سایت تحلیلی خبری روراستی

سند توسعه رفسنجان بر اساس اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رفسنجان گفت: در آینده نزدیک سند توسعه شهرستان رفسنجان در دستور کار قرار می‌گیرد که همراه با بحث اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش”روراستی” احمد کاظم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان افزود: اقتصاد مقاومتی برگرفته از ۲۴ سیاست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که باید مدنظر باشد.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در رفسنجان بیان داشت: در این راستا ستاد راهبردی به ریاست معاون اول رئیس‌ جمهور در کشور تشکیل و در استان‌ها نیز مشابه آن به ریاست استاندار تشکیل شده است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رفسنجان ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب چهار توصیه در زمینه اقتصاد مقاومتی دارند که عدالت‌محوری و مردمی بودن آن و دانش‌بنیانی و درون‌گرایی از نکات مهم آن است.

وی بیان کرد: ایشان توصیه کردند، برنامه اقتصاد مقاومتی نباید مجزا از برنامه ششم توسعه باشد و باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری شود.

کاظم‌زاده تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها با اهداف کوتاه‌‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و پاسخگو بودن دستگاه‌های اجرایی را دیگر توصیه مقام معظم رهبری در این رابطه برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آن‌ها و به‌کار گیری تمام ظرفیت‌های کشور به‌ویژه جوانان خواسته دیگر رهبر انقلاب است.

وی عنوان کرد: دولت ۱۲ برنامه در راستای توصیه‌ها و ۲۴ مورد سیاست ابلاغی رهبر انقلاب در قالب ۵۸ طرح و پروژه در سطح کشور تعیین و به وزارت‌خانه‌های مربوطه ابلاغ کرد که نقش استان‌ها و شهرستان‌ها هم در این برنامه‌ها مشخص است.

کاظم‌زاده واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها، شناسایی واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل را از اولویت‌ها برشمرد و عنوان کرد: توسط ستاد راهبردی در تاریخ ششم اردیبهشت ماه جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به شناسایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی غیرفعال و نیمه‌فعال شده است که شامل استان‌ها و شهرستان‌ها هم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اقتصاد مقاومتی شناسایی و چگونگی حذف یا کاهش حداکثری تنش‌های برونی و درونی برای اقتصاد کشور است که از جمله تنش‌ها تغییرات قیمت نفت، تغییرات اقلیمی مانند خشکسالی که رفسنجان در این زمینه بحرانی است و پدیده گردوغبار در سایر شهرستان‌ها را شامل می‌شود.

وی بر اهمیت واگذاری پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک سند توسعه شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد که همراه با بحث اقتصاد مقاومتی است.

خروج از نسخه موبایل