سایت تحلیلی خبری روراستی

ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان

به گزارش”روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی رفسنجان، علی عباسی پور افزود: بنا به توصیه دکتر بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر برنامه ریزی به منظور نگهداری و ایمن سازی راههای روستایی و در راستای اهداف و سیاست های وزارت راه و شهرسازی در مورد راههای روستایی، در تاریخ ۱۸ فروردین با حضور بخشداران مرکزی، فردوس، کشوییه و نوق کلیه محورهای روستایی شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طول راههای روستایی آسفالته رفسنجان بیش از ۵۵۰ کیلومتر است که عمدتا از ترافیک بالایی نسبت به دیگر نقاط استان برخوردار هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان ادامه داد: ارتقا ایمنی عبور و مرور این محورها از اولویت های ما در سال جاری است.

وی بیان کرد: مقرر شد تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان راهداری رفسنجان و فنی بخشداری ها تا پایان فروردین از کلیه محورهای روستایی بازدید و ضمن شناسایی نقاط پرتصادف، علائم و تابلوها و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز را بررسی و جانمایی کنند.

عباسی پور گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد، بخشداری ها با نظارت این اداره نسبت به اصلاح و استانداردسازی و آشکارسازی کلیه سرعت گاههای محور رفسنجان نوق اقدام نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی از دامداران بدون احساس مسئولیت دامهای سنگین خود را نظیر شتر در طبیعت رها می کنند و این موضوع بارها سبب ایجاد سانحه رانندگی در محور نوق  و از بین رفتن شهروندان شده است، مقرر شد با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به جمع آوری و توقیف دامهایی که در حریم راهها رهاشده اند اقدام شود.

عباسی پور خاطر نشان کرد: مطابق قانون چنانچه از ناحیه اینگونه دامها خسارتی به کسی وارد شود، صاحب دام مسئول و باید نسبت به جبران خسارت وارده برآید.

وی متذکر شد: همچنین بخشداری ها با مشارکت اداره راه و شهرسازی و با استفاده از قیر یارانه ای نسبت به زیرسازی آسفالت محورهای بین روستایی اقدام نمایند.

خروج از نسخه موبایل