کاهش تخلفات و دعاوی با اجرای طرح کاداس

  • شناسه خبر: 7697
کاهش تخلفات و دعاوی با اجرای طرح کاداس

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: طرح کاداس طرحی جامع است که با اجرای سراسری آن در سال آینده تخلفات ، دعاوی و فساد اداری کاهش میابد.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: طرح کاداس طرحی جامع است که با اجرای سراسری آن در سال آینده تخلفات ، دعاوی و فساد اداری کاهش میابد.

به گزارش خبرنگار روراستی رضا طالبی زاده در نشستی با اصحاب رسانه در رفسنجان طرح کاداس را از طرح ‌های جامع و کامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای احقاق حقوق اصلی مالکیت‌های حقیقی و حقوقی دانست و اظهار کرد : این طرح نقش به ‌سزایی در کاهش و یا توقف پدیده شوم زمین‌خواری دارد که قرار است در سال 94 به اجرا درآید.
وی افزود : نظام قبلی و دستنویسی سازمان ثبت اسناد و املاک که با عوارض طبیعی و دخالت ‌های فردی در مالکیت ‌ها آسیب‌پذیر است با اجرای ثبت نوین مالکیت‌ها از طریق کاداس سهم مهمی در کاهش تخلفات و دعاوی می‌یابد.
طالبی زاده تصریح کرد : در این طرح سند دار کردن عرصه های دولتی و عرصه های مردم است که طی 5 سال مهلت داده شده و در این مدت تمامی ارگانها از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، آب منطقه ای، وزارت نیرو و … باید همکاری لازم را داشته باشند.
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن ارتباط میان کارمندان و ارباب رجوع گفت : در این مورد دولت الکترونیک از برنامه‌هایی است که ما در دستور کار برای اجرا داریم وقتی قرار باشد زمان انجام کاری مشخص نباشد امکان طولانی شدن کار و فساد نیز ایجاد می‌شود لذا این ارتباط از طریق فناوری اطلاعات کم خواهد شد.
رضا طالبی زاده گفت : در استان کرمان از اسفند ماه سال گذشته نیز ثبت شرکت ها از طریق سامانه ثبت اسناد کشوری www.ssaa.ir میسر شده و با این کار متقاضیان می توانند تغییرات و ثبت خود را بدون مراجعه به اداره انجام بدهند .
وی در تشریح مزایای این امر گفت: تسریع در روند کار متقاضیان، رفت و آمد کم ارباب رجوعان به اداره و به ثبت رسیدن شرکت درمدت زمان کوتاه از جمله مزایای این سامانه است.
وی اضافه کرد : در استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون 784 شرکت به ثبت رسیده، 55 هزار و 346 سند در همه زمینه ها صادر شده و 294 میلیارد و 627 میلیون ریال مطالباتبانکی در استان از طریق این اداره انجام شده است.
طالبی زاده آمار ثبت ازدواج و طلاق در استان کرمان طی 9 ماه ابتدای امسال را به ترتیب 3 هزار و 583 فقره ازدواج و 799 طلاق برشمرد و افزود : در شهرستان رفسنجان نیز در این مدت هزار و 809 فقره ازدواج و 372 فقره طلاق انجام شده است.
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین گفت : بیشتر اراضی و باغات پسته در استان و رفسنجان بدون سند هستند که افراد میتوانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک اراضی بالای 7.5 هکتار را سنددار کنند و افرادی هم که زیر 2.5 هکتار زمین دارند می توانند برای جلوگیری از خرد شدن، چند نفر به صورت شراکتی سند مشاعی دریافت نمایند.

برچسب ها:
کاداس، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :