سایت تحلیلی خبری روراستی

وجود بیش از ۲هزار نوع گیاه دارویی در استان کرمان

به گزارش”روراستی” علیرضارزم حسینی در حاشیه دیدار با کارگردان فیلم« مرگ برکه، تولد ماه» در فرمانداری رفسنجان افزود: یکی از برندهای استان کرمان وجود مردم سخت کوش در طول تاریخ است.

وی بیان داشت: با وجود خشکسالی اما مردم، کویر را رها نکردند و استقامت و نجابت این مردم باعث شد ۲۵ درصد باغات کشور متعلق به این استان باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه قدمت استان کرمان به چندهزاسال می رسد و این استان مرکز تجارت جنوب کشور بود، تصریح کرد: کاروانسراهایی که در استان کرمان وجود گواه این امر است.

وی خاطر نشان کرد: مردم کانادا با وجود بارندگی سه هزار میلی متری در آب صرفه جویی می کنند اما در استان کرمان که میانگین بارندگی ۱۲۵ میلی متر و بعضی مواقع زیر ۱۰۰میلی متر است، صرفه جویی نمی شود و خشکسالی به قدمت تاریخ مردمان این دیار است که خودشان متوجه آن نبودند.

رزم حسینی بیان داشت: مردم از ذخیره های زیرزمینی بر اساس نیازشان برداشتند و این استان رودخانه دایمی ندارد، اما مقامت مردم در این کویر توانسته پسته، خرما و بیش از دو هزار نوع گیاه دارویی را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان کشوری است که همه چیز دارد، تصریح کرد: ۴۰درصد ارزش افزوده کشور متعلق به استان کرمان است و از ۴۰ سال پیش اکتشاف معدنی در این استان صورت نگرفته که اگر این کار انجام می شد معادن جدیدی کشف می کردیم.

وی گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هم میراث معرفی نشده زیادی در استان داریم.

وی قدمت قالی کرمان را بالای ۵۰۰سال عنوان کرد و ابراز داشت: ما اولین صادرکنندگان قالی به آمریکا هستیم و طرحی که قالی کرمان دارد مخصوص آمریکا بود.

استاندار کرمان تأکید کرد: استان کرمان باید یک برند شود و برند کردن محصولات مختلف کار بزرگی است.

وی همچنین به وجود یک شهرستان که هیچ چاه غیر مجاز آبی در آن حفر نشده است، اشاره و خاطر نشان کرد: شهرستان راور به دلیل تعصب مردمش و توجه به حلال چاه غیر مجازی حفر نکرده اند.

خروج از نسخه موبایل