تعطیلات در کمربندی رفسنجان چه می گذرد/گلایه موتور سواران از مسئولین + عکس

  • شناسه خبر: 7858
تعطیلات در کمربندی رفسنجان چه می گذرد/گلایه موتور سواران از مسئولین + عکس

بیش از 300 موتور سنگین در رفسنجان وجود دارد که تا به حال هیچ گونه اقدامی در خصوص ساماندهی و ایجاد یک مکان مناسب برای موتور سواران انجام نگرفته است.

بیش از 300 موتور سنگین در رفسنجان وجود دارد که تا به حال هیچ گونه اقدامی در خصوص ساماندهی و ایجاد یک مکان مناسب برای موتور سواران انجام نگرفته است.

به گزارش روراستی: رفسنجان شهریست پر آوازه اما بدون اماکن تفریحی و گردشگری. عدم وجود مکانهای تفریحی برای مردم باعث شده است که در محیط های نامناسب و غیر ایمن  و جاده های اصلی تعداد زیادی موتور سوار برای گذراندن اوقات فراقت خود به موتور سواری پرداخته و طرفداران این رشته ورزشی  نیز به تماشای آنها بپردازند .

IMG_2309

در یک نگاه به تصاویر گرفته شده شما پی خواهید برد مردم به دلیل نبودن مکان های مناسب برای تفریح و گذراندن اوقات فراقت چگونه به این مکان پر خطر روی آورده اند، بهتر بود که در این شهرستان پیست موتور سواری ایجاد شود تا موتور سواران و خانواده ها و همچنین طرفداران این ورزش با خیالی آسوده به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

IMG_2230

یکی از این موتور سوران به خبرنگار ما گفت: هزینه های خرید و نگهداری این موتورها زیاد است از این رو بعضی از جوانان بصورت شراکت یک موتور را خریداری و از آن استفاده می کنند. صاحبان موتور سنگین ها با شرایطی سخت و دشوار و با ترس و دلهره آنها را از منزل خارج می کنند و گاها اتفاق می افتد که به محض برخورد با پلیس و اقدام به فرار خطرات جانی موتور سوران و دیگر افراد را تهدید می کند.

IMG_2233

وی خاطر نشان کرد اگر شرایط پیست مهیا شود همه موتور سوران و موتورها دارای شناسنامه می شوند و از اقدامات غیر قانونی سودجویان نیز جلوگیری خواهد شد، و فرد با مجوز موتور خود را با یدک کش از منزل به سمت پیست می برد و سپس با همان یدک کش به منزل مراجعت می کند و هیچ خطری در این زمینه موتور سوار و همشهریان عزیز را تهدید نمی کند .

وی به خطراتی که برای موتور سواران و افرادی که در اطراف جاده به تماشای آن ها می پردازند اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شاهد مرگ دو نفر در کمربندی رفسنجان بودیم و سالهای قبل نیز همین گونه اتفاقات رقم خورده است ایشان یادآور شد به کرات درخواست های متعددی را به مسئولین شهرستان داده ایم اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است .

IMG_2237

اگر پیست مناسبی جهت موتور سوران در نظر گرفته شود قطعا خیلی از مسائل جانبی حل خواهد شد لازم به ذکر است که تجهیزات موتور سواری شامل لباس ویژ و کلاه ایمنی نیز از قیمت بالایی برخوردار است که موتور سواران قادر به خرید و تهیه آن نیستند.

IMG_2171

حال با توجه به عبور کامیون ها و خودروهای زیاد  از مسیر کمربندی کرمان به سمت یزد و نبود امنیت برای این جوانان که احتیاج برای مکانی جهت تخلیه هیجان خود دارند از مسئولان محترم شهرستان رفسنجان اعم از فرماندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، ریاست اداره ورزش و جوانان و دیگر مسئولین عزیز درخواست می شود تا در این خصوص تدابیری اندیشیده شود تا ضمن ایجاد محیطی امن برای موتور سوران  و خودروهای عبوری و طرفداران این ورزش مهیج همانند سایر شهرهای کشور از هرج و مرج و بی قانونی هم کاسته شود . ان شاالله بعد از این گزارش شاهد راهکاری مناسب جهت این معضل اجتماعی باشیم و خدایی نا کرده با برخورد و جلوگیری نخواسته باشیم  صورت مسئله را پاک نماییم .

IMG_2360

برچسب ها:
پیست رفسنجان روراستی متورسنگین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    با سلام متاسفانه نبود پیست فقط بهانه ای است که موتور سواران می گیرند در صورتی که تمام این موتورها بدون مجوز هستند و حتی خیابانهای شهر نیز شده پیستی برای آنها و متاسفانه مسئولین برای جمع آوری آنها هیچ اقدامی نمی کنند

    برخورد موتور سنگین با خوروی زانتیا با دو مصدوم در رفسنجان | رفسنجان نیوز

    […] روراستی در دی ماه سال گذشته در گزارشی با عنوان تعطیلات در کمربندی رفسنجان چه می گذرد به این موضوع مهم و نبود پیست مناسب در رفسنجان پرداخت […]

    برخورد موتور سنگین با خوروی زانتیا با دو مصدوم در رفسنجان

    […] روراستی در دی ماه سال گذشته در گزارشی با عنوان تعطیلات در کمربندی رفسنجان چه می گذرد به این موضوع مهم و نبود پیست مناسب در رفسنجان پرداخت […]