مطالبه ای عمومی به نام محاکمه سران فتنه / از شکایت های مردمی تا درخواست خبرگان رهبری برای محاکمه سران کودتای سبز

  • شناسه خبر: 7703
مطالبه ای عمومی به نام محاکمه سران فتنه / از شکایت های مردمی تا درخواست خبرگان رهبری برای محاکمه سران کودتای سبز

محاکمه سران فتنه 88 را می توان بزرگترین مطالبه عمومی در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی نامید زیرا نه تنها مسئولین کشور بلکه آحاد ملت ایران نیز به دنبال آن هستند / جامعه مدرسین قم نیز در بیانیه ای اعلام کرد “تمامی روحانیت ضمن تاکید بر حفظ وحدت و لزوم بصیرت در لحظه‌های حساس و […]

محاکمه سران فتنه 88 را می توان بزرگترین مطالبه عمومی در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی نامید زیرا نه تنها مسئولین کشور بلکه آحاد ملت ایران نیز به دنبال آن هستند / جامعه مدرسین قم نیز در بیانیه ای اعلام کرد “تمامی روحانیت ضمن تاکید بر حفظ وحدت و لزوم بصیرت در لحظه‌های حساس و اعلام انزجار از فتنه گران، محاکمه قانونی سران فتنه را از مسئولان محترم قضایی خواستار است”.
به گزارش روراستی، با نزدیک شدن به نهم دی، مطالبه ای عمومی دوباره مطرح می شود. محاکمه سران فتنه را می توان بزرگترین مطالبه عمومی در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی نامید زیرا نه تنها مسئولین کشور بلکه آحاد ملت ایران نیز به دنبال آن هستند. تا کنون نهاد های مختلف نظام با صدور بیانیه خواستار آن شده اند که در این گزارش در پی اثبات عمومی بودن مطالبه محاکمه سران فتنه می باشیم.

نامه مجلس در پی محاکمه سران فتنه که حدود 175 نفر از نمایندگان مردم آن را امضا کرده اند اولین بیانیه می باشد . نمایندگان مجلس در تاریخ ۲۶ ارديبهشت سال 89 در نامه اي به آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه خواستار تسريع در محاكمه سران فتنه شدند. نمایندگان مجلس در این نامه نوشتند “اكنون در حالي كه بيش از يك ميليون تن از مردم، 1000 تن از استادان حوزه علميه و دانشگاه، جمع كثيري از حقوقدانان و وكلا و بيش از 140 تن از نمايندگان ملت، از سال گذشته با ارائه شكواييه‌هاي مستند و حقوقي درخواست محاكمه سران فتنه و كودتا را كرده‌اند و رسيدگي به اين درخواست‌هاي قانوني اثبات این است که دستگاه قضا بر اساس ديدگاه مقدس عدالت باوري نظام جمهوري اسلامي است”.

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای در سال 89 خواستار محاکمه فتنه گران شدند و در بیانیه خود گفتند “ایجاد هرگونه اغتشاش، بی‌نظمی و حرمت‌شکنی همنوایی با دشمنان قسم خورده ملت ایران است و خبرگان ملت با محکوم کردن این حرکت از قوه قضائیه مصرا خواستارند که سران فتنه‌ و عوامل اصلی اغتشاشات را هر چه سریع‌تر محاکمه کرده و به مجازات قانونی برسانند”.

جامعه مدرسین قم نیز در بیانیه ای اعلام کرد “تمامی روحانیت ضمن تاکید بر حفظ وحدت و لزوم بصیرت در لحظه‌های حساس و اعلام انزجار از فتنه گران، محاکمه قانونی سران فتنه را از مسئولان محترم قضایی خواستار است”. از دیگر نهاد های کشور که محاکمه سران فتنه را خواستار شده می توان از شورای نگهبان نام برد. آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان بارها خواستار محاکمه فتنه گران شده است.

ایشان در مصاحبه ای که با برنامه شناسنامه داشتند چنین ابراز داشتند “اگر بنا به محاکمه سران فتنه بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جزء حکم اعدام برای آن ها صادر نمی کرد؛ در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می ایستند این گونه رفتار نمی شود؛ بنابراین منت سرشان گذشاتند”. سخنگوی شورای نگهبان نیز از نظر این شورا را محاکمه سران فتنه عنوان کرد.

بیانیه های مختلفی از اقشار گوناگون چون بسیج و … اعلام شده و همه نیز از محاکمه سران فتنه سخن گفته اند. حتی در شبکه های اجتماعی و فضای سایبر نیز به راحتی می توانید از این مطالبه به وفور مشاهده کنید. اما مطالبه گران حقیقی این محاکمه ملت ایران می باشند. تظاهرات میلیونی مردم در نه دی سال 88 و شعار های ملت ایران بهترین گواه برای اثبات این مطلب می باشد.

بعد از توهین های ضد انقلاب به مقدسات اسلامی، ملت ایران به خروش آمد و در نه دی 88 محاکمه سران فتنه را خواستار شد تا دیگر هیچ کس جرات توهین به اعتقادات اسلامی مردم را به خود ندهد. محاکمه سران فتنه تاکنون و به دلایل مختلف به تعویق افتاده است اما این موضوع نباید منجر به فراموشی این مطالبه همه گیر و عمومی بشود.

 

منبع:598

برچسب ها:
رفسنجان،فتنه،88 روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :