سایت تحلیلی خبری روراستی

راه‌اندازی طرح خدمات شهروندی با شماره تلفن ۳۶۹۳ در کرمان

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل پست استان کرمان افزود: وی در این بازدید با اشاره به بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل پست استان کرمان طی سال‌های گذشته اظهار داشت: پست استان کرمان در ابتدای سال ۹۲ ماهانه ۱۷۷ هزار مرسوله به سطح کشور صادر می‌کرد، اما امروز این خدمت به ۷۳۳ هزار مرسوله افزایش یافته است.

اکبری بیان داشت: در ابتدای دولت یازدهم ماهانه ۲۴۹ هزار مرسوله وارد استان کرمان می‌شد که در حال حاضر به ۷۸۶ هزار مرسوله افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات اداره پست از حالت فیزیکی صرف خارج شده است، افزود: سعی ما بر این است که خدمات به صورت سه بعدی ارائه کنیم، یعنی مباحث الکترونیکی و مالی نیز داشته باشیم.

اکبری ادامه داد: پست تعدد نقاط تماس بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد و دفاتر خدمات پستی در روستاها نیز فعال شده‌ و خدمات الکترونیکی از جمله کارت ملی هوشمند را ارائه می‌دهد.

مدیرکل پست استان کرمان گفت: در حال حاضر ۴۷ باجه پستی در استان کرمان صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند و با تجمیع خدمات ثبت احوال، بانک ملی و عکس زنده از میزان رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: در ابتدای ورود به اداره کل پست استان کرمان با بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی مواجه بودیم که در حال حاضر همه این بدهی‌ها صفر شده و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از سایر دستگاه‌‌ها طلبکار هستیم.

ارائه خدمات شهروندی با شماره ۳۶۹۳

مدیرکل پست استان کرمان خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، طرح «خدمات شهروندی خوش با شماره تلفن ۳۶۹۳» در استان کرمان راه‌اندازی شده که شهروندان می‌توانند هر نوع خدمتی را با تماس این شماره دریافت کنند.

اکبری ادامه داد: این شماره ویژه استان کرمان است و اداره کل پست استان با همه اصناف قراردادی منعقد کرده تا از این طریق به شهروندان خدمات‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت نیاز به انواع خدمات از جمله دریافت نوبت پزشک، خدمات فنی، کار پرستاری و … می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن ۳۶۹۳ تماس برقرار کرده و درخواست خود را اعلام کنند.

اکبری گفت: طبق قرارداد اداره کل پست با اصناف، برای ارائه خدمات از این طریق هیچ هزینه ایاب و ذهابی از شهروندان دریافت نمی‌شود و در سریع‌ترین زمان نیز به خواسته خود می‌رسند.

وی بیان داشت: مردم پست را امین می‌دانند و ماموران ما نیز امانتدار هستند، تمام این خدمات از طریق بخش خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم.

راه‌اندازی سرویس توزیع براساس تماس تلفنی

اکبری ابراز داشت: طبق مقررات پستی، نامه‌رسان دو بار برای توزیع مرسوله باید به درب خانه مراجعه کند و در صورت عدم حضور شخص، اطلاعیه می‌دهد که به اداره کل پست مراجعه کنند.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان سیستم توزیع براساس تماس تلفنی راه‌اندازی شده که براساس شماره تماسی روی مرسوله قرار دارد با شخص تماس گرفته شده و زمان حضور آنها را برای دریافت مرسوله جویا می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل