سایت تحلیلی خبری روراستی

عملکرد مثبت طرح تحول نظام سلامت در رفسنجان

به گزارش”روراستی” محمدحسین سالاریان زاده در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که عصر چهارشنبه صورت گرفت، اظهارداشت: پیش از این هم به منطقه محروم رفسنجان سفر کرده بودم اما با وجود طرح تحول نظام سلامت به وضوح تحولات خوبی در این شهرستان دیده میشود.
وی بیان داشت: کیفیت و استاندارد بیمارستانها و مراکز آموزشی خوب و رضایتبخش است و ارباب رجوع شامل بیماران و دانشجویان ابراز رضایت داشتند.
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ادامه داد: اما با وجود حجم بالای کار چه در بعد آموزش و چه در ارائه خدمات پرسنل نیاز به نیروهای جدید تازه نفس و یا عوامل انگیزشی جدید هستیم.
وی تصریح کرد: با جلساتی که برگزار کردیم استانداردسازی نیروی انسانی در مجموعه واحدها نسبت به نیاز که نه از حد خود بالاتربرود و نه محدود باشد در دستور کار قرار گرفته است.
سالاریان زاده افزود: از لحاظ پستهای سازمانی در ستاد دانشگاه و به کمک کارشناسان حوزه های تخصصی تشکیلات بیمارستانها شبکه ها و مراکز بهداشتی درمانی در تهران نشست مشترکی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ سال امسال اولین تحول تعداد پستهای موردنیاز واحدهای عملیاتی بازنگری و به حد معقول که وظایف افزایش یافته، اضافه میشود، خاطرنشان کرد: در زمینه تفویض اختیار نیز بسیاری از امور جاری منتقل و تصمیم گیری و مسؤولیتها در حوزه های عملیاتی انجام شود.
وی ابراز داشت: در برنامه تحول نظام اداری کشور ستادهای اجرایی باید بخشی از مسیولیتها را به واحدهای سطح خود منتقل کنند که این شامل وزارت بهداشت هم می شود.
سالاریان زاده با اشاره به مجوز استخدام ۳۴ هزارنفر در سال جدید اشاره و عنوان کرد: نیمی از این استخدامها مربوط به وزارت بهداشت است و عمده پرستار و ماما هستند.
وی همچنین از ظرفیت بالقوه مناطق محروم یادکرد و بیان داشت: بخش عمده ای از این ظرفیتها نیاز به تحرک و حمایت داشت و لازم است استعدادهای این مناطق شکوفا شود.
این مسؤول از سفر به مناطق محرومی از جمله بخشهایی از خراسان جنوبی، کرمانشاه و همچنین رفسنجان یاد و ابراز داشت: در این مناطق نیروهای تحصیلکرده و علاقمند به دور از جریانات سیاسی و اداری کار خود را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: با دیدن این علاقمندیها آرامشی برای مسؤولان تصمیم گیر ستادی ایجاد می شود و ماحمایت می کنیم تا ارتقارانگیزه شود.
وی بیان کرد: برای اینکه پستهای جدید که نیازهای جدید دستگاه را پوشش دهند ایجاد شود، این مهم در تشکیلات دیده شده و بخشی از آن ابلاغ و بخشی در واحدهای عملیاتی ابلاغ خواهد شد.
سالاریان زاده متذکر شد: به طور متوسط از لحاظ ردیفهای تشکیلاتی هر دانشگاه که از نظر واحدهای آموزشی بهداشتی درمانی رشد داشته باشد و مجوز هیئت دولت را نیز داشته باشد شامل توسعه تشکیلات می شود.

خروج از نسخه موبایل