سایت تحلیلی خبری روراستی

۳۰ هزار نفر در رفسنجان صاحب دفترچه بیمه سلامت شدند

فرماندار رفسنجان گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و استفاده از خدمات بیمه ای، ۳۰ هزار نفر در رفسنجان صاحب دفترچه بیمه سلامت شدند.

به گزارش”روراستی” ملانوری پیش از خطبه های آخرین نماز جمعه رفسنجان در جمع نمازگزاران افزود: شهرستان ما مشکلات فرهنگی اقتصادی دارد که باید با اتحاد و  همبستگی آن را حل کنیم.

وی بیان داشت: در این شهرستان طرح تحول نظام سلامت همپای کشور در حال اجراست و در راستای استفاده از خدمات بیمه ای در این طرح ۳۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

فرماندار رفسنجان از از اتقای سطح بناها و ساختمان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد و تصریح کرد: در دو سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ متر مربع بنا با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است و ۵۰ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی و کشاورزی با بحرانی به نام آب مواجه هستیم، یک هزار حلقه چاه آب در این شهرستان وجود دارد که ۹۵ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و سالهای زیادی است که این شهرستان دچار خشکسالی شده است.

ملانوری گفت: بیش از ۵۰ درصد آبها به دلیل مصرف بی رویه و شیوه های آبیاری غرق آبی هدر می رود که باید شیوه های نوین جایگزین آن شود.

ملانوری بیان داشت: طرح انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت و انتقال آب از بهشت آباد برای شرب در حال انجام است که با این مهم بخش زیادی از نیازهای آبی استان رفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح های تحقیقاتی پژوهشی خوبی از سوی جهادکشاورزی برای افزایش تولید و مصرف بهینه آب اجرا و نتیجه داده است، این طرح ها باید در بین کشاورزان ترویج داده شود و بین دانشگاه ها و کشاورزان تعامل وجود داشته باشد.

ملانوری در ادامه از آسیب های حوزه فرهنگی یاد کرد و ابراز داشت: خانواده مهمترین عامل برای کنترل فرزندان است که با باید محبت خود نگذارند فرزندان به دام آسیب ها گرفتار شوند.

وی اضافه کرد: ۴۵۰ نوع روان گردان در جهان تولید می شود و سود خالص تجارت جهانی مواد مخدر در سال حدود ۶۰۰ میلیارد دلار است. ماروز موادمخدر صنعتی به وفور تولید و یافت می شود و به دلیل در دسترس بودن یشترین مصرف در بین جوانان و نوجوانان را دارد.

وی عنوان کرد: سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه خسارت ناشی از مواد مخدر پرداخت می شود که این رقم می توانست در بخش اشتغالزایی کمک بزرگی در کشور باشد.

ملانوری از تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و گفت: دریچه ورود به اعتیاد، سیگار و قلیان است و خانواده ها باید مد نظر داشته باشند.

وی تأکید کرد: برای مقابله با پدیده های اجتماعی از جمله اعتیاد و مصرف قلیان باید برخوردها اجتماعی شود و مردم پای کار باشند.

 

خروج از نسخه موبایل