سایت تحلیلی خبری روراستی

351 نانوایی در شهرستان رفسنجان /ضرورت آموزش نانوایان

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه 351 نانوایی در شهرستان رفسنجان به پخت انواع نان می پردازند و ماهانه 2هزار و180 تن آرد در سطح شهر توزیع می شود گفت: نانوایان باید آموزش ببینند و به روز باشند

مهندس ملانوری پیش از ظهر امروز در مصاحبه رادیویی اظهار داشت: نان یکی از اقلام مصرفی دایمی و ضروری خانواده ها در هر مکان و با هر وضعیت زندگی است.

وی ادامه داد: وظیفه دولت هم این است که نان را به نحو مطلوب تهیه و بر کیفیت آن نظارت داشته باشد.

ملانوری تصریح کرد: در سطح شهرستان ماهانه 2 هزار و180 تن آرد توزیع می کنیم که به ازای هر نفر 7 تا 7 ونیم کیلوگرم است.

وی ادامه داد: 351 واحد نانوایی در سراسر شهرستان نان می پزند که 27 نانوایی در بخش کشکوییه 7نانوایی در سرچشمه، 31 نانوایی در بخش های نوق و فردوس و 286 واحد در بخش مرکزی و شهر رفسنجان در قالب های مختلف تافتون سنتی ماشینی حرارتی ، سنگک، بر بری و فانتزی تولید وتوزیع می شود.

ملانوری عنوان کرد: البته برابر جمعیت و مصرف ، کمبود آرد داریم زیرا جمعیت قابل توجهی از اتباع بیگانه در شهرستان حضور دارند و افراد زیادی غیر مجاز هستند که همین دلیل بر کمبود آرد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تولید آرد یک واحد کارخانه در رفسنجان روزانه 300تن آرد تولید می کند افزود: ظرفیت ذخیره این کارخانه 45 هزار تن است که یک سال و نیم مصرف شهرستان را می تواند پوشش دهد.

فرماندار ویژه شهرستان با اشاره به بحث نظارت نانوایی ها وتوزیع آرد افزود: از طریق چند دستگاه این کارها انجام می شود که امور اجرایی مربوط به اداره غله است ، نظارت بر نانوایی ها مربوط به اداره صنعت ، معدن و تجارت و مباحث صنفی از طرف اتحادیه نانوایان پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: الان مجوز نانونایی ها از طرف اتحادیه ارائه می شود و فرمانداری نظارت عالی بر مجموع این دستگاهها دارد.

ملانوری با اشاره به آموزش و بهداشت نانوایان اظهار کرد: در همه کارها آموزش نیاز است تا بتواند کارها به خوبی انجام شود ، قوانین به روز باشد و به روز بودن نحوه انجام کارها در پیشرفت و رشد موثر است .

وی تصریح کرد: انجام کار خوب و بالا رفتن کیفیت کار موجب رضایتمندی مردم می شود و برنامه آموزشی برای نانوایان از ضروریات است که به زودی برای آن اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت از سوی نانوایان ابراز داشت: این امر بسیار مهم است و تاکید فراوان به رعایت آن داریم و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی و هر جا تخلفی صورت گیرد تذکر و نسبت به پلمب و لغو مجوز واحد مروبطه اقدام می شود.

وی با تبیین موارد مربوط به رعایت بهداشت نانوایان تصریح کرد: مواردی به عنوان دستور العملل های بهداشتی به نانوایی ها ابلاغ شده ،کسانی که در نانوایی ها مشغول به کارند نباید استعمال دخانیات کنند ، قبل از شروع به کار دست ها باید با آب وصابون بشوینند و لوازم بهداشتی در نانوایی وجود داشته باشد کسانی که کارشان مربوط به دست زدن به خیر است مراقب باشند به پول دست نزنند واز دست دادن به افراد وجاهای آلوده پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: تمیز کردن تنور ، داشتن لباس تمیز وسفید و داشتن حوله شخصی و…از دگیر نکات بهداشتی است که افراد شاغل در نانوایی ها موظف به رعایت آن هستند.

فرماندار ویژه رفسنجان خاطر نشان کرد: مردم خودشان نظارت کنندگان اصلی هستند و هر جا مشکلی بود اعم از قیمت نان بهداشت ، وزن ، رفتار مناسب و …تذکر بدهند.

وی تاکید کرد: خام فروشی نانوایان پیگیری می شود و تلفن 124 برای اعلام شکایات مردمی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل