400 قطعه بچه فیل ماهی در رفسنجان در حال پرورش

  • شناسه خبر: 8811
400 قطعه بچه فیل ماهی در رفسنجان در حال پرورش

مدیر‌کل شیلات استان کرمان گفت : امسال 400 بچه فیل ماهی با وزن متوسط هر قطعه150 گرم به استخر پرورش ماهی در رفسنجان ارسال شد.

مدیر‌کل شیلات استان کرمان گفت : امسال 400 بچه فیل ماهی با وزن متوسط هر قطعه150 گرم به استخر پرورش ماهی در رفسنجان ارسال شد.
مهدی ابراهیمی در حاشیه جلسه طرح توسعه شیلات رفسنجان در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : از سه سال قبل تعدادی بچه فیل ماهی از نوع استرلیاد (خاویاری) در یکی از استخرهای رفسنجان رهاسازی شد و تا کنون تعدادی از این ماهیان به وزن 10 کیلوگرمی و تعدادی به وزن 2 تا 2.5 کیلو گرمی رسیده اند.
وی تصریح کرد : این نوع ماهی به منظور استفاده بهینه از منابع آبی موجود، افزایش تولید انواع آبزیان و اشتغالزایی، در خطه کویری کرمان پرورش داده می‌شود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد : ماهیان خاویار برای اینکه از لحاظ گوشت به سود دهی برسند به 3سال و برای اینکه به مرحله تولید خاویار برسند نیز به هشت سال زمان نیاز دارند.
وی با بیان اینکه پرورش این نوع ماهی از آبان سال 90 در رفسنجان و شهربابک آغاز شده است گفت : این ماهیان از مرکز تکثیر ماهیان خاویاری شهید بهشتی شمال کشور آورده شده اند.
ابراهیمی از تولید هزار و ۱۴۰ تن ماهی طی سال جاری در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد : مهر ماه امسال طرحی را در حوزه تولید آبزیان به تصویب رساندیم که بر اساس آن افزایش یک هزار تن تولید در استان کرمان داشته باشیم که هزار و ۱۴۰ تن محقق شد و بیشتر ماهی گرمابی بوده است.
وی اظهار داشت : در ایران تولیدات آبزی بیش از ۸۵۰ هزار تن است که بیش از ۵۰۰ هزار تن آن استحصال از دریا و مابقی پرورشی است واستان‌های لرستان، اردبیل و کرمان از مدیریت شیلات به اداره کل ارتقا یافتند و تولیدات آنها به بالای هزار تن رسیده است.

برچسب ها:
ماهی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :