وسعت روزی با کسب و کار حلال

  • شناسه خبر: 7796
وسعت روزی با کسب و کار حلال

امام جمعه رفسنجان گفت : افرادی که به دنبال کسب روزی حلال تلاش می کنند ضمن ایجاد وسعت روزی، در واقع آرامشی در زندگی دارند که دیگر افراد ندارند .

امام جمعه رفسنجان گفت : افرادی که به دنبال کسب روزی حلال تلاش می کنند ضمن ایجاد وسعت روزی، در واقع آرامشی در زندگی دارند که دیگر افراد ندارند .

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در گفتگو با خبرنگار روراستی  افزود : افردای که به دنبال پاکی مال و نسل، تقویت دینو کفاره گناهان هستتند به سمت کار های سالم و با درآمد حلال می روند و با این کسب و کار حلال است که در جامعه و در پیشگاه خداوند دارای کرامت و شرافت هستند.
وی تصریح کرد : پیامبر گرامی اسلام نیز به جدیت و تلاش در کار توصیه کردند و فرمودند” طلب مال حلال بر هر مسلماني واجب است ”
امام جمعه رفسنجان گفت : حضرت رسول گرامی اسلام عبادت را 70 جزء خواندند و بافضیلت ترین این عبادت ها کسب روزی حلال است.
رمضانی پور با اشاره به اینکه کسب روزی حرام انسان را دچار آفت ها و بیماریهایی می کند افزود : پیشوایان ما معتقد بودند که اگر نیت ها خالص باشد همه کارهای انسان رنگ خدایی به خود می گیرد و انسان کارش را با برنامه جلو می برد.
وی تصریح کرد : هرآنچه که بر خلاف قانون خدا باشد حرام است مانند سرقت، خیانت در امانت، همکاری با ظالمان، نپرداختن خمس و زکات که در زندگی آتار بدی را برجای می گذارد.
وی ادامه داد : انسان در زندگی اجتماعی نیز ناگزیر می شود از اموال عمومی نظیر مساجد، کتابخانه ها، وسایل نقلیه ادارات استفاده کند که استفاده نادرست از این اموال و نوشتن یادگاری بر در و دیوار و میز و صندلی های ادارات و مدارس و دانشگاهها اشکال دارد.
وی از موارد دیگر نیز استفاده از دفترچه های بیمه دیگران، مسدود کردن راه ، زیر و رو کردن میوه ها در میوه فروشی، نپرداختن مهریه همسرو شکستن شاخه های درختان در پارکها و فضاهای عمومی را از جمله گناهانی برشمرد که مانع وسعت روزی می شود.
امام جمعه رفسنجان معاملات حرام را چنین تشریح کرد : هدیه ها و رشوه ها در ادارات ، وجه نقد و غیر نقد به مأموران پلیس دادن، هدیه به مسئولان بانکی، غش در معاملات مانند مخلوط کردن آب با شیر، فروختن لباس دست دوم به عنوان لباس نو ، ماشین رنگخورده به جای ماشین نو ، تعطیلی کارکنان قبل از اتمام وقت اداری و کم فروشی از مصادیق کسب و کار حرام است.
وی آثار مال حرام را نپذیرفتن عبادت و دعا، نپذیرفتن انفاق، نفرین فرشته ها در حق حرامخور بیان کرد و گفت : دوری از کسالت و تنبلی، شکر نعمت، نیکی به پدر و مادر، صله رحم، خواندن زیارت ائمه اطهار(ع) و قرائت قرآن، خوش اخلاقی ، بی نیازی از دیگران ، کوچک نشمردن کار و قسم نخوردن از جمله عواملی است که موجب وسعت روزی می شود.
در اسلام از سستي که باعث فلج شدن چرخ اقتصاد و خشکيدن چشمه ي نيروي آدمي و فساد جامعه مي شود ، نهي شده ، زيرا موجب زيان غير قابل جبران خواهد شد.
بخشی از عزت نفس، در گرو کار و تلاش است کار کردن، موجب می شود انسان به کمک دیگران امید نبندد و دست تکدی و نیاز به سوی این و آن دراز نکند انسان باید بکوشد با کار و حرفه ای مخارج زندگی خود و خانواده اش را تأمین کند و اسیر محبت و منت دیگران نشود شایدبه همین سبب است که امام علی (ع) در وصیتی به فرزندش امام حسن (ع) فرموده است : اگر می خواهی آزاد باشی و حریت داشته باشی، مانند بندگان و غلامان زحمت بکش و کار کن.

برچسب ها:
کسب و کار حلال،روراستی ،رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :