سایت تحلیلی خبری روراستی

وضعیت معیشت خانواده زندانیان بازدید شود

 به گزارش”روراستی“کرامت عبدلی شامگاه سه شنبه در جشن حمایت از خانواده زندانیان در محل تالار فرهنگیان  رفسنجان افزود:  با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توجه به خانواده زندانیان، این امر مهم بودن این مسئله را می‌رساند که نباید از آن بگذریم.

معاون مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه خانواده زندانیان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که بنا به دلایلی سرپرست آنها به زندان افتاده است، تصریح کرد: بین زندانی و خانواده زندانی باید همیشه فرق باشد، اما اکنون بنا به دلایل مختلف خانواده زندانیان مجازات می‌شوند.

عبدلی خاطرنشان کرد: در زندان‌های استان ۷۰ روحانی فعال هستند و ۲۰۰ مربی کار فرهنگی انجام می‌دهند و امکانات خوبی برای زندانیان فراهم است اما خانواده زندانیان این امکانات را ندارند، بعضی خانواده زندانیان برای انتقال زندانی می‌آیند کفش و لباس خوبی ندارند، اگر امشب اینجا جمع شدیم به نیت باز کردن گره از مشکلات خانواده زندانیان است.

معاون مدیرکل زندان‌های استان کرمان افزود: علل بزهکاری و بازگشت مجدد زندانیان به زندان بیش از ۶۰ درصد مشکلات اقتصادی و ۳۰ درصد بدسرپرستی و بی‌سرپرستی است که طبق تحقیق یک پایان‌نامه به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات خانواده زندانیان بعضی فرزندان زندانیان کودک کار شده‌اند.

عبدلی تصریح کرد: نباید کار اصلاح تحت‌الشعاع قرار گیرد بلکه نسبت به این مهم تلاش بیشتری شود، اگر زندانی مطمئن باشد خانواده‌اش مورد حمایت هستند در مسائل فرهنگی و آموزشی همکاری بیشتری می‌کند.

وی به آمار پایین زندانیان رفسنجان نسبت به استان اشاره و عنوان کرد: ۶۳ درصد زندانیان رفسنجان به جرم مواد مخدر و مابقی سایر جرائم دارند که نوع جرائم شهرستان‌های شمالی و جنوبی متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بازدید از وضعیت زندان وضعیت خانواده‌های آنها هم بازدید شود.

عبدلی به عدم بودجه دولتی برای انجمن اشاره و گفت: تنها منبع درآمد انجمن، خیران هستند و تمام چشم امید انجمن‌ها به دست خیران است و برای کم کردن مشکلات خانواده زندانیان کمک زیادی می‌توانند باشند.

خروج از نسخه موبایل