان برای عضویت در شورای راهبردی استان کرمان دعوت کرد و این عضویت را امری لازم دانست.

وی خطاب به بازرس کل استان کرمان اظهار داشت: مأموریت‌های مهمی را نظام در بازرسی به شما داده است و امیدواریم همان‌طور که درمسئولیت‌های قبلی خود موفق بوده‌اید در این حوزه نیز موفق‌تر باشید و استان را با همکاران خود به نحو مطلوبی نظارت و مدیریت کنید.

در همین حال بازرس کل استان کرمان در سخنانی گفت: بخش معادن و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مسأله اول در استان هستند زیرا مسؤولیت اجتماعی آنها در محل مناسب خرج نشده و یا انحراف داشته است و یا اینکه به تناسب مسوؤلیت اجتماعی معادن نبوده است.

دادخدا سالاری ابراز داشت: خام‌فروشی بحث دیگری در حوزه معادن استان کرمان است که هرچند ما تا مرحله شمش هم پیش رفته‌ایم اما موادمعدنی باید به محصولی تبدیل شود که ارزش‌افزوده برای استان کرمان و کشور داشته باشد.

وی به ذکر مثالی از محصولات معدنی با ارزش‌افزوده بالا پرداخت و عنوان کرد: ما در حالی بزرگترین واردکننده ورقه بدنه خودرو هستیم که می‌توانیم ورق مورد نیاز را در استان کرمان تولید کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه صنعتگران محلی ما در سالیان گذشته با استفاده از سنگ‌آهن محصولاتی مانند داس و بیل و کلنگ درست می‌کرده‌اند، تصریح کرد: امروز اما هنر ما این شده است که شمش را صادر می‌کنیم و این مضحک است.

وی از تقسیم سود معادن استان کرمان بین سهام‌داران در تهران متذکر شد: آلودگی و تخریب زیرساخت‌ها و جاده‌های معادن برای کرمان و سود معادن برای سهام‌داران در تهران است و در حالی که معدن جزو انفال است، اما سود آن برای قشر خاصی با عنوان سهام‌دار است که این سود باید در استان لحاظ شود.

بازرس کل استان کرمان بیان داشت: اقداماتی که در کشورهایی مانند هند و چین برای سنگ‌آهن استان کرمان انجام می‌شود باید در کشور و استان هم انجام شود و موادمعدنی ما باید به کالای استراتژیک تبدیل شود تا ارزش‌افزوده برای استان و کشور داشته باشد.

سالاری همچنین نظارت بر ارتقای سلامت اداری را از مهمترین برنامه‌های پیش‌روی اداره کل بازرسی استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: شاید در یک اداره، مسائلی مانند اختلاس نباشد، اما ترک‌فعل‌ها هم گره در کار مردم می‌اندازد، از این رو باید همه دستگاه‌ به‌وظیفه خود عمل کنند و در جهتی حرکت کنند که شهر آباد باشد، زیرا اگر شهری آباد نبود به این معناست که از سلامت اداری برخوردار نیستند.

وی با یادآوری این موضوع که ما در کرمان نام استانِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را یدک می‌کشیم، اظهار داشت: اما از چالاکی و چابکی سردار سلیمانی برخوردار نیستیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مدیرانی در مسیر مکتب سلیمانی پرورش دهیم.

برچسب ها:
بازرس خام فروشی معادن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :