سایت تحلیلی خبری روراستی

جلوگیری از حفاری غیرمجاز جهت انتقال آب در رفسنجان

به گزارش “روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی رفسنجان، علی عباسی پور افزود:حسب گزارش گشت راهداری مبنی  بر حفاری غیر مجاز جهت انتقال آب در حریم محور کمربندی رفسنجان-کرمان در روز جمعه ۱۱ بهمن ۹۴ توسط بخش خصوصی، بلافاصله نیروهای حفاظت از حریم راه و حفاظت از اراضی دولتی در محل حضور و ضمن هماهنگی با مقام قضایی از ادامه فعالیت شرکت پیمانکار جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: بخشی از کانال محصوره که در حریم راه بود توسط یک دستگاه لودر پر شد و با توجه به اینکه لوله گذاری مورد نظر مربوط به شرکت آب روستایی است، مسئولین مربوطه جهت طی روال قانونی و اخذ مجوزهای لازم ارشاد و راهنمایی شدند.

در ادامه عباسی پور اظهار داشت: حفظ حریم راه از وظایف اصلی راهداران است و به منظور افزایش ایمنی ، جلوگیری از حوادث و سوانح احتمالی و در نهایت حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری صورت می گیرد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی رفسنجان خاطر نشان کرد:  براساس تبصره ۱ ماده ۶ قانون ایمنی راهها هرگونه ساخت و ساز و یا عبور تأسیسات مجاور محورهای اصلی – فرعی و مواصلاتی نیاز به کسب مجوز از کمیسیون حریم راهها مستقر در اداره کل راه وشهرسازی استان دارد.

عباسی پور در پایان از شهروندان درخواست نمود د راین امر خیرخواهانه خود را مسئول دانسته و با نیت جلوگیری از حوادث جاده ای و حفظ جان هموطنان خود در صورت مشاهده هرگونه تصرف یا تخریب حریم راه مراتب را با شماره تلفن های ۳۴۳۲۲۰۸۶ و ۳۴۳۲۷۲۰۶ به راهداران رفسنجان اطلاع دهند.

خروج از نسخه موبایل