سایت تحلیلی خبری روراستی

نا آگاهی برخی ادارات نسبت به پدافند غیر عامل

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: برخی ادارات هنوز نسبت به پدافند غیر عامل آگاهی ندارند و این مهم باید در سطح جامعه آگاهی بخشی شود.

به گزارش ” روراستی ” نصرالله عباسی در جلسه شورای پدافند غیر عامل افزود: ما نمی‌توانیم چشم و قدرت تحلیل داشته‌باشیم و توطئه استکبار را علیه نظام جمهوری را بدانیم، اما نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی تصریح کرد: معنای واقعی پدافند غیرعامل باید آگاهی‌بخشی شود برخی ادارات هنوز نسبت به این مهم آگاه نیستند، در حالی که رفسنجان می‌تواند از لحاظ اقدامات عملی در استان الگو و شاخص باشد.

وی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل باید آسیب‌ها و چالش‌ها شناسایی شود، تصریح کرد: در مواردی مانند زلزله، توفان، سیل و … می‌شود کارهایی انجام داد که هم پیش‌بینی و هم پیشگیری و شناسایی شود.

وی بیان داشت: پدافند غیرعامل معنای وسیع و عامی دارد و در موضوعات مختلف جزئیات خاصی دارد که باید از حرف به عمل تبدیل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش یا جلوگیری از حوادثی که ممکن است ملی، سازمانی و منطقه‌ای باشد در پدافند غیرعامل ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: اگر هر یک از ادارات و سازمان‌ها که وظیفه خاصی به عهده دارند از عملکرد خود گزارش ارائه دهند نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن می‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل می‌تواند همراه با مانور در موضوعات مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، زیست محیطی، بهداشتی، سایبری، پرتویی و … صورت گیرد تا توان در این زمینه محک بخورد.

وی گفت: مدیریت در حالت عادی هنر نیست و مدیر زمانی می‌تواند خود را محک بزند که در زمان بحران مدیریت کند.

وی رضایت‌مندی مردم را یکی از موضوعات مهم در پدافند غیرعامل خواند و بیان داشت: اگر رضایت مردم جلب شود و مردم از نظام راضی باشند نظام پایدار خواهد ماند.

 

خروج از نسخه موبایل