سایت تحلیلی خبری روراستی

بانک های رفسنجان موظف به کاهش سود تسهیلات هستند/بانک های متخلف معرفی شوند

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با تأکید بر رعایت تقوا اظهار داشت: کسی که دلداده غیر از خدا شود با همان کسی که محبتش به او زیاد است، محشور می شود.

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم رفسنجان در راهپیمایی روز قدس، این روز را آغازی بر یک پایان دانست و تصریح کرد: شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، بر حامیان آنها هم خواهد بود و عربستان یکی از حامیان رژیم جعلی صهیونیست است.

امام جمعه رفسنجان بیت المقدس را قبله اول مسلمین دانست و تصریح کرد: تا سال دوم هجری پیامب(ص) به سمت بیت المقدس نماز می خواندند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد معراج پیامبر(ص) نیز مسجد الاقصی بود و این سرزمین برای ما مسلمانان ارزش زیادی دارد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه یهودیان افراطی بهشت را مخصوص خود می دانند و دوزخ را برای مسیحیان و مسلمانان، گفت: آن ها ارواح یهود را از دیگر ادیان برتر می دانند و هرگاه کسی از یهودی شکایتی داشت حق را ولو اینکه نادرست باشد، با یهودیان می دانند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و اینکه این کشور از مدعیان حقوق بشر است، توضیح داد: از سال ۳۲ تاکنون این کشور مستکبر ۸۰ مورد اقدام علیه ایران داشته که کودتای ۲۸ مرداد، فاجعه ۶ سال ۶۰، انهدام هواپیمای مسافربری در آبهای خلیج فارس و کشته شدن دهها ایرانی و…از جمله این جنایات است.

رمضانی پور به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای دولت اشاره و بیان داشت: ایشان در زمینه عملکرد دولت توصیه هایی داشتند و همچنین تأکید کردند: نباید به گونه ای عمل شود که فتنه گران از آن بهره ببرند، بعضی ها فتنه را کمرنگ جلوه می دهند و اصلا می گویند فتنه ای رخ نداده است.

وی اضافه کرد: همچنین ایشان در جمع خانواده شهدای ۷ تیر از عدم کارهنری فاخر برای فاجعه ۷ تیر گله مند بودند.

وی با اشاره به فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران و مدیران کل دستگاهها اظهار کرد: این فیش های نجومی هجوم به ارزش ها است، این سودهای کلان حرامی که از وام ها از مردم گرفته می شود سر از این کارها در می آورد.

خطیب جمعه رفسنجان ادامه داد: برخی افراد در کشور ماهی ۵۰۰ هزار تومان هم حقوق نمی گیرد، اما آقا ۲۳۴ میلیون تومان حقوق می گیرد که اگر می خواست برای صدها نسل خود خرج کند، زیابود.

وی به کاهش سود سپرده های بانکی اشاره کرد و گفت: اینکه پولها به خدمت توسعه کشور بیاید ما حرفی نداریم اما کاهش سود تسهیلات که اعلام شد باید عملی شود و در رفسنجان فرماندار همه بانک های شهر را رصد کند و اگر بانکی تخلف کرد به مردم معرفی شود که مردم حساب های خود را از آن بانک خارج کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه ها به جنایات آل سعود در بحرین اشاره  کرد و افزود: آل خلیفه پیام سردار سلیمانی را جدی بگییرد که در غیر این صورت اثری از این رژیم نخواهد ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به برگزاری نماز عید فطر اشاره و کرد و عنوان کرد: ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه برنامه های این روز با دعای ندبه آغاز می شود و نماز عید فطر ساعت ۶و ۳۰ دقیقه اقامه می شود.

رمضانی پور تأکید کرد: بنا به فتوای مقام معظم رهبری نماز عیدین باید به امامت امام جمعه شهرستان اقامه شود.

 

خروج از نسخه موبایل