سایت تحلیلی خبری روراستی

زنگ سپاس در مدارس رفسنجان نواخته شد+عکس

به مناسبت بزرگداشت مقام معلم زنگ سپاس در مدارس شهرستان رفسنجان نواخته شد.

به گزارش”روراستی” با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و به مناسبت بزرگداشت مقام معلم زنگ سپاس در دبیرستان دخترانه آیت الله سعیدی نواخته شد.

سید کاظم حسینی پور در این مراسم با گرامیداشت روز معلم افزود: استاد شهید مرتضی مطهری در سال ۴۰ به دلیل مبارزه با رژیم شاه به شهادت رسید که این روز را به نام روز معلم نامیدند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری معلم اخلاق، فلسفه و کلام بود و امیدواریم ما معلم ها از عهده رسالت خود به خوبی برآییم.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان معلمی را افتخاری دانست که خداوند نصیب انسان های خوب می کند و از تلاش نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در شهرستان قدردانی کرد و گفت: اگر شما دانش آموزان با آرامش به مدرسه می روید و به خانه برمی گردید به دلیل زحمات نیروی انتظامی است.

در ادامه ملانوری معلمان را بیشترین خدمت رسانان جامعه دانست و بیان داشت: معلمان چراغ راه زندگی هستند و نقش روشنگری دارند.

وی ادامه داد: رسالت معلمان در ادامه رسالت انبیا و اولیاء الهی است تا جهل را از جامعه بزدایند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه جهل فقط در دوران جاهلیت نبوده است، اظهار داشت: در دوران جاهلیت پدران دختران خود را زنده به گور می کردند اما امروز جهل عوض شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان راه به زندگی خود نبرد و رفتارها و فعالیت های غیر عقلانی داشته باشد دچار آسیب ها و ناهنجاری ها می شود.

ملانوری تأکید کرد: معلمان باید خود را به علوم و مباحث روز آشنا و دانش آموزان را اآگاه کنند چرا که امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به فهیدن دارد.

ملانوری متذکر شد: در شورای آموزش و پرورش مصوب شد در این روز زنگ سپاس در تمام دارس به صدا درآید.

خروج از نسخه موبایل