سایت تحلیلی خبری روراستی

ضرورت توجه به رفاه مطلوب مردم در جشنواره بازی های بومی محلی کشور در رفسنجان

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور بر ضرورت تدارک ویژه جهت رفاه مطلوب مردم در جشنواره بازی های بومی محلی کشور در رفسنجان تأکید کرد.

به گزارش”روراستی” غلامرضا جعفری در ستاد همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه افزود: در دنیا ایرانی  به‌ واسطه فرهنگ و تفکرش شناخته شده است.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی میراث ناملموس کشور است که با برگزاری جشنواره آن شناخته می‌شوند و تأثیرات زیادی در زمینه‌های آموزشی و تربیتی دارد که باید در بحث معرفی و بلوغ فرهنگی‌ اجتماعی به‌طور ویژه روی آن کار کرد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور با اشاره به اینکه در این جشنواره انسجام بین اقوام ایجاد می‌شود نه برتری قومی بر قوم دیگر تصریح کرد: وجه اشتراک اقوام در این جشنواره مدنظر است.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش‌های بومی محلی بیان کرد: از طریق این بازی‌ها مهارت‌ها توسعه و تکامل می‌یابد و اگر قرار است در یونسکو حرفی برای گفتن داشته باشیم و بازی به ثبت برسد، باید پیشینه آن بازی را بدانیم و در مورد آن تحقیق و بررسی کنیم.

وی با اشاره به جشنواره بازی‌های بومی محلی کشور در بهرمان نوق رفسنجان گفت: این ظرفیت و توانمندی در رفسنجان وجود دارد و توان شهرستان رفسنجان در حدی است که در سطح گسترده‌تری تدارک دیده شود.

این مسؤول خاطر نشان کرد: ایجاد نشاط  و شادابی در مردم اولویت اصلی ما است، مردم به اصالت و هویت ملی توجه بیشتری دارند و نمایندگان اقوام در این جشنواره دعوت هستند و تبادل فرهنگی رقم می‌خورد و باید برای رفاه مطلوب مردم برای حضور در این جشنواره تدارک ویژه دیده شود.

جعفری در ادامه با اشاره به اجرای موسیقی سنتی در این جشنواره تاکید کرد: باید شخصیت جوانان ما با فرهنگ اصیل شکل گیرد و موسیقی اقوام را احیا کنیم.

وی با اشاره به  پیشنهاد انتخاب رفسنجان به عنوان شهرستان پایلوت توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ابراز داشت: این شهرستان ظرفیت لازم را دارد و در این زمینه بررسی می‌کنیم.

وی متذکر شد: رفسنجان با برگزاری این جشنواره می‌تواند در کشور الگو باشد و قول می‌دهیم با بررسی که انجام دهیم، جشنواره سال آینده به‌ صورت بین‌المللی برگزار شود.

 

خروج از نسخه موبایل