سایت تحلیلی خبری روراستی

کاهش آمار طلاق در رفسنجان

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام پورمحمدی پیش از خطبه های نماز جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی از بزرگترین شهدای انقلاب اسلامی و از یاران با وفای امام ‌خمینی(ره) و فردی مجتهد، فیلسوف و مسلط به سه زبان زنده دنیا عربی، آلمانی و انگلیسی بود.

وی با اشاره به بصیرت کامل این شهید گرانقدر اضافه کرد: وی در زمانی که هجمه‌های سنگینی از طرف بنی‌صدر علیه او صورت گرفت هرگز امام خمینی‌(ره) را سپر بلای خود قرار نداد و گفت« قرار نیست امام سپر بلای ما شود ما باید سپر بلای ایشان شویم» ودر حالی که یکی از آفات، بلاها و مشکلات سیاسیون امروز همین است که به جای تبعیت از رهبر انقلاب، ایشان را در کنار خود می‌بینند و همچنین به ‌جای مقتدا دانستن مقام معظم رهبری از ایشان به‌ عنوان دوست قدیمی یاد می‌کنند.

وی عنوان کرد: سال ۹۴ در رفسنجان با کاهش آمار طلاق رو‌به‌رو بودیم و از ۵۳۵ طلاق در سال ۹۳ به رقم ۳۷۳ مورد طلاق در سال ۹۴ رسیدیم که این مهم حاصل تلاش مراکز مشاوره‌ای خانواده، ترویج فرهنگ صلح و سازش، تلاش امام‌جمعه و مسؤولان فرهنگی و دادگاه خانواده دانست و افزود: کارگروهی تخصصی در دادگستری رفسنجان در سال ۹۴ تشکیل دادیم و از مشاوران و متخصصان برای کلاس‌های آن دعوت کردیم.

رئیس دادگستری رفسنجان همچنین تلاش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و خیریه‌ها برای برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج یادآور شد و ادامه داد: سال جدید در شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان به نام سال شیرین‌سازی زندگی نام‌گذاری شده و نسبت به استحکام بنیان خانواده برنامه‌ریزی می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه طلاق و فروپاشی خانواده یک ناهنجاری شدید است، تصریح کرد: ۲۲ درصد ازدواج‌ها در کشور منجر به طلاق می‌شود و در حقیقت یک‌ پنجم ازدواج‌ها طلاق در پی دارد که آمار نامطلوبی است.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که طبق آمار سال ۹۳ متوسط سنین ازدواج پسرها ۲۷ سال و دخترها ۲۳ و ۲۴ سال بوده که سال ۹۴ این متوسط سنی از پسرها بالای ۳۰ و دخترها ۲۷ ساله بوده است، تأکید کرد: ترویج و تشویق جوانان به ازدواج در جامعه باید صورت گیرد و خانواده‌ها با پرهیز از سخت‌گیری در مهریه و جهیزیه و کاهش تشریفات و تجملات از به دام افتادن جوانان مجرد خود پیشگیری کنند.

وی با اشاره به ازدواج‌های سفید در برخی نقاط کشور اسلامی گفت: این موارد و همچنین برپایی جشن طلاق در کشور جمهوری اسلامی زیبنده نیست.

بدترین آفت در شهر بی تفاوت بودن مردم به ناهنجاری ها مانند بدحجابی است

پورمحمدی به قانون حمایت از آمران به‌ معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و توضیح داد: این قانون ظرفیت‌های خوبی دارد و کسانی که در باب مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه دغدغه دارند می‌توانند با حضور در پایگاه‌های مقاومت بسیج ثبت‌نام و تحت آموزش‌های دادگستری قرار گیرند و به عنوان آمران به‌ معروف و ناهیان از منکر کارت دریافت کرده و دادگستری هم از آنها حمایت می‌کند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ولنگاری فرهنگی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بدترین آفت و آسیب در یک شهر بی‌تفاوت بودن مردم است.

وی تأکید کرد: همه آحاد جامعه باید تذکر لسانی داشته باشند تا شاهد ناهنجاری‌هایی از قبیل بدحجابی و یا حمل سگ در مراکز عمومی مانند پارک‌ها نباشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر و معابر عمومی ممنوع است، تصریح کرد: این کار با فرهنگ دین ما سازگار نیست و مردان بی‌غیرتی که اجازه می‌دهند ناموسشان اینگونه در ملأ عام حاضر شود بدانند نباید خط قرمزها را زیرپا بگذارند.

وی تأکید کرد: هیچ واجبی به عظمت امر به‌معروف و نهی‌از منکر نیست و اگر همه اهل انجام فریضتین باشیم وضعیت فرهنگی جامعه بهتر از این خواهد بود.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان داشت: برخی افراد در پایان مراسم عروسی با دعوت از گروه موسیقی ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌کنند و آلودگی صوتی آن‌ محله را فرامی‌گیرد، لذا مردم مطالبه کنند و نیروی انتظامی را در جریان بگذارند و دستگاه قضائی نیز با اینگونه موارد برخورد می‌کند.

وی به تلاش نیروی انتظامی در بحث امنیت اخلاقی در رفسنجان اشاره و متذکر شد: در این زمینه در شهرستان شاهد حرکت‌های خوبی از سوی نیروی انتظامی هستیم.

خروج از نسخه موبایل