سایت تحلیلی خبری روراستی

اگر باران نمی‌بارد و تولید محصول کاهش یافته به‌دلیل رواج بی‌بند و باری و فساد و بی‌حجابی و بدحجابی است

امام جمعه رفسنجان  گفت: اگر باران نمی‌بارد و تولید محصول کاهش یافته همه به‌دلیل رواج بی‌بند و باری و فساد و بی‌حجابی و بدحجابی است.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان افزود: حج امسال در هاله‌ای از ابهام و اما و اگرها است، لذا آل سعود اگر تامین امنیت جانی زائران را نمی‌توانند برعهده بگیرند به گفته برخی علمای ایران بهتر است این حج انجام نشود.

خطیب جمعه رفسنجان به روز کار و کارگر اشاره داشت و گفت: حمایت از کارگران باید در دستور کار دولت باشد چراکه کارگران به تولید کالاهای داخلی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دولت اگر بخواهد از قشر کارگر و کارفرما حمایت کند باید واردات و مصرف کالای خارجی را ممنوع کند زیرا تاکید مقام معظم رهبری نیز بر تولید داخلی و مصرف داخلی است و اینکه مصرف کالای خارجی کاهش یابد.

رمضانی‌پور گفت: اگر باران نمی‌بارد و تولید محصول کاهش یافته همه به‌دلیل رواج بی‌بند و باری و فساد و بی‌حجابی و بدحجابی است که ما مردم و همه مسئولان می‌بینیم و بی‌تفاوت از کنارش رد می‌شویم.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: رواج منکر در جامعه به اسم نشاط و شادی به قیمت از دست رفتن ارزش‌های انقلاب اسلامی و زیرسئوال بردن احکام شرع و قانون خدا و نیز از دست دادن خانواده و ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

وی عنوان داشت: در راستای ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی باید نکاتی را مدنظر داشت اینکه با توزیع و تولیدکنندگان موادمخدر و توزیع و تولیدکنندگان مشروبات الکلی در روستاها و شهر رفسنجان توسط نیروی انتظامی و با همت مردم مقابله شود.

امام جمعه رفسنجان گفت: راه دیگر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تقویت صنعت گردشگری با ایجاد اشتغال است و این زمینه در رفسنجان وجود دارد و چه بسا درآمدزایی از راه صنعت توریسم بیشتر از درآمد مس سرچشمه باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گشت امنیت اجتماعی از ضروریات است و در بیشتر استان‌های کشور این گشت راه‌اندازی شده و در شهرهای کوچک نیز بهتر است راه‌اندازی و ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: در رفسنجان شخص خانمی در مجالس عروسی به تک‌خوانی می‌پردازد در حالی که نیروی انتظامی هیچ اقدامی در راستای رفع این معضل انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: چرا مسئولان باید اجازه دهند این شخص شهری را به هم بریزد و ما همه دست روی دست بگذاریم مگر ما نامسلمان هستیم که منکر را به‌جای معروف قبول داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها ابراز داشت: حضرت فاطمه (س) برای تربیت فرزند اهمیت بسیاری قائل بودند به طوری که خانواده و تربیت نسل شیعه را کانونی مقدس و سنگری مهم و جبهه‌ای کارساز جهانی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه همه چیز از خانواده آغاز می‌شود و حتی سعادت یا بدبختی جامعه از خانواده خوب یا خانواده بد نشأت می‌گیرد، بیان داشت: همچنین دومین اندیشه حضرت فاطمه (س) تربیت اصلح فرزندان که امانت الهی هستند، بود.

رمضانی‌پور عنوان کرد: زنان امروزی فرزندداری را امری کوچک نشمارند و زنانی که بیرون از خانه کار نمی‌کنند فرزند را به مهدکودک‌ها نسپارند و خود در تربیت آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این زمان فرا رسیده و مساجد و محافل قرآنی خالی و مجالس لهو و لعب پر شده و افراد نیز به امر به معروف و نهی از منکر نمی‌پردازند.

رمضانی‌پور با گرامیداشت روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم ادامه داد: به فرمایش رهبر انقلاب تربیت کردن کار معلمان است، لذا مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است.

خروج از نسخه موبایل