سایت تحلیلی خبری روراستی

جاده رفسنجان – نوق و رفسنجان – زرند و حوادث ناگوار

به گزارش”روراستی” فرماندار رفسنجان در حاشیه دیدار وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای اداری شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) افزود: رفسنجان مردمانی سخت کوش و انقلابی دارد و خیرانی دارد که زیرساخت های این شهرستان را ایجاد کرده اند.

ملانوری با بیان اینکه سال‌ها قبل از درآمد پسته زیرساخت‌های این شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و در شهرک صنعتی و مجتمع مس سرچشمه از جمله واحدهایی بوده که برای خروج از تک‌محصولی در این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: مکان‌های گردشگری اعم از بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه و بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان به رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند.

ملانوری موفقیت این شهرستان را در صنعت پرورش اسب یادآور شد و گفت: در زمینه طرح تحول سلامت این شهرستان همگام با کشور پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با تشکیل ستاد مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان به منظور کمک به خروج از رکود و رفع بیکاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به امضا رسیده است، تصریح کرد: این شهرستان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است و در زمینه آب شرب و صنعت مشکل دارد.

۳۰ روستای منطقه نوق مشکل آب دارند

ملانوری تصریح کرد: مدارس تخریبی در شهرستان وجود دارد و جاده‌های پر خطری از جمله رفسنجان – نوق و رفسنجان – زرند حوادث زیادی به بار می‌آورند که نیاز حمایت دولت برای رفع این مشکل و کاهش تلفات در این جاده ها داریم.

ملانوری متذکر شد: در منطقه نوق ۳۰ روستا آب آنها از شهر رفسنجان تامین و به صورت شیر برداشت استفاده می‌کنند و طرح‌هایی برای انتقال آب در حال اجرا است، اما تا زمان تکمیل آن باید فکر اساسی برای آب رفسنجان شود.

خروج از نسخه موبایل